Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Моніторинг вступної кампанії-2017 для мешканців Криму

11.05.2017

Моніторинг вступної кампанії-2017 для мешканців Криму

Центр громадянської просвіти «Альменда» розпочав моніторинг вступної кампанії для випускників та випускниць зі шкіл тимчасово окупованого Криму. Представляємо результати першого моніторингового дослідження, підготовлені Центром громадянської просвіти «Альменда».

Моніторинг вступної кампанії 2017 року для тимчасово окупованого Криму проводиться на основі нормативної бази Міністерства освіти і науки України, а саме:

  • Умови прийому до вищих навчальних закладів в 2017 році (Наказ Міністерства освіти і науки України від 13.10.2016 №1236, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 листопада 2016 р. за № 1515/29645);
  • Порядком прийому для здобуття вищої та професійно-технічної освіти осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України (Наказ Міністерства освіти і науки України №560 від 24.05.2016, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 травня 2016 р. за № 795/28925 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 105 від 30.01.2017);
  • Переліку уповноважених вищих навчальних закладів (Наказ Міністерства освіти і науки України № 667 від 14.06.2016)

Відповідно абзацу третьому пункту 2 розділу II Порядку прийому для здобуття вищої та професійно-технічної освіти осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України: «Інформація про створення Центрів, їх повноваження, графік роботи, правила прийому та встановлені квоти розміщується на веб-сайтах Міністерства освіти і науки України та уповноважених вищих навчальних закладів не пізніше 01 березня поточного року». Отже буде розглянуте інформаційне забезпечення вступної кампанії 2017 року для дітей з тимчасово окупованого Криму за наступними критеріями:

  • Наявність сторінки на сайтах 12 уповноважених вищих навчальних закладів, присвячених діяльності Освітніх центрів «Крим – Україна».
  • Графік роботи Освітніх центрів «Крим – Україна».
  • Правила прийому з урахуванням особливостей для вступу дітей з тимчасово окупованого Криму.
  • Наявність інформації щодо встановлених квот (20% відповідно Абзацу другий пункту 6 розділу IV Порядку прийому для здобуття вищої та професійно-технічної освіти осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України).
  • Інша інформація.

Моніторинг проводився станом на 1 травня 2017 року

Придніпровська державна академія будівництва та архітектури

http://pgasa.dp.ua/prkom/krimukr

На сторінці наступні опції:

  • Контактні дані освітнього центру;
  • Розклад роботи;
  • додаток 12 до Правил прийому 2016 (Освітній центр «Крим-Україна»);

В опціях надана повна інформація про місцезнаходження, відповідальну особу, графік роботи та номери телефону й електронної пошти.

В додатку надана інформація за минулий рік.

Для вступників розроблений консультативний сайт http://new.pgasa.dp.ua/, в якому є опція «Освітній центр «Крим – Україна»: http://new.pgasa.dp.ua/selection-committee/ots-crimea-ukraine/. На даній сторінці прописані:

  • Етапи вступної кампанії на денну та заочну форми навчання;
  • Інформація по проведенню консультацій та іспитів для вступу на перший курс (освітній ступінь бакалавра) на основі повної загальної середньої освіти в освітньому центрі «Крим-Україна»;
  • Нормативні документи, що стосуються діяльності освітнього центру «Крим-Україна»:
  • Інфографіка;
  • Покрокова інструкція для школярів;
  • Атестація осіб з окупованих територій України;
  • Декларація бланк;
  • Порядок проходження атестації;
  • Перелік акредитованих освітніх програм;
  • Консультаційний центр ПДАБА.

Недоліками є наступне:

  • Відсутній мобільний номер з послугами програми Viber або інших;
  • Покрокова інструкція розповідає про ЗНО, що не є основною діяльності центра;
  • Відсутня інформація про квоти, хоча й є перелік акредитаційних програм;
  • Розміщений відеоматеріал «ЗНО-2017: Спрощена процедура для вступників з Криму», який вносить складності в інформації, тому що переплутані шляхи вступу;
  • Подана інформація як для вступників, так і студентів, які навчаються в ВНЗ тимчасово окупованого Криму та бажають перевестися до ВНЗ України;
  • На основному сайті відсутня інформація про детальну інформацію на сайті для вступників.


 

Запорізький національний університет

https://web.znu.edu.ua/pk/bakalavrat/osvitnij-centr-krim-ukrajina/

На сторінці є інформація про місцезнаходження, відповідальну особу, графік роботи та номери телефону й електронної пошти, також розміщена наступна інформація:

  • Порядок прийому для здобуття вищої освіти осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України у Запорізькому національному університеті в 2017 році;
  • Алгоритм дій абітурієнтів з Криму для вступу до ЗНУ в 2017 році;
  • Порядок проходження атестації для визнання здобутих кваліфікацій, результатів навчання та періодів навчання, здобутих на тимчасово окупованій території України після 20 лютого 2014 року в Запорізькому національному університеті;
  • Освітня декларація;
  • Перелік наявних сертифікатів про акредитацію спеціальностей та напрямів підготовки.

Недоліками є наступне:

  • Відсутній мобільний номер з послугами програми Viber або інших;
  • На період вступної кампанії робота Освітнього центру «Крим – Україна» у суботу та неділю не планується;
  • Відсутня інформація про квоти, хоча й є перелік акредитаційних програм;
  • Розміщений відеоматеріал «ЗНО-2017: Спрощена процедура для вступників з Криму», який вносить складності в інформації, так як переплутані шляхи вступу;
  • Подана інформація як для вступників, так і студентів, які навчаються в ВНЗ тимчасово окупованого Криму та бажають перевестися до ВНЗ України;
  • На основному сайті відсутня інформація про детальну інформацію на сайті для вступників;
  • Інформація, що «Процедура проведення атестації та визнання періодів навчання студентів з АР Крим проводиться протягом року» створює непорозуміння для вступників.


 

Чорноморський державний університет імені Петра Могили

https://chmnu.edu.ua/osvitnij-tsentr-krim-ukrayina/

На сторінці є інформація про місцезнаходження, відповідальну особу, графік роботи та номери телефону й електронної пошти, також розміщена наступна інформація:

  • Інформація про задачі Освітнього центру «Крим – Україна»;
  • Перелік конкурсних предметів при вступі на основі повної загальної середньої освіти;
  • Є інформація про розміщення матеріалів про ВНЗ в соціальних мережах;
  • Є координати в Skype;
  • Є номер мобільного телефону;
  • Багато інформації громадської організації «Відкрита політика», яка часто дублює одна одну.

Недоліками є наступне:

  • Відсутня інформація про квоти;
  • Не означено, чи встановлена програма Viber для мобільного зв’язку;
  • Розміщений відеоматеріал «ЗНО-2017: Спрощена процедура для вступників з Криму», який вносить складності в інформації, тому що переплутані шляхи вступу;
  • На період вступної кампанії робота Освітнього центру «Крим – Україна» у суботу та неділю не планується.


 

Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка

http://www.khntusg.com.ua/node/2938

На сторінці є інформація про місцезнаходження, графік роботи та номери телефону й електронної пошти, також розміщена наступна інформація:

  • Наказ про затвердження Порядку прийому для здобуття вищої та професійно-технічної освіти осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України;
  • Наказ про затвердження Переліку уповноважених вищих навчальних закладів;
  • Положення про роботу Освітнього центру "Крим-Україна";
  • Додаток до Правил Прийому №10;
  • Наші спеціальності (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, коледж переробної та харчової промисловості, Вовчанський технікум);
  • Анімаційні ролики;
  • Карта місцезнаходження;
  • Алгоритм вступу;
  • Інфографіка щодо переводу з ВНЗ тимчасово окупованого Криму.

Недоліками є наступне:

  • Складно знайти на сайті інформацію про Освітній центр «Крим – Україна»;
  • Відсутня інформація про уповноваженого для роботи в Освітньому центрі «Крим – Україна»;
  • Відсутній мобільний номер з послугами програми Viber або інших;
  • На період вступної кампанії робота Освітнього центру «Крим – Україна» у суботу та неділю не планується;
  • Відсутня інформація про квоти, хоча є перелік спеціальностей;
  • Розміщений відеоматеріал «ЗНО-2017: Спрощена процедура для вступників з Криму», який вносить складності в інформації, тому що переплутані шляхи вступу;
  • Подана інформація як для вступників, так і студентів, які навчаються в ВНЗ тимчасово окупованого Криму та бажають перевестися до ВНЗ України.


 

Національний університет «Львівська політехніка»

http://lp.edu.ua/osvitniy-centr-krym-ukrayina

На сторінці є інформація про місцезнаходження, відповідальну особу, графік роботи та номери телефону й електронної пошти, також розміщена наступні дані:

  • Є інформація про мобільний номер, який має Viber;
  • Інформація про коледжі ЛНУ.

Інформацію про максимальний обсяг державного замовлення у 2016 році можна переглянути за посиланням: обсяг державного замовлення.

У приєднаних файлах міститься інформація про:

  • Правила прийому та зарахування на навчання до Національного університету «Львівська політехніка» осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України - Додаток 10.1(ПРОЕКТ);
  • Перелік конкурсних предметів для вступників з тимчасово окупованої території ( Крим) Табл.1 додатку 10.1;
  • перелік акредитованих спеціальностей (напрямів підготовки) за яким Національного університету «Львівська політехніка» може проводити атестацію для визнання кваліфікацій, результатів навчання та періодів навчання в системі вищої освіти, здобутих на тимчасово окупованій території України;
  • програма вступних випробувань (творчих конкурсів) з рисунку голови натурника, креслення, композиції та живопису для вступу на перший курс навчання до Львівської політехніки за спеціальностями «Архітектура», «Дизайн», «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» (для громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території України);
  • Пропозиції щодо максимальних обсягів державного замовлення в 2016 р. (Квоти для мешканців тимчасово окупованої території);
  • Фіксований обсяг державного замовлення;
  • Порядок прийому осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України, для здобуття вищої освіти у Національному університеті «Львівська політехніка».
  • Порядок проходження атестації у Національному університеті «Львівська політехніка» для визнання здобутих кваліфікацій, результатів навчання та періодів навчання, здобутих на тимчасово окупованій території України після 20 лютого 2014 року;
  • Перелік предметів.

Недоліками є наступне:

  • Відсутня інформація про квоти (є за 2016 рік);
  • На період вступної кампанії робота Освітнього центру «Крим – Україна» у суботу та неділю не планується;
  • Подана інформація як для вступників, так і студентів, які навчаються в ВНЗ тимчасово окупованого Криму та бажають перевестися до ВНЗ України;
  • Багато матеріалу за 2016 рік (наприклад інформація про квоти подана за 2016 рік).


 

Львівський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи»

http://www.libs.ubs.edu.ua/images/krym-ukraina.pdf

Вся інформація подана в ОДНОМУ файлі pdf-файлі, в якому на 2 сторінках розміщена інформація про Освітній центр «Крим – Україна». Вся інформація подана за 2016 рік. На сторінці є інформація про місцезнаходження, графік роботи та номери телефону й електронної пошти, проте не відомо, чи дійсна ця інформація на даний момент.

Про недоліки складно говорити, бо на сайті ВІДСУТНЯ інформація за 2017 рік.

 

Херсонський державний університет

http://www.kspu.edu/Entrant/SelectionCommittee/ECenterCrimeaUa.aspx

На сторінці подано п’ять змін, які були внесені Наказом МОН №105 від 30.01.2017 (наказ поданий через посилання у сканкопії), розміщені посилання на покрокові інструкції «Як здобути українську освіту дітям та молоді з Криму» та «Як здобути українську освіту дітям та молоді з Донбасу».

Далі на сайті розміщена інформація з сайту МОН, яка доволі заплутана і містить багато інформації, яка не має відношення до діяльності Освітнього центру.

Інформація про діяльність Освітнього центру «Крим – Україна» на базі ХНУ відсутня.

Недоліками є наступне:

Відсутність будь якої інформації – графік роботи, контактні телефони та адреса, квоти, уповноважені особи та інше.


 

Херсонський національний технічний університет

http://kntu.net.ua/index.php/ukr/Abiturientu/Osvitnij-centr-Krim-Ukrayina-HNTU

  • На сторінці є графік роботи (в окремому файлі);
  • Є інформація про уповноважену особу та її контакти;
  • Є номер мобільного телефону, на якому є програма Viber;
  • Вся інформація розміщена в pdf-файлах;
  • Розподіл обов’язків працівників Центру, контакти;
  • Правила прийому до ХНТУ осіб які проживають на тимчасово окупованій території України у 2017р.;
  • Перелік конкурсних предметів;
  • Графік роботи Центру.doc;

Також розміщена інформація з сайту МОН.

Недоліками є наступне:

  • Відсутня інформація про квоти (є за 2016 рік);
  • На період вступної кампанії робота Освітнього центру «Крим – Україна» у неділю не планується;
  • Розміщений відеоматеріал «ЗНО-2017: Спрощена процедура для вступників з Криму», який вносить складності в інформації, бо переплутані шляхи вступу;
  • Отримання інформації про роботу Освітнього центру «Крим – Україна» незручне.


 

Херсонська державна морська академія

http://kma.ks.ua/ua/abiturientam/osvitnij-tsentr-krim-ukrajina

На сторінці є інформація про місцезнаходження, відповідальну особу, графік роботи та номери телефону й електронної пошти, також розміщена наступна інформація:

  • Задачі Освітнього Центру;
  • Інформація про членів приймальної комісії – працівників освітнього центру «Крим-Україна»;
  • Пам'ятка для вступника;
  • Як вступити до українського ВНЗ і отримати атестат випускникам з тимчасово окупованого Криму (покрокова інструкція);
  • Порядок прийому для здобуття вищої та професійно-технічної освіти осіб, які проживають на тимчасово окупованій території України;
  • Порядок проходження атестації для визнання здобутих кваліфікацій, результатів навчання та періодів навчання в системі вищої освіти, здобутих на тимчасово окупованій території України після 20 лютого 2014 року у Херсонській державній морській академії та Морському коледжі Херсонської державної морської академії;
  • Порядок проходження атестації для визнання здобутих кваліфікацій, результатів навчання та періодів навчання в системі вищої освіти, здобутих на тимчасово окупованій території України після 20 лютого 2014 року у ХДМА;
  • Інформація з сайту Міністерства освіти і науки України (анімаційні матеріали).

Недоліками є наступне:

  • Відсутня інформація про квоти;
  • Відсутній графік роботи;
  • Невідомо, чи встановлена програма Viber на мобільні номери;
  • Подана інформація як для вступників, так і студентів, які навчаються в ВНЗ тимчасово окупованого Криму та бажають перевестися до ВНЗ України.


 

Дніпропетровський державний аграрно-економічний університет

http://www.dsau.dp.ua/ua/page/osvtnj-centr-krim-ukrana-.html

На сторінці подана мінімальна інформація – період роботи Освітнього центру та іспити, які потрібно скласти, Порядок проведення атестації для кваліфікацій отриманих на окупованих територіях.

Інформація про роботу Освітнього центру ВІДСУТНЯ.

Є посилання на сторінку МОН.


 

Таврійський національна університет імені В. І. Вернадського (Київ)

http://tnu.edu.ua/kontakti-priimalnoi-komisii

Інформація для вступників з тимчасово окупованого Криму ВІДСУТНЯ.

В додатках до Правил прийому є Порядок прийому до ТНУ вступників, які проживають на тимчасово окупованій території України («Крим-Україна»).

На сторінці «Абітурієнтам з АРК і м. Севастополь» є тільки надпис, що цю сторінку не знайдено


 

Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

https://kneu.edu.ua/ua/plicants/k_uk/

Графік роботи, контакти та телефон, уповноважена особа – інформація знаходиться в файлі «Структура Освітнього центру «Крим-Україна»», посилання на який знаходиться на сторінці.

Також на сторінці Освітнього центру «Крим – Україна» є:

  • Покрокова інструкція «Як здобути українську освіту дітям та молоді з Криму» доступна за посиланням;
  • Анімаційний ролик «Державні гарантії рівного доступу до освіти»;
  • Як здобути вищу освіту в Україні школярам з Криму у 2017: спрощена процедура і додаткова сесія ЗНО.

Недоліками є наступне:

  • Відсутній мобільний номер з послугами програми Viber або інших;
  • Відсутня інформація про квоти;
  • Розміщений відеоматеріал «ЗНО-2017: Спрощена процедура для вступників з Криму», який вносить складності в інформації, тому що переплутані шляхи вступу;
  • Отримати інформації про роботу Освітнього центру «Крим – Україна» незручно;
  • Відсутні Правила прийому з урахуванням особливостей для вступу дітей з тимчасово окупованого Криму.


 

Загальні підсумки

  • Всі уповноважені вищі навчальні заклади, які мають Освітні центри «Крим – Україна», мають сторінки з інформацією про роботу.
  • У всіх вищих навчальних закладах відсутня інформація про квоти.
  • Більшість Освітніх центрів визначили та розмістили інформацію про відповідальних за роботу Освітніх Центрів.
  • Частина вишів має мобільні номери з встановленою програмою Viber.
  • Більшість уповноважених вишів розмістили інформацію про графік роботи.
  • Всі Освітні центри використовують інформацію громадської організації «Відкрита політика» у вигляді інфографіки та анімаційних роликів.
  • Не всі ВНЗ розмістили Правила прийому з урахуванням особливостей для вступу дітей з тимчасово окупованого Криму.
  • У деяких вишів на сторінках Освітніх центрів забагато інформації у вигляді передруку або розміщення посилань, які дублюють одна одну або є зайвими для цієї сторінки.
  • Більшість сторінок Освітніх центрів «Крим – Україна» мають інформацію про можливість переводу з вищих навчальних закладів тимчасово окупованого Криму, яка не має відношення до діяльності Освітніх Центрів.
  • Жоден уповноважений освітній центр не розмістив інформацію про надання житла для абітурієнтів на час вступної кампанії.
  • Тільки деякі Освітні центри будуть працювати без вихідних на час вступної кампанії і роботи Освітніх центрів «Крим – Україна».

Олег Охредько, координатор моніторингової групи ЦГП «Альменда».



Поділіться цією посиланням:


  1. Додаткове ЗНО у магістратуру коштуватиме 495 грн
    24.09.2019

    Додаткове ЗНО у магістратуру коштуватиме 495 грн

    Вартість участі у спеціально організованій сесії єдиного вступного іспиту з іноземної мови для вступу у магістратуру становитиме 495 грн. Про це повідомили в Українському центрі оцінювання якості освіти.

    Реєстрація вступників для участі в спеціально організованій сесії ЄВІ триватиме з 07 до 15 жовтня 2019 року. Іспит відбудеться 5 листопада.

    Реєстрацію учасників здійснюватиме приймальна комісія одного з закладів вищої освіти, у якому вступник бажає брати участь у конкурсному відборі.

    Вступник вважатиметься зареєстрованим після отримання екзаменаційного листа та сплати коштів Українському центру оцінювання якості освіти.

    В УЦОЯО також радять потенційним учасникам іспиту уточнити, чи передбачені правилами прийому закладів вищої освіти додаткові строки прийому заяв, конкурсного відбору та зарахування в магістратуру.

    Як відомо, понад 17 тисяч учасників єдиного вступного іспиту з іноземних мов, що проводився за технологією ЗНО в 2019 році і результати якого були необхідні для вступу на деякі магістерські спеціальності, не змогли подолати поріг тесту «склав/не склав».

    Тест єдиного вступного іспиту з іноземних мов складається із 42 завдань, кожне з яких оцінюється у один бал.

    БІЛЬШЕ ПРО ЗНО У МАГІСТРАТУРУ

  2. МОН оголосило перший етап WorldSkills Ukraine
    24.09.2019

    МОН оголосило перший етап WorldSkills Ukraine

    Міністерство освіти оголосило про перший етап Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності WorldSkills Ukraine. Відбіркові змагання у регіонах почнуться наприкінці жовтня.

    У відомстві зазначають, що цього року конкурс проводитиметься за 17 напрямами.

    «Ми розширили перелік компетенцій більш ніж удвічі, щоб долучати більшу кількість молодих професіоналів, які прагнуть розвивати свою майстерність. Кожного року ми все краще намагаємось адаптувати конкурс до міжнародних правил: окрім створення та підтримки офіційного сайту і розширення напрямів проведення конкурсу, на сьогодні вже затверджено відповідне Положення про конкурс», — зазначила гендиректор директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.

    Переможці регіональних етапів отримають відзнаки та зможуть взяти участь у фіналі WorldSkills Ukraine.

    Міжнародний рух World Skills International — найбільше у світі змагання з професійної майстерності серед учнів, студентів професійних технічних закладів та закладів вищої освіти, молодих робітників у віці від 18 до 22 років. Конкурс проводиться у Європі та світі кожні два роки.

    Більше про конкурс

  3. Реформа освіти: інтерв'ю Ганни Новосад
    24.09.2019

    Реформа освіти: інтерв'ю Ганни Новосад

    Ганна Новосад лише кілька тижнів тому очолила Міністерство освіти та науки України. До цього керувала директоратом стратегічного планування та євроінтеграції в міністерстві, працюючи в команді Лілії Гриневич. Була радницею міністра Сергія Квіта.

    У першому великому інтерв’ю на посаді Ганна розповіла «Українській правді. Життя», як продовжуватиме розпочате попередньою командою, чому хоче змінювати дошкільну освіту, фінансування університетів та навіщо наука має бути пріоритетом цілого уряду.

    Нам розповідали, що ви не одразу погодилися стати міністром освіти.

    Я не одразу погодилася стати депутатом.

    Все почалося, коли мені запропонували приєднатися до президентської команди на початку червня, перед першими раундами партійних з'їздів. Це було нелегке рішення. З часом, коли запропонували ще й міністерство, було ще важче рішення. Погодилася я дійсно не одразу, хоча над депутатством дали трошки більше часу подумати.

    А над посадою міністра трішки менше?

    Щодо міністра треба було вирішувати дуже швидко. Мала кілька днів.

    Що вас підштовхнуло до того, що ви сказали: «Ок»?

    Кілька факторів.

    1) Я б не пішла, якби розуміла, що урядова команда є іншою, ніж вона є зараз.

    Мені здається, що у своїй більшості цей уряд максимально фаховий і компетентний, а також, принаймні станом на зараз – дуже командний.

    2) Якби не було підтримки, у тому числі команди, у складі якої я раніше працювала, це рішення було б набагато складнішим.

    Для мене було дуже важливо, що і Лілія Гриневич, і Павло Хобзей, і Вадим Карандій та інші колеги, з якими я працювала, підтримували мене, бо ми проговорювали таку можливість (що Ганна стане міністром – УП).

    Це надавало більшої впевненості в тому, що буде пул людей, які залишаться зі мною і працюватимуть далі, і які мають авторитет у спільноті.

    Ви хотіли, щоб залишилися усі? Чи одних запрошували, а інших ні?

    Я з усіма консультувалася, чи мені взагалі варто входити в цю історію. Були певні політичні речі…

    У якийсь момент я вирішила, що мені потрібна нова команда, але з людей, які точно є моїми однодумцями, зокрема щодо тих реформ, які були започатковані попереднім складом міністерства.

    Тому серед моїх заступників ви можете побачити Любомиру Мандзій, яка є однією з активних впроваджувачів НУШ на Львівщині, Петра Коржевського, який активно співпрацював з міністерством і на Рівненщині будував сучасну професійну освіту, Єгора Стадного, який теж є прихильником нової української школи.

    Те, що прийшли саме ці люди, означає, що дуже багато речей, які були започатковані, продовжуватимуться.

    Чи ви запрошували Лілію Михайлівну стати, наприклад, вашим заступником і залишитися в команді?

    Я дуже поважаю Лілію Михайлівну і вважаю, що це неетична пропозиція. Міністр є міністр, чи він працює чи ні. Статус зберігається. Ми залишаємося в чудових стосунках, тому я точно буду звертатися до неї за порадами. Зараз ми працюємо над різними варіантами і над форматами співпраці.

    Тобто ви берете курс, початий попередньою командою, чи будете ще щось міняти, коригувати?

    Нас – партію, з якої я прийшла – часто питали, чи не відмінимо ми Нову українську школу. Такі питання завжди здавались трохи дикими.

    Як можна скасовувати те, що має величезний суспільний запит, до певної міри сформовану суспільну довіру і що точно дає відповіді на ті найнагальніші, найбільш кричущі проблеми, які є?

    Продовження змін у школі є одним з наших пріоритетів.

    Я працювала в МОН, у тому числі в команді Лілії Михайлівни, тому розумію, як створювалася Нова українська школа.

    У мене є позитивне упередження – я не можу критикувати те, частиною чого до певної міри була. А навіть якби не була, то політика, особливо в сфері освіти, має бути цивілізованою і послідовною.

    На відміну від інших сфер, зміни в освіті страшенно повільні і покрокові.

    Якщо ми будемо через кожні 2 роки чи після кожних виборів міняти нашу освітню політику, навряд чи кудись підемо.

    Нова українська школа буде збережена як пріоритет, але ми спробуємо додати певні рішення в інших сферах також.

    Реформа освіти була розтягнута в плані на довгі роки. На прес-конференції ви казали, що треба «пришвидшити реформу». Що це означає?

    Вона дійсно була в плані доволі розтягнута. Вона послідовно, з року в рік, запроваджує зміни в кожному наступному класі.

    Перший 10 клас НУШ мав бути реалізований у школі 2027 року.

    Але є запит на зміни не лише від батьків 1-2 класів, але й усіх інших. І на цей запит треба якось відповісти.

    Формат запровадження Нової української школи був відповіддю на часові, ресурсні обмеження. Потрібно було щось зробити швидко з обмеженими ресурсами.

    Пришвидшити НУШ – це спробувати пришвидшити початок як базової, так і старшої профільної школи. Однак поки немає кінцевої відповіді, як ми це будемо робити.

    Якщо говоримо пришвидшення запуску старшої профільної школи не з 2027-го, а раніше, то маємо чесно казати: «Друзі, ті, хто з вас зараз ходить до школи і думав, що він буде вчитися 11 років, мусить піти в 12-річну школу. Але ми обіцяємо, що вона буде радикально іншою, якіснішою, профільнішою, матиме індивідуальну освітню траєкторію, у вас буде інше освітнє середовище, інші вчителі».

    Тобто маємо переконати всіх, що вчитися на рік довше – це класно. Зараз розробляємо різні сценарії, після чого обов‘язково представимо їх до широкого громадського обговорення.

    Ми мали перший раунд зустрічі з керівниками управлінь освіти, з директорами, які очолюють ліцеї (вони по факту є старшою школою). Обговорювали різні підходи, тому рішення ще немає.

    Реформа ж базової школи почнеться через три роки, коли теперішній 2-й клас піде у 5-й.

    Ви казали, що Оксана Макаренко буде займатися цифровізацією освіти. Що маєте на увазі? Є уже електронні підручники, якими діти можуть користуватися?

    Зараз ринок електронних підручників розвинутий погано. Просто так взяти і закупити їх, як паперові підручники, не настільки просте завдання.

    Оксана була однією з перших, хто починав НУШ, вона знає всі тонкощі процесу. Була однією з тих, хто починав історію національної освітньої платформи.

    Вона має відновити роботу над створенням єдиного освітнього ресурсу, який дозволить мати пласт необхідних освітніх матеріалів, підручників, конструювання уроків, який дасть можливість кожному учителю та учню мати свій освітній кабінет, де можна буде готуватися до уроків тощо.

    Але спершу її завдання зробити так, щоб у нас взагалі з’явився ринок електронних освітніх матеріалів.

    Весь світ зараз живе у двох вимірах: в аналоговому освітньому процесі, де паперові підручники, і це нормально, ми від них не будемо відмовлятися.

    Але при цьому є можливість у межах навчання користуватися всіма технологічними здобутками людства. Наші діти - діти, які народжуються зі смартфонами, і робити вигляд, що їх для них не існує, було би неправильно.

    Крім електронних підручників, про що ми ще говоримо в діджиталізації освітнього процесу?

    Ми поки не Нідерланди і не Норвегія, у нас проблема з доступом до інтернету, з комп’ютеризацією. І це вже завдання Михайла Федорова – зробити так, щоб у нашій країні скрізь з’явився інтернет.

    За нашою статистикою, є близько 700 шкіл, які станом на 1 січня цього року взагалі не мали доступу до інтернету, а майже 9 тисяч мали дуже низьку швидкість.

    Просто зробити освітню платформу – це чудово, але ще треба мати до неї доступ. Тому треба почати з базових речей – з доступу до інтернету, з наявності ґаджетів.

    Ви казали, що треба змінювати дошкільну освіту. Як?

    Ми почали говорити про дошкільну освіту, бо стає зрозумілим – ми не можемо успішно починати Нову українську школу з 1-го класу, якщо туди приходять непідготовлені діти.

    Мозок дитини, її сприйняття світу формується значно раніше, ніж у 6-7 років.

    Дошкільна освіта – вік, коли дитина починає досліджувати світ, розуміти себе, починає розвиток емоційного інтелекту. Це все закладається там.

    Ранній розвиток має бути якісним – це показують світові дослідження.

    Є тренд, що все більше країн звертають увагу на дошкільну освіту як на обов'язковий елемент успішного майбутнього розвитку дитини.

    Ми б хотіли почати зміни в цій сфері.

    Я розумію, що прямого впливу на мережу дошкільних закладів у нас нема. Ми не зможемо прямо вплинути на те, аби стало більше садочків.

    Треба буде тісно працювати з місцевою владою, переконувати їх, що потрібно більше місць.

    Хочемо почати з загальної концепції дошкільної освіти, яка б привернула увагу суспільства, політиків, батьків, управлінців до того, що це має бути важливим пріоритетом в сфері освіти.

    Хочемо змінити зміст дошкільної освіти – на це ми безпосередньо впливаємо.

    А також працювати з вихователями, адже з закладів педагогічної освіти вони виходять не з тими компетентностями, з якими би мали, для роботи з сучасними дітьми.

    Плюс одним із пріоритетних завдань у частині законодавства є прийняття нового закону про дошкільну освіту.

    Коли говоримо про дошкільну освіту, перше, на що зреагують освітяни – зарплати вихователів, які зараз на «мінімалках». Чи плануєте щось робити з зарплатами освітян найближчим часом?

    Зараз усі освітяни, на жаль, поєднані тарифною сіткою, яка не дає можливості гнучко рухатися з зарплатою.

    Вихователі дошкільних закладів зараз отримують дійсно найменше з усіх. Мовляв, «це ж маленькі дітки, що ж там з ними займатися». Це дика ситуація, бо ця ланка закладає основи основ, і ця робота однозначно не є простішою.

    Для нас точно буде пріоритетом підвищення соціального статусу та зарплат педагогів.

    Ми будемо дотримуватися положень Закону «Про освіту», де чітко вказано, що до 2025 року маємо вийти на 4 прожиткові мінімуми найменшого посадового окладу педагога.

    Було окреме рішення про зарплати, яке вимагає великого підвищення, великих додаткових видатків з Держбюджету. Його затвердив попередній уряд, воно чинне. Ми зараз з Мінфіном, з прем'єром думаємо, як знайти ці кошти і де.

    Є різні оцінки, яка це сума. Мінфін давав зведену інформацію з регіонів, що це додаткових майже 45 млрд грн.

    Для нашої економіки це гігантські кошти, які треба звідкись витягнути, у когось їх забрати і віддати сюди. Я як міністр освіти була б дуже рада так зробити, але інші міністри, мабуть, не дуже зрозуміють.

    Працюємо з Мінфіном, з прем'єром, щоб підвищити зарплати освітянам, але найближчим часом буде трошки інший інструмент, як це зробити.

    Точно вийдемо з рішенням до другого читання бюджету.

    Тобто у проекті бюджету на 2020 наразі не закладено підвищення зарплат від 20 до 70% освітянам...

    Не буду казати фантазії, з бюджету все видно. У нас була чітка позиція – працюємо з тим проектом бюджету, який нам дістався.

    Ми за півтора тижні зробили максимум, щоб трішки змінити механізм.

    Великі зміни будемо вносити, якщо буде на це згода, між першим і другим читанням.



Популярні товари



  1. Позакласне читання 4 клас Нова програма Авт: Кордуба Н.
    Збірка містить науково-пізнавальні, художні твори українських та зарубіжних авторів, казки, приказки, прислів’я, загадки на теми для позакласного читання для 4 класу за новою програмою. Творчі й логічні завдання в кінці кожної теми допоможуть дітям краще зрозуміти прочитане. На останніх сторінках книжки діти знайдуть норми техніки читання, гілочки росту з читання. Посібник призначений учням, учителям, батькам, вихователям, студентам, усім, хто цікавиться питанням навчання, виховання і розвитку дітей. До будь-якого чинного підручника з Літературного читання для 4 класу за Новою програмою. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 25.06.2015 р. № 14.1/12-Г-641)
  2. Післябукварик 1 клас Нова програма Авт: Вашуленко М. Науменко В. Захарійчук М.
    Призначений для учнів 1-го класу. Забезпечує уроки читання і письма у післябукварний період. Готує першокласників до роботи з підручниками у 2-му класі. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.02.2012 р. № 1/11-2896)
  3. Географія 11 клас Профільний рівень Авт: Паламарчук Л. Гільберг Т. Довгань А.
    Підручник з Географії для 11 класу - це перший вітчизняний підручник, адресований учням старшої профільної школи. У підручнику висвітлено такі теми географічної науки: загальні закономірності природи, види географічних карт й інші картографічні твори, світові цивілізації і світові культури, соціально-економічна географія України, глобальні проблеми людства, стратегія сталого розвитку, глобальні прогнози, проекти, гіпотези. Економіко-соціально-географічні відомості розглядаються в тісному зв'язку з висвітленням питань історії, політики, стану економіки, природоохоронної діяльності, соціокультурного надбання регіонів. Текст підручника ілюстровано фотографіями, малюнками, картосхемами й діаграмами, містить багато таблиць і довідкових даних. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.03.2011 р. № 235)
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх