Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Вступ до вишів у 2019 році: що чекає абітурієнтів

29.12.2018

Вступ до вишів у 2019 році: що чекає абітурієнтів

Міністерством освіти затверджені Умови прийому до вишівНорми документа є обов'язковими для закладів вищої освіти незалежно від форм власностіокрім військових вишів та їх навчальних підрозділівМіністерство освіти надає роз'яснення щодо основних положень Умов прийому та новаційякі чекають на вступників у цьому році.

Мінімальні прохідні бали 150 та 130 для окремих спеціальностей, творчі конкурси до подачі заяв, компактніші терміни вступної кампанії – ці та інші новації чекають на вступників наступного року.

Так, для вступу на бакалавра (магістра медичного, фармацевтичного, ветеринарного спрямування) прийматимуть сертифікати ЗНО 2017, 2018 та 2019 років, окрім оцінок з англійської, французької, німецької та іспанської мов. З іноземних мов зараховуватимуть лише сертифікати 2018 та 2019 років. Вступник може подати сертифікати в будь-якій зручній йому комбінації.

Можливість складання творчих конкурсів у кількох вишах, а також створення рівних умов для їх учасників незалежно від оцінок ЗНО потребували змін термінів проведення творчих конкурсів. Вони відбуватимуться з 1 до 10 липня, тобто до початку прийому заяв. Передбачена також друга сесія творчих конкурсів – з 11 до 22 липня, однак лише для тих вступників, які бажають навчатися на контракті.

Незначні зміни торкнулися переліку конкурсних предметів за окремими спеціальностями. Це, зокрема, «Середня освіта (фізика)», «Професійна освіта (Охорона праці)», «Аудіовізуальне мистецтво та виробництво», «Дизайн», «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Психологія», «Хімія», «Фізика та астрономія», «Прикладна фізика та наноматеріали», «Географія», «Технології легкої промисловості», «Агроінженерія», «Цивільна безпека» та всі спеціальності галузі знань «Охорона здоров’я». У більшості випадків посилено роль знань з математики та фізики в оцінюванні знань вступників.

Жодних змін немає у кількості заяв, які можна подати для вступу на бакалавра. На бюджет це максимум 7 заяв на 4 спеціальності. На контракт кількість заяв не обмежується.

З 2019 року запрацює механізм першочергового зарахування тих вступників у медичні та педагогічні виші, що готові після закінчення навчання працювати в сільській місцевості. Йдеться про вступників на спеціальності галузей знань 01 «Освіта/Педагогіка» і 22 «Охорона здоров’я», які укладуть угоду про відпрацювання не менш як 3 роки в селі або селищі міського типу.

При цьому з минулих років залишаться коригувальні коефіцієнти – першочерговий, сільський, галузевий.

На наступний рік розширено практику встановлення мінімальної кількості балів для вступу на спеціальності з особливо високим рівнем суспільної  відповідальності. Йдеться про спеціальності «Право», «Публічне управління та адміністрування», «Міжнародні відносини», «Міжнародні економічні відносини», «Міжнародне право», «Фармація, промислова фармація». Щоб подати на них заяву, вступник повинен мати конкурсний бал не менше 130.

Як і 2018-го, мінімальний поріг встановлено також на спеціальності «Стоматологія», «Медицина», «Педіатрія». Для участі у конкурсі на ці спеціальності вступник повинен мати не менш як 150 балів з другого та третього конкурсних предметів.

Важлива новація 2019-го – розширення пільг для учасників бойових дій. Пільги будуть поширені на всіх вступників цієї категорії, а не лише на учасників бойових дій АТО/ООС, як було раніше.

Стосовно змін у термінах, то основна вступна кампанія буде проведена в компактніші строки, а можливість створення електронних кабінетів буде відкрита до кінця літа, щоб їх могли використовувати вступники на заочну форму.

Так, реєстрація електронних кабінетів та завантаження до них документів починається 1 липня, а прийом заяв та документів – 10 липня. Закінчується подання заяв о 18-й год. 22 липня – для тих, хто вступає лише за сертифікатами ЗНО, 18-й год. 16 липня – для осіб, які вступають на основі співбесіди, вступних іспитів або творчих конкурсів.

Стосовно вступу в магістратуру, то основною зміною буде розширення переліку спеціальностей, на які треба складати єдиний вступний іспит (ЄВІ) з іноземної мови за технологією ЗНО. Зокрема, додадуться спеціальності «Музеєзнавство, пам'яткознавство», «Менеджмент соціокультурної діяльності», «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», усі спеціальності галузей знань  «Богослов’я», «Соціальні та поведінкові науки», «Управління та адміністрування», «Інформаційні технології, «Публічне управління та адміністрування».

Як і торік, ЄВІ також потрібно буде здавати на спеціальності галузей знань «Гуманітарні науки» (крім спеціальності «Філологія»), «Соціальні та поведінкові науки», «Журналістика», «Сфера обслуговування», «Право» та «Міжнародні відносини». На спеціальності «Право» та «Міжнародне право» окрім цього вступники складатимуть єдине фахове вступне випробування (ЄФВВ) з Права та Загальних навчальних правничих компетентностей.

Реєстрація на ЄВІ та ЄФВВ триватиме з 13 травня до 18-ї год. 3 червня. Іспит буде 2 липня, а вступне випробування – 4 липня. Прийом заяв та документів для таких вступників почнеться 10 липня і продовжиться до 23 липня.

Для всіх інших вступників в магістратуру терміни подачі документів, складання іспитів та інших вступних процедур визначаються правилами прийому вишів.

«Усі новації в Умовах прийому на 2019 рік є логічним продовженням тих зусиль, які ми докладаємо для вдосконалення доступу до вищої освіти та забезпечення рівних і справедливих правил для вступників та закладів. Водночас хочу підкреслити, що як і минулого року, зараз ми внесли мінімальні зміни до Умов, залишивши без змін основоположні речі. Наприклад, уже вчетверте всі вступники на бакалаврат подаватимуть заяви тільки в електронній формі. Виключення буде лише для незначної кількості вступників, наприклад, пільговиків або іноземних студентів», – відзначив генеральний директор директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН Олег Шаров.

Окремо він наголосив, що через незалежні від МОН затримки з реєстрацією Умов прийому змінено граничний термін, до якого заклади вищої освіти мають затвердити власні Правила прийому. Тепер вони мають це зробити до 5 лютого 2019 року. На середину січня МОН планує провести серію регіональних нарад щодо роз’яснення Умов прийому, графік яких буде оприлюднено незабаром.

УМОВИ ПРИЙОМУ НА 2019 РІК

 

 вступна кампанія умови вступу



Поділіться цією посиланням:


  1. Додаткове ЗНО у магістратуру коштуватиме 495 грн
    24.09.2019

    Додаткове ЗНО у магістратуру коштуватиме 495 грн

    Вартість участі у спеціально організованій сесії єдиного вступного іспиту з іноземної мови для вступу у магістратуру становитиме 495 грн. Про це повідомили в Українському центрі оцінювання якості освіти.

    Реєстрація вступників для участі в спеціально організованій сесії ЄВІ триватиме з 07 до 15 жовтня 2019 року. Іспит відбудеться 5 листопада.

    Реєстрацію учасників здійснюватиме приймальна комісія одного з закладів вищої освіти, у якому вступник бажає брати участь у конкурсному відборі.

    Вступник вважатиметься зареєстрованим після отримання екзаменаційного листа та сплати коштів Українському центру оцінювання якості освіти.

    В УЦОЯО також радять потенційним учасникам іспиту уточнити, чи передбачені правилами прийому закладів вищої освіти додаткові строки прийому заяв, конкурсного відбору та зарахування в магістратуру.

    Як відомо, понад 17 тисяч учасників єдиного вступного іспиту з іноземних мов, що проводився за технологією ЗНО в 2019 році і результати якого були необхідні для вступу на деякі магістерські спеціальності, не змогли подолати поріг тесту «склав/не склав».

    Тест єдиного вступного іспиту з іноземних мов складається із 42 завдань, кожне з яких оцінюється у один бал.

    БІЛЬШЕ ПРО ЗНО У МАГІСТРАТУРУ

  2. МОН оголосило перший етап WorldSkills Ukraine
    24.09.2019

    МОН оголосило перший етап WorldSkills Ukraine

    Міністерство освіти оголосило про перший етап Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності WorldSkills Ukraine. Відбіркові змагання у регіонах почнуться наприкінці жовтня.

    У відомстві зазначають, що цього року конкурс проводитиметься за 17 напрямами.

    «Ми розширили перелік компетенцій більш ніж удвічі, щоб долучати більшу кількість молодих професіоналів, які прагнуть розвивати свою майстерність. Кожного року ми все краще намагаємось адаптувати конкурс до міжнародних правил: окрім створення та підтримки офіційного сайту і розширення напрямів проведення конкурсу, на сьогодні вже затверджено відповідне Положення про конкурс», — зазначила гендиректор директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.

    Переможці регіональних етапів отримають відзнаки та зможуть взяти участь у фіналі WorldSkills Ukraine.

    Міжнародний рух World Skills International — найбільше у світі змагання з професійної майстерності серед учнів, студентів професійних технічних закладів та закладів вищої освіти, молодих робітників у віці від 18 до 22 років. Конкурс проводиться у Європі та світі кожні два роки.

    Більше про конкурс

  3. Реформа освіти: інтерв'ю Ганни Новосад
    24.09.2019

    Реформа освіти: інтерв'ю Ганни Новосад

    Ганна Новосад лише кілька тижнів тому очолила Міністерство освіти та науки України. До цього керувала директоратом стратегічного планування та євроінтеграції в міністерстві, працюючи в команді Лілії Гриневич. Була радницею міністра Сергія Квіта.

    У першому великому інтерв’ю на посаді Ганна розповіла «Українській правді. Життя», як продовжуватиме розпочате попередньою командою, чому хоче змінювати дошкільну освіту, фінансування університетів та навіщо наука має бути пріоритетом цілого уряду.

    Нам розповідали, що ви не одразу погодилися стати міністром освіти.

    Я не одразу погодилася стати депутатом.

    Все почалося, коли мені запропонували приєднатися до президентської команди на початку червня, перед першими раундами партійних з'їздів. Це було нелегке рішення. З часом, коли запропонували ще й міністерство, було ще важче рішення. Погодилася я дійсно не одразу, хоча над депутатством дали трошки більше часу подумати.

    А над посадою міністра трішки менше?

    Щодо міністра треба було вирішувати дуже швидко. Мала кілька днів.

    Що вас підштовхнуло до того, що ви сказали: «Ок»?

    Кілька факторів.

    1) Я б не пішла, якби розуміла, що урядова команда є іншою, ніж вона є зараз.

    Мені здається, що у своїй більшості цей уряд максимально фаховий і компетентний, а також, принаймні станом на зараз – дуже командний.

    2) Якби не було підтримки, у тому числі команди, у складі якої я раніше працювала, це рішення було б набагато складнішим.

    Для мене було дуже важливо, що і Лілія Гриневич, і Павло Хобзей, і Вадим Карандій та інші колеги, з якими я працювала, підтримували мене, бо ми проговорювали таку можливість (що Ганна стане міністром – УП).

    Це надавало більшої впевненості в тому, що буде пул людей, які залишаться зі мною і працюватимуть далі, і які мають авторитет у спільноті.

    Ви хотіли, щоб залишилися усі? Чи одних запрошували, а інших ні?

    Я з усіма консультувалася, чи мені взагалі варто входити в цю історію. Були певні політичні речі…

    У якийсь момент я вирішила, що мені потрібна нова команда, але з людей, які точно є моїми однодумцями, зокрема щодо тих реформ, які були започатковані попереднім складом міністерства.

    Тому серед моїх заступників ви можете побачити Любомиру Мандзій, яка є однією з активних впроваджувачів НУШ на Львівщині, Петра Коржевського, який активно співпрацював з міністерством і на Рівненщині будував сучасну професійну освіту, Єгора Стадного, який теж є прихильником нової української школи.

    Те, що прийшли саме ці люди, означає, що дуже багато речей, які були започатковані, продовжуватимуться.

    Чи ви запрошували Лілію Михайлівну стати, наприклад, вашим заступником і залишитися в команді?

    Я дуже поважаю Лілію Михайлівну і вважаю, що це неетична пропозиція. Міністр є міністр, чи він працює чи ні. Статус зберігається. Ми залишаємося в чудових стосунках, тому я точно буду звертатися до неї за порадами. Зараз ми працюємо над різними варіантами і над форматами співпраці.

    Тобто ви берете курс, початий попередньою командою, чи будете ще щось міняти, коригувати?

    Нас – партію, з якої я прийшла – часто питали, чи не відмінимо ми Нову українську школу. Такі питання завжди здавались трохи дикими.

    Як можна скасовувати те, що має величезний суспільний запит, до певної міри сформовану суспільну довіру і що точно дає відповіді на ті найнагальніші, найбільш кричущі проблеми, які є?

    Продовження змін у школі є одним з наших пріоритетів.

    Я працювала в МОН, у тому числі в команді Лілії Михайлівни, тому розумію, як створювалася Нова українська школа.

    У мене є позитивне упередження – я не можу критикувати те, частиною чого до певної міри була. А навіть якби не була, то політика, особливо в сфері освіти, має бути цивілізованою і послідовною.

    На відміну від інших сфер, зміни в освіті страшенно повільні і покрокові.

    Якщо ми будемо через кожні 2 роки чи після кожних виборів міняти нашу освітню політику, навряд чи кудись підемо.

    Нова українська школа буде збережена як пріоритет, але ми спробуємо додати певні рішення в інших сферах також.

    Реформа освіти була розтягнута в плані на довгі роки. На прес-конференції ви казали, що треба «пришвидшити реформу». Що це означає?

    Вона дійсно була в плані доволі розтягнута. Вона послідовно, з року в рік, запроваджує зміни в кожному наступному класі.

    Перший 10 клас НУШ мав бути реалізований у школі 2027 року.

    Але є запит на зміни не лише від батьків 1-2 класів, але й усіх інших. І на цей запит треба якось відповісти.

    Формат запровадження Нової української школи був відповіддю на часові, ресурсні обмеження. Потрібно було щось зробити швидко з обмеженими ресурсами.

    Пришвидшити НУШ – це спробувати пришвидшити початок як базової, так і старшої профільної школи. Однак поки немає кінцевої відповіді, як ми це будемо робити.

    Якщо говоримо пришвидшення запуску старшої профільної школи не з 2027-го, а раніше, то маємо чесно казати: «Друзі, ті, хто з вас зараз ходить до школи і думав, що він буде вчитися 11 років, мусить піти в 12-річну школу. Але ми обіцяємо, що вона буде радикально іншою, якіснішою, профільнішою, матиме індивідуальну освітню траєкторію, у вас буде інше освітнє середовище, інші вчителі».

    Тобто маємо переконати всіх, що вчитися на рік довше – це класно. Зараз розробляємо різні сценарії, після чого обов‘язково представимо їх до широкого громадського обговорення.

    Ми мали перший раунд зустрічі з керівниками управлінь освіти, з директорами, які очолюють ліцеї (вони по факту є старшою школою). Обговорювали різні підходи, тому рішення ще немає.

    Реформа ж базової школи почнеться через три роки, коли теперішній 2-й клас піде у 5-й.

    Ви казали, що Оксана Макаренко буде займатися цифровізацією освіти. Що маєте на увазі? Є уже електронні підручники, якими діти можуть користуватися?

    Зараз ринок електронних підручників розвинутий погано. Просто так взяти і закупити їх, як паперові підручники, не настільки просте завдання.

    Оксана була однією з перших, хто починав НУШ, вона знає всі тонкощі процесу. Була однією з тих, хто починав історію національної освітньої платформи.

    Вона має відновити роботу над створенням єдиного освітнього ресурсу, який дозволить мати пласт необхідних освітніх матеріалів, підручників, конструювання уроків, який дасть можливість кожному учителю та учню мати свій освітній кабінет, де можна буде готуватися до уроків тощо.

    Але спершу її завдання зробити так, щоб у нас взагалі з’явився ринок електронних освітніх матеріалів.

    Весь світ зараз живе у двох вимірах: в аналоговому освітньому процесі, де паперові підручники, і це нормально, ми від них не будемо відмовлятися.

    Але при цьому є можливість у межах навчання користуватися всіма технологічними здобутками людства. Наші діти - діти, які народжуються зі смартфонами, і робити вигляд, що їх для них не існує, було би неправильно.

    Крім електронних підручників, про що ми ще говоримо в діджиталізації освітнього процесу?

    Ми поки не Нідерланди і не Норвегія, у нас проблема з доступом до інтернету, з комп’ютеризацією. І це вже завдання Михайла Федорова – зробити так, щоб у нашій країні скрізь з’явився інтернет.

    За нашою статистикою, є близько 700 шкіл, які станом на 1 січня цього року взагалі не мали доступу до інтернету, а майже 9 тисяч мали дуже низьку швидкість.

    Просто зробити освітню платформу – це чудово, але ще треба мати до неї доступ. Тому треба почати з базових речей – з доступу до інтернету, з наявності ґаджетів.

    Ви казали, що треба змінювати дошкільну освіту. Як?

    Ми почали говорити про дошкільну освіту, бо стає зрозумілим – ми не можемо успішно починати Нову українську школу з 1-го класу, якщо туди приходять непідготовлені діти.

    Мозок дитини, її сприйняття світу формується значно раніше, ніж у 6-7 років.

    Дошкільна освіта – вік, коли дитина починає досліджувати світ, розуміти себе, починає розвиток емоційного інтелекту. Це все закладається там.

    Ранній розвиток має бути якісним – це показують світові дослідження.

    Є тренд, що все більше країн звертають увагу на дошкільну освіту як на обов'язковий елемент успішного майбутнього розвитку дитини.

    Ми б хотіли почати зміни в цій сфері.

    Я розумію, що прямого впливу на мережу дошкільних закладів у нас нема. Ми не зможемо прямо вплинути на те, аби стало більше садочків.

    Треба буде тісно працювати з місцевою владою, переконувати їх, що потрібно більше місць.

    Хочемо почати з загальної концепції дошкільної освіти, яка б привернула увагу суспільства, політиків, батьків, управлінців до того, що це має бути важливим пріоритетом в сфері освіти.

    Хочемо змінити зміст дошкільної освіти – на це ми безпосередньо впливаємо.

    А також працювати з вихователями, адже з закладів педагогічної освіти вони виходять не з тими компетентностями, з якими би мали, для роботи з сучасними дітьми.

    Плюс одним із пріоритетних завдань у частині законодавства є прийняття нового закону про дошкільну освіту.

    Коли говоримо про дошкільну освіту, перше, на що зреагують освітяни – зарплати вихователів, які зараз на «мінімалках». Чи плануєте щось робити з зарплатами освітян найближчим часом?

    Зараз усі освітяни, на жаль, поєднані тарифною сіткою, яка не дає можливості гнучко рухатися з зарплатою.

    Вихователі дошкільних закладів зараз отримують дійсно найменше з усіх. Мовляв, «це ж маленькі дітки, що ж там з ними займатися». Це дика ситуація, бо ця ланка закладає основи основ, і ця робота однозначно не є простішою.

    Для нас точно буде пріоритетом підвищення соціального статусу та зарплат педагогів.

    Ми будемо дотримуватися положень Закону «Про освіту», де чітко вказано, що до 2025 року маємо вийти на 4 прожиткові мінімуми найменшого посадового окладу педагога.

    Було окреме рішення про зарплати, яке вимагає великого підвищення, великих додаткових видатків з Держбюджету. Його затвердив попередній уряд, воно чинне. Ми зараз з Мінфіном, з прем'єром думаємо, як знайти ці кошти і де.

    Є різні оцінки, яка це сума. Мінфін давав зведену інформацію з регіонів, що це додаткових майже 45 млрд грн.

    Для нашої економіки це гігантські кошти, які треба звідкись витягнути, у когось їх забрати і віддати сюди. Я як міністр освіти була б дуже рада так зробити, але інші міністри, мабуть, не дуже зрозуміють.

    Працюємо з Мінфіном, з прем'єром, щоб підвищити зарплати освітянам, але найближчим часом буде трошки інший інструмент, як це зробити.

    Точно вийдемо з рішенням до другого читання бюджету.

    Тобто у проекті бюджету на 2020 наразі не закладено підвищення зарплат від 20 до 70% освітянам...

    Не буду казати фантазії, з бюджету все видно. У нас була чітка позиція – працюємо з тим проектом бюджету, який нам дістався.

    Ми за півтора тижні зробили максимум, щоб трішки змінити механізм.

    Великі зміни будемо вносити, якщо буде на це згода, між першим і другим читанням.



Популярні товари



  1. У країні Майстрів Робочий зошит-альбом з трудового навчання 1 клас Нова програма Авт: Котелянець Н.В. Агєєва О.В.
    Робочий зошит з друкованою основою доповнює НМК для 1 класу Трудове навчання. Відповідає структурі підручника і містить не лише ігрові та пізнавальні завдання до кожного уроку, а й набори кольорового паперу, шаблони та інші допоміжні матеріали до кожної творчої роботи, що пропонується виконувати на уроках, що допомагає вчителеві ефективніше і зручніше організувати роботу на уроці, допоможе зорієнтувати батьків у процесі підготовки першокласників для уроків трудового навчання. До підручника Трудове навчання. 1 клас. Сидоренко В. К., Котелянець Н. В. Вид-во: Сиция Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти. Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 17 липня 2012 р. № 14.1/12-Г-169)
  2. Алгебра 9 клас Нова програма Самостійні та контрольні роботи для класів з Поглибленим вивченням Авт: Мерзляк А.
    Посібник з Алгебри для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів з Поглибленим вивченням математики складено за Новою програмою. Перша частина містить самостійні роботи - 4 варіанти, що відповідають поданим у підручнику темам. Друга частина посібника містить завдання для контрольних робіт 2 варіанти. До підручника Алгебра 9 клас Нова програма Поглиблений Авт: Мерзляк А. Полонський В. Якір М. Вид-во: Гімназія Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з математики Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист Інституту модернізації змісту освіти від 12.05.2017 р. № 2.1/12-Г-110)
  3. Навчальний посібник Риторика 3 клас. Нова програма. Авт: Науменко В.О., Захарійчук М.Д.
    Навчальний посібник з риторики призначено для учнів 3-го класу. У ньому автори намагалисья шляхом аналізу художніх творів, мовленнєвих ситуацій, розв'язування практичних завдань скласти у третьокласників основи мовної культури, удосконалити техніку мовлення, розвинути логіку мислення. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти. Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 17.07.2014 р. № 14.1/12-Г-1169)
  4. Зошит з  малювання 3-4 років 2 частина
    32 грн.
    Зошити містять усе необхідне для занять із малювання протягом усього року: • схеми поетапного малювання • розробки занять • малюнки–зразки • пальчикові вправи • пальчиковий театр • малюнок–основу • розробки та рекомендації до занять
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх