Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Вступ до магістратури - 2018. Запитання та відповіді

14.05.2018

Вступ до магістратури - 2018. Запитання та відповіді

Коли та як подати документи на магістра? Яким має бути перелік документів?

Відповідно до Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти України в 2018 році прийом документів для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра розпочинається не пізніше 12 липня і закінчується не раніше 26 липня.

Виняток становлять спеціальності галузей знань:

  • «гуманітарні науки» (крім спеціальності 035 «Філологія»);
  • «соціальні та поведінкові науки»;
  • «журналістика».
  • «право»;
  • «сфера обслуговування»;
  • «міжнародні відносини».

Зокрема для спеціальностей 081 «Право», 293 «Міжнародне право»:

  • 07-09.07. 2018 року - прийом заяв та документів (на основі вступних іспитів);
  • 07.-26.07. 2018 року- прийом заяв та документів (на основі ЄФВВ, ЄВІ).

Для спеціальностей 03 «Гуманітарні науки» (крім спеціальності 035 «Філологія»), 05 «Соціальні та поведінкові науки», 06 «Журналістика», 24 «Сфера обслуговування», 29 «Міжнародні відносини» (крім спеціальності 293 «Міжнародне право»):

  • 07-09.07. 2018 року - прийом заяв та документів (на основі вступних іспитів);
  • 07.-26.07. 2018 року - прийом заяв та документів (на основі ЄФВВ, ЄВІ).

Терміни реєстрації на ЄФВВ, ЄВІ – з 14 травня до 18.00 5 червня.

У 2018 році заяви подаються тільки у паперовому вигляді. Заява в паперовій формі подається вступником особисто до приймальної комісії закладу вищої освіти.

Під час подання заяви в паперовій формі вступник пред’являє особисто оригінали:

  • документа, що посвідчує особу;
  • військового квитка або посвідчення про приписку - для військовозобов’язаних (крім випадків, передбачених законодавством);
  • документа державного зразка про раніше здобутий освітній ступінь (освітньо-кваліфікаційний рівень), на основі якого здійснюється вступ, і додаток до нього;
  • екзаменаційний листок єдиного фахового вступного випробування/ єдиного вступного іспиту з іноземної мови (для визначених спеціальностей);
  • документів, які підтверджують право на участь у конкурсі при вступі для здобуття ступеня магістра на основі ступеня бакалавра, магістра (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста) за спеціальностями галузей знань 03 «Гуманітарні науки» (крім спеціальності 035 «Філологія»), 05 «Соціальні та поведінкові науки», 081 «Право», 24 «Сфера обслуговування» та 29 «Міжнародні відносини» (за наявності).»

Чи можна вступити на магістра за іншою спеціальністю, ніж закінчив бакалавра?

Так, можна, але для цього крім основних потрібно скласти додаткові фахові випробування. Додаткові фахові випробування вступники складають у кожному з обраних закладів вищої освіти, в яких виявили бажання брати участь у конкурсному відборі на навчання для здобуття ступеня магістра. Заклад вищої освіти самостійно визначає зміст та перелік додаткових фахових випробувань. Якщо особа склала ЄФВВ та ЄВІ, а потім звернулася до іншого закладу вищої освіти для вступу за іншою спеціальністю після закінчення терміну проходження додаткових фахових випробувань, то заклади вищої освіти можуть проводити додаткові фахові вступні випробування у термін, передбачений для прийому документів для здобуття ступеня магістра.

Чи можна вступати на магістра в інший виш, а не той, де отримав бакалавра?

Так, вступник вільний у своєму виборі закладу вищої освіти для здобуття ступеня магістра.

Що робити, якщо виш затримує видачу диплома бакалавра, а термін подачі документів на вступ в магістратуру завершується?

У такому випадку подається довідка щодо планового строку завершення навчання та отримання диплома в 2018 році. Однак на момент зарахування вступнику потрібно буде подати оригінал диплому.

Коли та де перевірити, чи вступив я до магістратури?

Офіційним повідомленням про надання рекомендацій до зарахування вважається оприлюднення відповідного рішення на стендах приймальних комісій закладів вищої освіти. Рішення приймальної комісії про рекомендування до зарахування також розміщується на веб-сайті закладу вищої освіти. Рекомендованим до зарахування вступникам можуть надсилатись повідомлення засобами електронного та мобільного зв’язку відповідно до Правил прийому.

Чи діє сертифікат TOEFL та інші тільки при вступі для здобуття ступеня доктора філософії, чи можливе зарахування сертифікату при вступі в магістратуру як торік?

Така процедура передбачена тільки для вступу в аспірантуру.

Вступ до магістратури у 2018 році буде на спеціальність чи на освітню програму?

Вступники подають заяву для вступу на конкурсну пропозицію.

Чи можуть вступники освітнього ступеня магістра за неспорідненою спеціальністю проходити додаткове вступне випробування у формі фахової співбесіди?

Форма такого випробування встановлюється закладами вищої освіти самостійно.

ЗНО ДО МАГІСТРАТУРИ

Хто повинен складати ЗНО в магістратуру?

Ті, хто хоче вступати до вишів у 2018 році для здобуття ступеня магістра за спеціальностями галузей знань «Гуманітарні науки» (крім спеціальності 035 «Філологія»), «Соціальні та поведінкові науки», «Журналістика», «Право», «Сфера обслуговування» та  «Міжнародні відносини».

Для вступу на спеціальності «Право», «Міжнародне право» передбачено складання єдиного фахового вступного випробування з права та загальних навчальних правничих компетентностей та єдиного вступного іспиту з іноземної мови.

Для вступу на спеціальності «Гуманітарні науки» (крім спеціальності «Філологія»), «Соціальні та поведінкові науки», «Журналістика», «Сфера обслуговування», «Міжнародні відносини» (крім спеціальності «Міжнародне право») передбачено складання єдиного вступного іспиту з іноземної мови.

Коли розпочнеться реєстрація на ЗНО для вступу в магістратуру?

Реєстрацію учасників проводитимуть приймальні комісії з 14 травня до 18.00 5 червня.

Як зареєструватися на ЗНО в магістратуру?

Для реєстрації вступнику треба звернутися до приймальної комісії одного з обраних ним вишів. Підтвердженням реєстрації є виданий комісією екзаменаційний листок. Після цього на сайті УЦОЯО для кожного зареєстрованого вступника створюватимуть кабінет учасника, доступ до якого буде за номером екзаменаційного листка та PIN-кодом, зазначеним у ньому.

Більш детально про Порядок реєстрації, умови, терміни та документи можна дізнатись з Порядку організації та проведення вступних випробувань за посиланням.

Де можна дізнатися запитання на ЗНО на магістратуру?

Завдання, що будуть уміщені до тестових зошитів, не оприлюднюються завчасно.

Водночас вже затверджено програми, за якими укладатимуть тести для вступників. Більше про них можна прочитати тут.

Коли і де відбуватимуться тестування?

Основна сесія вступного випробування з іноземної мови відбудеться 11 липня, з права та ТЗНПК – 13 липня. Пункти тестування створюватимуться на базі закладів вищої освіти. Під час реєстрації вступник має обрати місто, в якому він проходитиме тестування.

Як відбуватиметься тестування? Що можна робити під час тестування, а що ні?

Тестування розпочинається о 10:00 год. Допуск учасників до пункту тестування триватиме з 09:15 год. до 09:50 год.

Для входу до пункту тестування учасник має пред’явити:

  • екзаменаційний листок;
  • документ, що посвідчує особу (серія (за наявності) та номер якого вказані в екзаменаційному листку);
  • запрошення-перепустку.

У пункті тестування заборонено використовувати та мати при собі протягом часу, відведеного для виконання вступних випробувань, засоби зв’язку, пристрої зчитування, обробки, збереження та/або відтворення інформації, а також окремі елементи, які можуть бути складовими частинами відповідних технічних засобів чи пристроїв, друковані або рукописні матеріали, інші засоби, предмети, прилади (крім дозволених виробів медичного призначення, про наявність яких вступник повинен повідомити працівникам пункту тестування до початку виконання вступних випробувань). Більше про це є в Порядку організації та проведення вступних випробувань.

Якщо я хочу вступати в кілька вишів на магістратуру за результатами ЗНО, мені всюди треба брати екзаменаційний листок?

Екзаменаційний лист ви отримаєте один – у тому виші, де будете реєструватися для проходження ЗНО.

Коли будуть відомі результати та пройде зарахування?

Результати основної сесії ЄФВВ та ЄВІ будуть розміщені на інформаційних сторінках вступників «Кабінет учасника ЄФВВ/ЄВІ» не пізніше 14 календарних днів із дня їх проведення.

Рекомендації до зарахування на бюджет будуть надані до 13 серпня, а саме зарахування пройде до 20 серпня.

Як можна оскаржити результати ЗНО?

У разі виникнення сумніву щодо правильності встановлення результатів вступного випробування вступник має право протягом трьох календарних днів із дня офіційного оголошення результатів (включаючи день оголошення) подати апеляційну заяву щодо результатів вступних випробувань до УЦОЯО.

У разі подання апеляційної заяви щодо результатів вступних випробувань за допомогою поштового зв’язку дата подання визначається за відтиском штемпеля відправлення на поштовому конверті. Якщо апеляційну заяву щодо результатів вступних випробувань надіслано у відсканованому вигляді електронною поштою, датою її подання вважається дата відправлення вхідного листа, що зафіксована в електронній скриньці УЦОЯО.

Розгляд апеляційних заяв щодо результатів вступних випробувань здійснюється апеляційною комісією протягом трьох робочих днів із моменту їх отримання.

Інформація про дату, час і місце проведення засідання апеляційної комісії розміщуватиметься на сайті УЦОЯО.

За результатами розгляду апеляційної заяви апеляційна комісія може ухвалити одне з таких рішень:

  • відмовити в задоволенні апеляційної заяви (результат, визначений раніше, підтверджується);
  • задовольнити апеляційну заяву (попередньо встановлений результат буде змінено).

У разі задоволення заяви щодо результатів ухвалюють одне з таких рішень:

  • про відновлення результату зовнішнього оцінювання (у тому випадку, якщо попередньо результат було анульовано);
  • про збільшення або зменшення кількості балів, отриманих учасником вступного випробування.

Детальніше про апеляції можна дізнатись з Порядку організації та проведення вступних випробувань.

Хто може не здавати ЗНО на магістратуру?

Участь у конкурсному відборі при вступі для здобуття ступеня магістра за результатами вступних іспитів у закладі вищої освіти можуть брати:

  • особи, які не можуть взяти участь в єдиному фаховому вступному іспиті та єдиному фаховому вступному випробуванні через наявність у них захворювань, зазначених у Переліку захворювань та патологічних станів, що можуть бути перешкодою для проходження зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 29 серпня 2016 року № 1027/900, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 27 грудня 2016 року за № 1707/29837,
  • особи, які для виконання єдиного фахового вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування потребують створення інших особливих умов, ніж зазначені у Переліку особливих (спеціальних) умов, що створюються для осіб з особливими освітніми потребами в пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 29 серпня 2016 року № 1027/900, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 27 грудня 2016 року за № 1708/29838, за кодами 0101 – 0104, 0201 – 0203, 0206, 0301 – 0306, 0401, 0501, 0601, 0701, 0702;
  • вступники, звільнені з військової служби (у тому числі демобілізовані) після 31 березня 2018 року. Такі вступники звертаються до приймальної комісії обраного закладу вищої освіти у термін з 2 до 9 липня для подачі документів. Особи, зазначені у пунктах 1 і 2, обов’язково надають підтверджуючі документи щодо наявності захворювань, зазначених у Переліку захворювань та патологічних станів, що можуть бути перешкодою для проходження зовнішнього незалежного оцінювання або щодо потреби створення інших особливих умов, ніж зазначені у Переліку особливих (спеціальних) умов, що створюються для осіб з особливими освітніми потребами в пунктах проведення зовнішнього незалежного оцінювання (перелік та форми таких документів зазначені у наказі Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 29 серпня 2016 року № 1027/900).

Минулого року єдиний вступний іспит могли здавати з трьох мов (англійська, німецька та французька). Цього року додається іспанська мова?

Згідно з підпунктами 1, 2 пункту 4, розділу VII Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти України в 2018 році, результати єдиного вступного іспиту з іноземної мови у формі тесту з іноземної мови проводиться з англійської, німецької, французької або іспанської мов.

Яким чином особа реєструється на вступ до магістратури, якщо на момент реєстрації ще навчається на рівні бакалавра та не має документа про отриману освіту?

Особи, що не мають дипломів, зможуть зареєструватися на підставі довідки про плановий строк завершення навчання та отримання диплома в 2018 році.

Чи зараховуватиметься оцінка сертифікату єдиного вступного іспиту замість іспиту з іноземної мови на спеціальності, що не передбачають єдиний вступний іспит?

Так, за рішенням приймальної комісії закладу вищої освіти.



Поділіться цією посиланням:


  1. Додаткове ЗНО у магістратуру коштуватиме 495 грн
    24.09.2019

    Додаткове ЗНО у магістратуру коштуватиме 495 грн

    Вартість участі у спеціально організованій сесії єдиного вступного іспиту з іноземної мови для вступу у магістратуру становитиме 495 грн. Про це повідомили в Українському центрі оцінювання якості освіти.

    Реєстрація вступників для участі в спеціально організованій сесії ЄВІ триватиме з 07 до 15 жовтня 2019 року. Іспит відбудеться 5 листопада.

    Реєстрацію учасників здійснюватиме приймальна комісія одного з закладів вищої освіти, у якому вступник бажає брати участь у конкурсному відборі.

    Вступник вважатиметься зареєстрованим після отримання екзаменаційного листа та сплати коштів Українському центру оцінювання якості освіти.

    В УЦОЯО також радять потенційним учасникам іспиту уточнити, чи передбачені правилами прийому закладів вищої освіти додаткові строки прийому заяв, конкурсного відбору та зарахування в магістратуру.

    Як відомо, понад 17 тисяч учасників єдиного вступного іспиту з іноземних мов, що проводився за технологією ЗНО в 2019 році і результати якого були необхідні для вступу на деякі магістерські спеціальності, не змогли подолати поріг тесту «склав/не склав».

    Тест єдиного вступного іспиту з іноземних мов складається із 42 завдань, кожне з яких оцінюється у один бал.

    БІЛЬШЕ ПРО ЗНО У МАГІСТРАТУРУ

  2. МОН оголосило перший етап WorldSkills Ukraine
    24.09.2019

    МОН оголосило перший етап WorldSkills Ukraine

    Міністерство освіти оголосило про перший етап Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності WorldSkills Ukraine. Відбіркові змагання у регіонах почнуться наприкінці жовтня.

    У відомстві зазначають, що цього року конкурс проводитиметься за 17 напрямами.

    «Ми розширили перелік компетенцій більш ніж удвічі, щоб долучати більшу кількість молодих професіоналів, які прагнуть розвивати свою майстерність. Кожного року ми все краще намагаємось адаптувати конкурс до міжнародних правил: окрім створення та підтримки офіційного сайту і розширення напрямів проведення конкурсу, на сьогодні вже затверджено відповідне Положення про конкурс», — зазначила гендиректор директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.

    Переможці регіональних етапів отримають відзнаки та зможуть взяти участь у фіналі WorldSkills Ukraine.

    Міжнародний рух World Skills International — найбільше у світі змагання з професійної майстерності серед учнів, студентів професійних технічних закладів та закладів вищої освіти, молодих робітників у віці від 18 до 22 років. Конкурс проводиться у Європі та світі кожні два роки.

    Більше про конкурс

  3. Реформа освіти: інтерв'ю Ганни Новосад
    24.09.2019

    Реформа освіти: інтерв'ю Ганни Новосад

    Ганна Новосад лише кілька тижнів тому очолила Міністерство освіти та науки України. До цього керувала директоратом стратегічного планування та євроінтеграції в міністерстві, працюючи в команді Лілії Гриневич. Була радницею міністра Сергія Квіта.

    У першому великому інтерв’ю на посаді Ганна розповіла «Українській правді. Життя», як продовжуватиме розпочате попередньою командою, чому хоче змінювати дошкільну освіту, фінансування університетів та навіщо наука має бути пріоритетом цілого уряду.

    Нам розповідали, що ви не одразу погодилися стати міністром освіти.

    Я не одразу погодилася стати депутатом.

    Все почалося, коли мені запропонували приєднатися до президентської команди на початку червня, перед першими раундами партійних з'їздів. Це було нелегке рішення. З часом, коли запропонували ще й міністерство, було ще важче рішення. Погодилася я дійсно не одразу, хоча над депутатством дали трошки більше часу подумати.

    А над посадою міністра трішки менше?

    Щодо міністра треба було вирішувати дуже швидко. Мала кілька днів.

    Що вас підштовхнуло до того, що ви сказали: «Ок»?

    Кілька факторів.

    1) Я б не пішла, якби розуміла, що урядова команда є іншою, ніж вона є зараз.

    Мені здається, що у своїй більшості цей уряд максимально фаховий і компетентний, а також, принаймні станом на зараз – дуже командний.

    2) Якби не було підтримки, у тому числі команди, у складі якої я раніше працювала, це рішення було б набагато складнішим.

    Для мене було дуже важливо, що і Лілія Гриневич, і Павло Хобзей, і Вадим Карандій та інші колеги, з якими я працювала, підтримували мене, бо ми проговорювали таку можливість (що Ганна стане міністром – УП).

    Це надавало більшої впевненості в тому, що буде пул людей, які залишаться зі мною і працюватимуть далі, і які мають авторитет у спільноті.

    Ви хотіли, щоб залишилися усі? Чи одних запрошували, а інших ні?

    Я з усіма консультувалася, чи мені взагалі варто входити в цю історію. Були певні політичні речі…

    У якийсь момент я вирішила, що мені потрібна нова команда, але з людей, які точно є моїми однодумцями, зокрема щодо тих реформ, які були започатковані попереднім складом міністерства.

    Тому серед моїх заступників ви можете побачити Любомиру Мандзій, яка є однією з активних впроваджувачів НУШ на Львівщині, Петра Коржевського, який активно співпрацював з міністерством і на Рівненщині будував сучасну професійну освіту, Єгора Стадного, який теж є прихильником нової української школи.

    Те, що прийшли саме ці люди, означає, що дуже багато речей, які були започатковані, продовжуватимуться.

    Чи ви запрошували Лілію Михайлівну стати, наприклад, вашим заступником і залишитися в команді?

    Я дуже поважаю Лілію Михайлівну і вважаю, що це неетична пропозиція. Міністр є міністр, чи він працює чи ні. Статус зберігається. Ми залишаємося в чудових стосунках, тому я точно буду звертатися до неї за порадами. Зараз ми працюємо над різними варіантами і над форматами співпраці.

    Тобто ви берете курс, початий попередньою командою, чи будете ще щось міняти, коригувати?

    Нас – партію, з якої я прийшла – часто питали, чи не відмінимо ми Нову українську школу. Такі питання завжди здавались трохи дикими.

    Як можна скасовувати те, що має величезний суспільний запит, до певної міри сформовану суспільну довіру і що точно дає відповіді на ті найнагальніші, найбільш кричущі проблеми, які є?

    Продовження змін у школі є одним з наших пріоритетів.

    Я працювала в МОН, у тому числі в команді Лілії Михайлівни, тому розумію, як створювалася Нова українська школа.

    У мене є позитивне упередження – я не можу критикувати те, частиною чого до певної міри була. А навіть якби не була, то політика, особливо в сфері освіти, має бути цивілізованою і послідовною.

    На відміну від інших сфер, зміни в освіті страшенно повільні і покрокові.

    Якщо ми будемо через кожні 2 роки чи після кожних виборів міняти нашу освітню політику, навряд чи кудись підемо.

    Нова українська школа буде збережена як пріоритет, але ми спробуємо додати певні рішення в інших сферах також.

    Реформа освіти була розтягнута в плані на довгі роки. На прес-конференції ви казали, що треба «пришвидшити реформу». Що це означає?

    Вона дійсно була в плані доволі розтягнута. Вона послідовно, з року в рік, запроваджує зміни в кожному наступному класі.

    Перший 10 клас НУШ мав бути реалізований у школі 2027 року.

    Але є запит на зміни не лише від батьків 1-2 класів, але й усіх інших. І на цей запит треба якось відповісти.

    Формат запровадження Нової української школи був відповіддю на часові, ресурсні обмеження. Потрібно було щось зробити швидко з обмеженими ресурсами.

    Пришвидшити НУШ – це спробувати пришвидшити початок як базової, так і старшої профільної школи. Однак поки немає кінцевої відповіді, як ми це будемо робити.

    Якщо говоримо пришвидшення запуску старшої профільної школи не з 2027-го, а раніше, то маємо чесно казати: «Друзі, ті, хто з вас зараз ходить до школи і думав, що він буде вчитися 11 років, мусить піти в 12-річну школу. Але ми обіцяємо, що вона буде радикально іншою, якіснішою, профільнішою, матиме індивідуальну освітню траєкторію, у вас буде інше освітнє середовище, інші вчителі».

    Тобто маємо переконати всіх, що вчитися на рік довше – це класно. Зараз розробляємо різні сценарії, після чого обов‘язково представимо їх до широкого громадського обговорення.

    Ми мали перший раунд зустрічі з керівниками управлінь освіти, з директорами, які очолюють ліцеї (вони по факту є старшою школою). Обговорювали різні підходи, тому рішення ще немає.

    Реформа ж базової школи почнеться через три роки, коли теперішній 2-й клас піде у 5-й.

    Ви казали, що Оксана Макаренко буде займатися цифровізацією освіти. Що маєте на увазі? Є уже електронні підручники, якими діти можуть користуватися?

    Зараз ринок електронних підручників розвинутий погано. Просто так взяти і закупити їх, як паперові підручники, не настільки просте завдання.

    Оксана була однією з перших, хто починав НУШ, вона знає всі тонкощі процесу. Була однією з тих, хто починав історію національної освітньої платформи.

    Вона має відновити роботу над створенням єдиного освітнього ресурсу, який дозволить мати пласт необхідних освітніх матеріалів, підручників, конструювання уроків, який дасть можливість кожному учителю та учню мати свій освітній кабінет, де можна буде готуватися до уроків тощо.

    Але спершу її завдання зробити так, щоб у нас взагалі з’явився ринок електронних освітніх матеріалів.

    Весь світ зараз живе у двох вимірах: в аналоговому освітньому процесі, де паперові підручники, і це нормально, ми від них не будемо відмовлятися.

    Але при цьому є можливість у межах навчання користуватися всіма технологічними здобутками людства. Наші діти - діти, які народжуються зі смартфонами, і робити вигляд, що їх для них не існує, було би неправильно.

    Крім електронних підручників, про що ми ще говоримо в діджиталізації освітнього процесу?

    Ми поки не Нідерланди і не Норвегія, у нас проблема з доступом до інтернету, з комп’ютеризацією. І це вже завдання Михайла Федорова – зробити так, щоб у нашій країні скрізь з’явився інтернет.

    За нашою статистикою, є близько 700 шкіл, які станом на 1 січня цього року взагалі не мали доступу до інтернету, а майже 9 тисяч мали дуже низьку швидкість.

    Просто зробити освітню платформу – це чудово, але ще треба мати до неї доступ. Тому треба почати з базових речей – з доступу до інтернету, з наявності ґаджетів.

    Ви казали, що треба змінювати дошкільну освіту. Як?

    Ми почали говорити про дошкільну освіту, бо стає зрозумілим – ми не можемо успішно починати Нову українську школу з 1-го класу, якщо туди приходять непідготовлені діти.

    Мозок дитини, її сприйняття світу формується значно раніше, ніж у 6-7 років.

    Дошкільна освіта – вік, коли дитина починає досліджувати світ, розуміти себе, починає розвиток емоційного інтелекту. Це все закладається там.

    Ранній розвиток має бути якісним – це показують світові дослідження.

    Є тренд, що все більше країн звертають увагу на дошкільну освіту як на обов'язковий елемент успішного майбутнього розвитку дитини.

    Ми б хотіли почати зміни в цій сфері.

    Я розумію, що прямого впливу на мережу дошкільних закладів у нас нема. Ми не зможемо прямо вплинути на те, аби стало більше садочків.

    Треба буде тісно працювати з місцевою владою, переконувати їх, що потрібно більше місць.

    Хочемо почати з загальної концепції дошкільної освіти, яка б привернула увагу суспільства, політиків, батьків, управлінців до того, що це має бути важливим пріоритетом в сфері освіти.

    Хочемо змінити зміст дошкільної освіти – на це ми безпосередньо впливаємо.

    А також працювати з вихователями, адже з закладів педагогічної освіти вони виходять не з тими компетентностями, з якими би мали, для роботи з сучасними дітьми.

    Плюс одним із пріоритетних завдань у частині законодавства є прийняття нового закону про дошкільну освіту.

    Коли говоримо про дошкільну освіту, перше, на що зреагують освітяни – зарплати вихователів, які зараз на «мінімалках». Чи плануєте щось робити з зарплатами освітян найближчим часом?

    Зараз усі освітяни, на жаль, поєднані тарифною сіткою, яка не дає можливості гнучко рухатися з зарплатою.

    Вихователі дошкільних закладів зараз отримують дійсно найменше з усіх. Мовляв, «це ж маленькі дітки, що ж там з ними займатися». Це дика ситуація, бо ця ланка закладає основи основ, і ця робота однозначно не є простішою.

    Для нас точно буде пріоритетом підвищення соціального статусу та зарплат педагогів.

    Ми будемо дотримуватися положень Закону «Про освіту», де чітко вказано, що до 2025 року маємо вийти на 4 прожиткові мінімуми найменшого посадового окладу педагога.

    Було окреме рішення про зарплати, яке вимагає великого підвищення, великих додаткових видатків з Держбюджету. Його затвердив попередній уряд, воно чинне. Ми зараз з Мінфіном, з прем'єром думаємо, як знайти ці кошти і де.

    Є різні оцінки, яка це сума. Мінфін давав зведену інформацію з регіонів, що це додаткових майже 45 млрд грн.

    Для нашої економіки це гігантські кошти, які треба звідкись витягнути, у когось їх забрати і віддати сюди. Я як міністр освіти була б дуже рада так зробити, але інші міністри, мабуть, не дуже зрозуміють.

    Працюємо з Мінфіном, з прем'єром, щоб підвищити зарплати освітянам, але найближчим часом буде трошки інший інструмент, як це зробити.

    Точно вийдемо з рішенням до другого читання бюджету.

    Тобто у проекті бюджету на 2020 наразі не закладено підвищення зарплат від 20 до 70% освітянам...

    Не буду казати фантазії, з бюджету все видно. У нас була чітка позиція – працюємо з тим проектом бюджету, який нам дістався.

    Ми за півтора тижні зробили максимум, щоб трішки змінити механізм.

    Великі зміни будемо вносити, якщо буде на це згода, між першим і другим читанням.



Популярні товари



  1. Моя домашня читальня Позакласне читання 4 клас Нова програма Авт: О Савченко
    До підручника Літературне читання 4 клас Нова програма Авт: О Я Савченко Вид-во: Освіта Навчальний посібник Моя домашня читальня містить твори різних жанрів і тем, передбачених програмою для позакласного читання у 4 класі. Система розвивальних завдань і запитань сприятиме розвитку читацької самостійності дитини. Книжка цікава не лише для самостійного читання. Вона добре прислужиться для уроків позакласного читання, розвитку вміння читати і розуміти прочитане. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 29.05.2015 р. № 14.1/12-Г-340)
  2. Тест-контроль Хімія 8 клас Нова програма Авт: Титаренко Н.
    Зошит містить тестові завдання для поточного та тематичного оцінювання учнів 8 класу з Хімії за Новою програмою до будь-якого чинного підручника Хімія 8 клас Нова програма. Невід'ємною рисою зошита є наявність усіх самостійних і контрольних робіт, передбачених новою програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України. Навчальне видання допоможе вчителеві здійснити ефективний контроль засвоєння учнями навчального матеріалу, а учневі - зорієнтуватися у тестових завданнях і набути навичок швидкого та безпомилкового заповнення бланка відповідей. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з хімії Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти № 2.1/12-Г-152 від 15.04.2016 р.)
  3. Робочий зошит з математики 3 клас Нова програма До підруч. Богдановича Авт: Заїка А., Тарнавська С.
    Посібник виготовлений у вигляді зошита з друкованою основою і призначений для використання практичних вправ та завдань з математики відповідно до підручника Математика. 3 клас авторів М. В. Богдановича, Г. П. Лишенка (2013 рік). Для учнів 3 класу та вчителів початкових класів. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти МОН України
  4. Англійська мова 6 клас Нова програма Робочий зошит До підручника Карп’юк Авт: Косован О.
    Робочий зошит з англійської мови укладено відповідно до чинної програми Міністерства освіти і науки України та підручника Англійська мова. 6 клас Нова програма. О.Д. Карп'юк. Вид-во: Астон. Різноманітність завдань, уміщених у зошиті, сприятиме збагаченню словникового запасу учнів 6-го класу, систематизації набутих знань, умінь та навичок, розвитку писемного мовлення, уваги, пам’яті та мислення. Для учнів 6-го класу та вчителів англійської мови.
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх