Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



«Картка учня»: проїзд, їдальня, е-щоденник та інше

05.04.2017

«Картка учня»: проїзд, їдальня, е-щоденник та інше

Більше шести місяців у одному з ліцеїв у Києві працює новий проект «Картка учня». Сервіс має дуже насичений функціонал – від проходу до школи через турнікет до персонального кабінету із електронним щоденником. Поки доступна лише частина цих можливостей, але у майбутньому в електронний формат хочуть перевести навіть бібліотеку учнів. Журналіст Вікторія Іщенко вирішила дізнатися для «Української правди. Життя», навіщо це школі, батькам та дітям.

Статистика по дитині в режимі онлайн

На вході столичного ліцею інформаційних технологій №79 турнікети стоять вже 14 років. Проте лише із 1 вересня 2016 року систему пропуску тут змінили на карткову.

Після того, як дитина зайшла чи вийшла зі школи, у її персональному кабінеті з’являється інформація про час. Батьки завжди можуть це побачити та відстежити переміщення дитини, якщо вона раптом загубилась.

«Ми були першою школою в Україні, де встановили систему відеоконтролю та контролю доступу до школи. Тож у нас питання, якщо діти забувають картки, вирішене. Буває, картки не спрацьовують, ми їх замінюємо», – розповідає директор Ганна Ломаковська.

У столичному ліцеї інформаційних технологій №79 вже півроку працює "Картка учня"

Ініціатором «Картки учня» був департамент освіти Київської міськдержадміністрації. Там хотіли отримати уніфікований інструмент, аби вести облік пільгових проїздів школярів та пільгового харчування в їдальні.

Саме з такою пропозицією чиновники і звернулись до розробників програмного забезпечення – IT-компанії «Універсальні інформаційні технології» (УнІТ). Також проект втілювали спеціалісти «Ощадбанку» та MasterCard Україна.

«Картка учня» є окремим продуктом соціальної «Картки киянина». Обидві картки – абсолютно повноцінні. Різниця у тому, що дитина не має власного банківського рахунку, тому її картка прив’язана до карти батька.

Кожен школяр має свій персональний кабінет на сайті kyivcard.com.ua, власником якого також є батьки. В режимі онлайн вони бачать всю статистику по своїй дитині.

Після того, як дитина зайшла чи вийшла зі школи, у її персональному кабінеті з’являється інформація про час

Спокій і зручність для батьків

Проект ледь не щодня нарощує нові можливості.

Якщо спочатку діти могли лише розрахуватись карткою в їдальні, а батьки бачили, скільки їх дитина витратила, то тепер відображається інформація, що саме дитина купувала. На сайті у персональному кабінеті з’являється чек, де вказано, що школяр їв. Потім – знижка, якщо вона була, і кінцева сума до оплати.

На «Картку учня» батьки можуть покласти будь-яку суму, але є гранично допустима, яку дитина може витратити на день. Наприклад, сто гривень.

«Я, як мама, користуюся цим продуктом сама. Я гроші дитині на картку не пересилаю, тому що рахунок, по суті, один, мій. Але я встановлюю ліміти для дитини, скільки вона може витрачати на день, де саме, – я навіть можу встановлювати точки продажу. Плюс є ряд налаштувань, які дозволяють відрегулювати права дитини на користування карткою. Батьки повністю керують цим процесом. Карта – це спокій і зручність для батьків», – переконує керівник проекту «Картка учня» Юлія Спасібова.

Спочатку діти могли лише розрахуватись карткою в їдальні, а тепер відображається інформація, що саме дитина купувала

Зараз у ліцеї є два термінали – в їдальні та у буфеті. Термінал – це екран, де відображені пропозиції їжі та напоїв, а також вказана їх вартість.

Безпосередньо діти із терміналом не контактують. Працівник ліцею бере картку у школяра та проводить операцію.

Під час візиту до ліцею кореспондентка «УП. Життя» бачила, як дві дівчинки розраховувались звичайними грошима. Насправді поки що їжу можна купувати без картки, бо ще не всі діти її мають.

Третій функціонал, який вже працює, – проїзд у громадському транспорті. Картка є аналогією учнівського квитка, вона містить всі персональні дані учня. Поки без проблем нею можна користуватись у метрополітені.

Щодо наземного транспорту, то директор ліцею Ганна Ломаковська каже, що наразі проект працює і тут, але про це не знають контролери, що додає незручностей.

У свою чергу Юлія Спасібова відзначає, аби система запрацювала на наземному транспорті, необхідна політична воля.

«Спочатку КМДА домовлялась із «Київпастранс», що «Картка учня» може діяти в тому числі як учнівський квиток. На практиці з цим поки складнощі. Зараз дитині треба показати і картку, і квиток. Хоча в цьому немає необхідності», – уточнює керівник проекту.

Поки що у персональному кабінеті батьки бачать інформацію лише про проїзд у метрополітені. Тут відображено станцію, де дитина сіла, та час проходу через турнікет.

У майбутньому «УнІТ» планує масштабувати проект і на наземний транспорт з повідомленням в персональний кабінет батьків.

«У рамках пілотного проекту з метрополітеном налагоджена така взаємодія, що інформація оновлюється раз на добу. При масштабуванні проекту є домовленості, які дозволяють інформацію оновлювати миттєво. У мобільному додатку ми розробляємо миттєві push-повідомлення, щоб інформація надходила до батьків за секунди», – розповідає Спасібова.

У персональному кабінеті батьки можуть побачити станцію метро, де дитина сіла, та час проходу через турнікет

Додаткове навантаження для вчителів

Всі інші можливості «Картки учня» вже розроблені, але поки не працюють. Це – електронний журнал, електронний щоденник та методичні матеріали для кожної школи.

У персональному кабінеті мають бути також розклад уроків та домашні завдання.

Зараз весь цей функціонал розроблений і впроваджений, але щоб він запрацював, треба, аби школа розподілила навантаження, бо всі записи треба вносити онлайн.

Ганна Ломаковська підкреслює, що вчителі у ліцеї обізнані з новими технологіями, тож для них не проблема вести електронні журнали. За її словами, є інші нюанси: «Це – додаткове навантаження для вчителів, але коли це питання виникне, ми будемо розбиратись. Є інше: зараз державою затверджені паперові журнали. Все інше – поза законом. Тому ми поки електронний журнал не впроваджуємо. Можна ввести електронні щоденники. У багатьох школах таке вже існує. Ми ж вирішили спочатку добре розробити той функціонал, що є».

Директор ліцею каже, що існують ще два додатки, які планують включити у функціонал, – медична карта та бібліотека. Це було розроблено учнями ліцею як проект на міжнародній Олімпіаді.

Ломаковська демонструє полиці із медалями та відзначає, що саме за ці додатки школярі отримали золоту медаль в Тбілісі та срібну в Алма-Аті.

«З 2008 року діти беруть участь у міжнародних Олімпіадах з біотехнологій та інформаційних технологій. Вони проходили в Баку, Тбілісі, Алма-Аті, Стамбулі, Анкарі. Щороку один чи два проекти виходять у фінал. Ми надсилаємо проекти, міжнародне журі відбирає двісті найкращих. Не було року, щоб ми у двісті цих проектів не потрапляли. Були роки, коли по три медалі отримували», – з гордістю розповідає Ганна Ломаковська.

Приблизно 2-3% батьків проти карток

Наразі більша частина карток в ліцеї вже видана, їх мають приблизно 70% учнів. Ті, хто чекає на картку, отримують тимчасову. Вона дає можливість лише на прохід через турнікет.

Взагалі підготовка «Картки учня» триває тиждень-два. За цей час представники «Ощадбанку» працюють у ліцеї. Батьки здають документи, класні керівники передають їх представникам банку.

Отримати картку батьки мають у відділенні поруч із ліцеєм.

Зараз картки безкоштовні, але були певні складнощі. У банках існують комітети, які виставляють тарифи на обслуговування будь-яких карток. «Картку учня» ж можна вважати повноцінною банківською, тому в травні 2016 року банк переглянув правила і картки стали платними.

Після цього КМДА виступила з ініціативою, що документ для дітей треба зробити безкоштовним. «Ощадбанк» пішов назустріч.

«Проблема була у тому, що із «Ощадбанком» вирішували питання безоплатного обслуговування карток. Коли починався проект, то говорилось, що картки для батьків будуть безоплатні. Потім банк надіслав смс, що треба сплачувати, тому ми призупинили видачу, поки КМДА визначиться із цим питанням. Коли це питання вирішили, ми отримали гарантію того, що картки будуть безкоштовні.

Але приблизно 2-3% батьків взагалі проти того, щоб діти мали картки, ми не можемо їх примусити», – розповідає Ганна Ломаковська про проблеми під час впровадження проекту.

Вона зазначає, що найскладніше – це саме паперові складнощі, бо у 400 батьків треба зібрати документи.

"Ощадбанк" хотів зробити документ платним, як всі банківські картки, однак КМДА домоглася щоб його лишили безкоштовним

«Пілотний проект ще не закінчився. Є моменти, які треба відпрацювати, аби на місто проект вийшов готовим», – каже директор ліцею.

Головною перевагою проекту «Картка учня» у школі називають статистику та облік. Система контролю доступу надає звіти про відвідуваність, на основі яких можна зробити диференційовану звітність за класами, часом та датою.

Що ж до учнів, то перша статистика демонструє: у їдальнях картками у більшості користуються школярі молодших класів, у метрополітені – старшокласники.

Що ж до інших закладів, то поки невідомо, який саме буде наступним. Їх ухвалою займається Департамент освіти КМДА, а час на впровадження проекту для кожної школи, як зазначили в «УнІТ», може бути різний. Багато залежить від інфраструктури. Наприклад, чи потрібно встановлювати турнікети у закладі.

«У нас є звернення деяких шкіл, де вже є технічна інфраструктура, турнікети, де є термінали в їдальнях. У таких школах впровадження пройде швидше. Але замовником пілотного проекту є КМДА, тож вони будуть приймати рішення про масштабування проекту за результатами першого впровадження. Ми б хотіли і спочатку так планувалося, щоб проект був впроваджений у всіх школах Києва», – каже Юлія Спасібова.

Вікторія Іщенко, журналіст, спеціально для «УП. Життя».



Поділіться цією посиланням:


  1. Додаткове ЗНО у магістратуру коштуватиме 495 грн
    24.09.2019

    Додаткове ЗНО у магістратуру коштуватиме 495 грн

    Вартість участі у спеціально організованій сесії єдиного вступного іспиту з іноземної мови для вступу у магістратуру становитиме 495 грн. Про це повідомили в Українському центрі оцінювання якості освіти.

    Реєстрація вступників для участі в спеціально організованій сесії ЄВІ триватиме з 07 до 15 жовтня 2019 року. Іспит відбудеться 5 листопада.

    Реєстрацію учасників здійснюватиме приймальна комісія одного з закладів вищої освіти, у якому вступник бажає брати участь у конкурсному відборі.

    Вступник вважатиметься зареєстрованим після отримання екзаменаційного листа та сплати коштів Українському центру оцінювання якості освіти.

    В УЦОЯО також радять потенційним учасникам іспиту уточнити, чи передбачені правилами прийому закладів вищої освіти додаткові строки прийому заяв, конкурсного відбору та зарахування в магістратуру.

    Як відомо, понад 17 тисяч учасників єдиного вступного іспиту з іноземних мов, що проводився за технологією ЗНО в 2019 році і результати якого були необхідні для вступу на деякі магістерські спеціальності, не змогли подолати поріг тесту «склав/не склав».

    Тест єдиного вступного іспиту з іноземних мов складається із 42 завдань, кожне з яких оцінюється у один бал.

    БІЛЬШЕ ПРО ЗНО У МАГІСТРАТУРУ

  2. МОН оголосило перший етап WorldSkills Ukraine
    24.09.2019

    МОН оголосило перший етап WorldSkills Ukraine

    Міністерство освіти оголосило про перший етап Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності WorldSkills Ukraine. Відбіркові змагання у регіонах почнуться наприкінці жовтня.

    У відомстві зазначають, що цього року конкурс проводитиметься за 17 напрямами.

    «Ми розширили перелік компетенцій більш ніж удвічі, щоб долучати більшу кількість молодих професіоналів, які прагнуть розвивати свою майстерність. Кожного року ми все краще намагаємось адаптувати конкурс до міжнародних правил: окрім створення та підтримки офіційного сайту і розширення напрямів проведення конкурсу, на сьогодні вже затверджено відповідне Положення про конкурс», — зазначила гендиректор директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.

    Переможці регіональних етапів отримають відзнаки та зможуть взяти участь у фіналі WorldSkills Ukraine.

    Міжнародний рух World Skills International — найбільше у світі змагання з професійної майстерності серед учнів, студентів професійних технічних закладів та закладів вищої освіти, молодих робітників у віці від 18 до 22 років. Конкурс проводиться у Європі та світі кожні два роки.

    Більше про конкурс

  3. Реформа освіти: інтерв'ю Ганни Новосад
    24.09.2019

    Реформа освіти: інтерв'ю Ганни Новосад

    Ганна Новосад лише кілька тижнів тому очолила Міністерство освіти та науки України. До цього керувала директоратом стратегічного планування та євроінтеграції в міністерстві, працюючи в команді Лілії Гриневич. Була радницею міністра Сергія Квіта.

    У першому великому інтерв’ю на посаді Ганна розповіла «Українській правді. Життя», як продовжуватиме розпочате попередньою командою, чому хоче змінювати дошкільну освіту, фінансування університетів та навіщо наука має бути пріоритетом цілого уряду.

    Нам розповідали, що ви не одразу погодилися стати міністром освіти.

    Я не одразу погодилася стати депутатом.

    Все почалося, коли мені запропонували приєднатися до президентської команди на початку червня, перед першими раундами партійних з'їздів. Це було нелегке рішення. З часом, коли запропонували ще й міністерство, було ще важче рішення. Погодилася я дійсно не одразу, хоча над депутатством дали трошки більше часу подумати.

    А над посадою міністра трішки менше?

    Щодо міністра треба було вирішувати дуже швидко. Мала кілька днів.

    Що вас підштовхнуло до того, що ви сказали: «Ок»?

    Кілька факторів.

    1) Я б не пішла, якби розуміла, що урядова команда є іншою, ніж вона є зараз.

    Мені здається, що у своїй більшості цей уряд максимально фаховий і компетентний, а також, принаймні станом на зараз – дуже командний.

    2) Якби не було підтримки, у тому числі команди, у складі якої я раніше працювала, це рішення було б набагато складнішим.

    Для мене було дуже важливо, що і Лілія Гриневич, і Павло Хобзей, і Вадим Карандій та інші колеги, з якими я працювала, підтримували мене, бо ми проговорювали таку можливість (що Ганна стане міністром – УП).

    Це надавало більшої впевненості в тому, що буде пул людей, які залишаться зі мною і працюватимуть далі, і які мають авторитет у спільноті.

    Ви хотіли, щоб залишилися усі? Чи одних запрошували, а інших ні?

    Я з усіма консультувалася, чи мені взагалі варто входити в цю історію. Були певні політичні речі…

    У якийсь момент я вирішила, що мені потрібна нова команда, але з людей, які точно є моїми однодумцями, зокрема щодо тих реформ, які були започатковані попереднім складом міністерства.

    Тому серед моїх заступників ви можете побачити Любомиру Мандзій, яка є однією з активних впроваджувачів НУШ на Львівщині, Петра Коржевського, який активно співпрацював з міністерством і на Рівненщині будував сучасну професійну освіту, Єгора Стадного, який теж є прихильником нової української школи.

    Те, що прийшли саме ці люди, означає, що дуже багато речей, які були започатковані, продовжуватимуться.

    Чи ви запрошували Лілію Михайлівну стати, наприклад, вашим заступником і залишитися в команді?

    Я дуже поважаю Лілію Михайлівну і вважаю, що це неетична пропозиція. Міністр є міністр, чи він працює чи ні. Статус зберігається. Ми залишаємося в чудових стосунках, тому я точно буду звертатися до неї за порадами. Зараз ми працюємо над різними варіантами і над форматами співпраці.

    Тобто ви берете курс, початий попередньою командою, чи будете ще щось міняти, коригувати?

    Нас – партію, з якої я прийшла – часто питали, чи не відмінимо ми Нову українську школу. Такі питання завжди здавались трохи дикими.

    Як можна скасовувати те, що має величезний суспільний запит, до певної міри сформовану суспільну довіру і що точно дає відповіді на ті найнагальніші, найбільш кричущі проблеми, які є?

    Продовження змін у школі є одним з наших пріоритетів.

    Я працювала в МОН, у тому числі в команді Лілії Михайлівни, тому розумію, як створювалася Нова українська школа.

    У мене є позитивне упередження – я не можу критикувати те, частиною чого до певної міри була. А навіть якби не була, то політика, особливо в сфері освіти, має бути цивілізованою і послідовною.

    На відміну від інших сфер, зміни в освіті страшенно повільні і покрокові.

    Якщо ми будемо через кожні 2 роки чи після кожних виборів міняти нашу освітню політику, навряд чи кудись підемо.

    Нова українська школа буде збережена як пріоритет, але ми спробуємо додати певні рішення в інших сферах також.

    Реформа освіти була розтягнута в плані на довгі роки. На прес-конференції ви казали, що треба «пришвидшити реформу». Що це означає?

    Вона дійсно була в плані доволі розтягнута. Вона послідовно, з року в рік, запроваджує зміни в кожному наступному класі.

    Перший 10 клас НУШ мав бути реалізований у школі 2027 року.

    Але є запит на зміни не лише від батьків 1-2 класів, але й усіх інших. І на цей запит треба якось відповісти.

    Формат запровадження Нової української школи був відповіддю на часові, ресурсні обмеження. Потрібно було щось зробити швидко з обмеженими ресурсами.

    Пришвидшити НУШ – це спробувати пришвидшити початок як базової, так і старшої профільної школи. Однак поки немає кінцевої відповіді, як ми це будемо робити.

    Якщо говоримо пришвидшення запуску старшої профільної школи не з 2027-го, а раніше, то маємо чесно казати: «Друзі, ті, хто з вас зараз ходить до школи і думав, що він буде вчитися 11 років, мусить піти в 12-річну школу. Але ми обіцяємо, що вона буде радикально іншою, якіснішою, профільнішою, матиме індивідуальну освітню траєкторію, у вас буде інше освітнє середовище, інші вчителі».

    Тобто маємо переконати всіх, що вчитися на рік довше – це класно. Зараз розробляємо різні сценарії, після чого обов‘язково представимо їх до широкого громадського обговорення.

    Ми мали перший раунд зустрічі з керівниками управлінь освіти, з директорами, які очолюють ліцеї (вони по факту є старшою школою). Обговорювали різні підходи, тому рішення ще немає.

    Реформа ж базової школи почнеться через три роки, коли теперішній 2-й клас піде у 5-й.

    Ви казали, що Оксана Макаренко буде займатися цифровізацією освіти. Що маєте на увазі? Є уже електронні підручники, якими діти можуть користуватися?

    Зараз ринок електронних підручників розвинутий погано. Просто так взяти і закупити їх, як паперові підручники, не настільки просте завдання.

    Оксана була однією з перших, хто починав НУШ, вона знає всі тонкощі процесу. Була однією з тих, хто починав історію національної освітньої платформи.

    Вона має відновити роботу над створенням єдиного освітнього ресурсу, який дозволить мати пласт необхідних освітніх матеріалів, підручників, конструювання уроків, який дасть можливість кожному учителю та учню мати свій освітній кабінет, де можна буде готуватися до уроків тощо.

    Але спершу її завдання зробити так, щоб у нас взагалі з’явився ринок електронних освітніх матеріалів.

    Весь світ зараз живе у двох вимірах: в аналоговому освітньому процесі, де паперові підручники, і це нормально, ми від них не будемо відмовлятися.

    Але при цьому є можливість у межах навчання користуватися всіма технологічними здобутками людства. Наші діти - діти, які народжуються зі смартфонами, і робити вигляд, що їх для них не існує, було би неправильно.

    Крім електронних підручників, про що ми ще говоримо в діджиталізації освітнього процесу?

    Ми поки не Нідерланди і не Норвегія, у нас проблема з доступом до інтернету, з комп’ютеризацією. І це вже завдання Михайла Федорова – зробити так, щоб у нашій країні скрізь з’явився інтернет.

    За нашою статистикою, є близько 700 шкіл, які станом на 1 січня цього року взагалі не мали доступу до інтернету, а майже 9 тисяч мали дуже низьку швидкість.

    Просто зробити освітню платформу – це чудово, але ще треба мати до неї доступ. Тому треба почати з базових речей – з доступу до інтернету, з наявності ґаджетів.

    Ви казали, що треба змінювати дошкільну освіту. Як?

    Ми почали говорити про дошкільну освіту, бо стає зрозумілим – ми не можемо успішно починати Нову українську школу з 1-го класу, якщо туди приходять непідготовлені діти.

    Мозок дитини, її сприйняття світу формується значно раніше, ніж у 6-7 років.

    Дошкільна освіта – вік, коли дитина починає досліджувати світ, розуміти себе, починає розвиток емоційного інтелекту. Це все закладається там.

    Ранній розвиток має бути якісним – це показують світові дослідження.

    Є тренд, що все більше країн звертають увагу на дошкільну освіту як на обов'язковий елемент успішного майбутнього розвитку дитини.

    Ми б хотіли почати зміни в цій сфері.

    Я розумію, що прямого впливу на мережу дошкільних закладів у нас нема. Ми не зможемо прямо вплинути на те, аби стало більше садочків.

    Треба буде тісно працювати з місцевою владою, переконувати їх, що потрібно більше місць.

    Хочемо почати з загальної концепції дошкільної освіти, яка б привернула увагу суспільства, політиків, батьків, управлінців до того, що це має бути важливим пріоритетом в сфері освіти.

    Хочемо змінити зміст дошкільної освіти – на це ми безпосередньо впливаємо.

    А також працювати з вихователями, адже з закладів педагогічної освіти вони виходять не з тими компетентностями, з якими би мали, для роботи з сучасними дітьми.

    Плюс одним із пріоритетних завдань у частині законодавства є прийняття нового закону про дошкільну освіту.

    Коли говоримо про дошкільну освіту, перше, на що зреагують освітяни – зарплати вихователів, які зараз на «мінімалках». Чи плануєте щось робити з зарплатами освітян найближчим часом?

    Зараз усі освітяни, на жаль, поєднані тарифною сіткою, яка не дає можливості гнучко рухатися з зарплатою.

    Вихователі дошкільних закладів зараз отримують дійсно найменше з усіх. Мовляв, «це ж маленькі дітки, що ж там з ними займатися». Це дика ситуація, бо ця ланка закладає основи основ, і ця робота однозначно не є простішою.

    Для нас точно буде пріоритетом підвищення соціального статусу та зарплат педагогів.

    Ми будемо дотримуватися положень Закону «Про освіту», де чітко вказано, що до 2025 року маємо вийти на 4 прожиткові мінімуми найменшого посадового окладу педагога.

    Було окреме рішення про зарплати, яке вимагає великого підвищення, великих додаткових видатків з Держбюджету. Його затвердив попередній уряд, воно чинне. Ми зараз з Мінфіном, з прем'єром думаємо, як знайти ці кошти і де.

    Є різні оцінки, яка це сума. Мінфін давав зведену інформацію з регіонів, що це додаткових майже 45 млрд грн.

    Для нашої економіки це гігантські кошти, які треба звідкись витягнути, у когось їх забрати і віддати сюди. Я як міністр освіти була б дуже рада так зробити, але інші міністри, мабуть, не дуже зрозуміють.

    Працюємо з Мінфіном, з прем'єром, щоб підвищити зарплати освітянам, але найближчим часом буде трошки інший інструмент, як це зробити.

    Точно вийдемо з рішенням до другого читання бюджету.

    Тобто у проекті бюджету на 2020 наразі не закладено підвищення зарплат від 20 до 70% освітянам...

    Не буду казати фантазії, з бюджету все видно. У нас була чітка позиція – працюємо з тим проектом бюджету, який нам дістався.

    Ми за півтора тижні зробили максимум, щоб трішки змінити механізм.

    Великі зміни будемо вносити, якщо буде на це згода, між першим і другим читанням.



Популярні товари



  1. Географія 10 клас Профільний рівень Авт: Паламарчук Л. Гільберг Т. Безуглий В.
    Пропонований підручник з Географії для 10 класу Профільного рівня загальноосвітніх навчальних закладів - це першиий вітчизняний підручник, адресований учням старшої профільної школи. На сторінках цієї навчальної книжки дано загальну й регіональну соціально-економічну характеристику світу. Учні дізнаються також про сферу досліджень соціально-економічної географії, як багатогалузевої інтегрованої науки, про географічні аспекти взаємодії суспільства і природи як єдиної системи. Текст підручника ілюстровано фотографіями, малюнками, картосхемами й діаграмами, містить багато таблиць і довідкових даних. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 03.03.2010 р. № 177)
  2. Щебетун Зошит із розвитку мовлення 4 клас Нова програма Авт: Меренцова І.
    Зошит із розвитку мовлення для 4 класу за Новою програмою до будь-якого чинного підручника Українська мова 4 клас Нова програма призначений для формування різних видів мовленнєвої діяльності, пов'язаної із писемним мовленням. Автор пропонує цікаві завдання та змістовний дідактичний матеріал, який допоможе учням навчитися писати розповідь про побачене, про прочитаний твір, переказувати текст за планом, змінюючи особу розповідача, складати замітку, опис, текст-міркування тощо. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 03.06.2015 р. № 14.1/12-Г-376)
  3. Німецька мова 5 клас Нова програма Робочий зошит H@llo, Freunde! Авт: Сотникова С.
    Робочий зошит укладений до відповідного підручника, містить стільки ж тем і уроків та спрямований на практичне відпрацювання матеріалу підручника. Багато різноманітних тренувальних вправ різного рівня складності дозволять учителеві застосувати диференційований підхід до учнів. Залучені найактуальніші технології — інтерактивні вправи — покликані зацікавити школярів у навчанні. Займаючись за робочим зошитом, учні зможуть відпрацювати лексику, граматику, фонетику німецької мови, розвинути навички письма, аудіювання, а також медіакомпетенцію. Ігри, кросворди, ілюстрації допоможуть творчо організувати роботу на уроці.
  4. Робочий зошит з англійської мови. 5 клас нова програма. До підручника О.Д. Карпюк. Автор: О.М. Павліченко.
    Робочий зошит, укладений до підручника О.Д. Карпюк "Англійська мова. 5 клас", відповідає чинній програмі з іноземних мов. Різноманітні завдання, призначені для більш детального опрацювання учнями навчального матеріалу на уроках і вдома, складені з урахуванням комунікативного підходу. Новітні світові тенденції вивчення іноземних мов втілені у мовному портфоліо, яке дозволить учням самостійно здійснити контроль своїх навчальних досягнень, оцінити свою успішність і виявити прогалини у знаннях. У зошиті пропонуються також посилання на інтерактивні завдання, розмищені на сайті видавництва. Їх виконання сприятиме підсиленню інтересу учнів до вивчення іноземної мови. Для учнів загальноосвітніх шкіл, учителів англійскої мови.
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх