Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Міністр: висококваліфікований вчитель має мати повагу

22.06.2017

Міністр: висококваліфікований вчитель має мати повагу

Висококваліфікований вчитель має мати повагу та довіру суспільства, тому новий закон «Про освіту» має надати та захистити професійну свободу педагога. Про це написала міністр освіти і науки Лілія Гриневич у своїй колонці для УП.

За словами міністра, проектом закону передбачено систему добровільної зовнішньої незалежної сертифікації вчителів.

«Це буде перевірка педагогів на володіння предметом, уміння спілкуватися з дітьми та використання сучасних методик компетентнісного навчання. Вчителі, які успішно пройшли сертифікацію, отримуватимуть 20% надбавки до зарплатні й стануть носіями змін у шкільній освіті», - наголосила міністр.

Вона зазначила, що не менш важливим питанням є розширення способів підвищення кваліфікації для педагогів.

«Зараз вони можуть це робити лише в інститутах післядипломної педагогічної освіти, які самі, на жаль, не завжди не є зразком прогресивності. Натомість закон дасть можливість вчителям обирати місце та форми підвищення кваліфікації, яку можна буде отримати на тренінгах, у профільних установах та інших навчальних закладах», - зазначила Гриневич.

Також вона підкреслила, що загальна кількість годин для підвищення кваліфікації вчителя впродовж 5 років не може бути меншою 150 годин. Вчитель має сам визначити коли та де проходити підвищення кваліфікації, але робити це щорічно. Кошти для професійного зростання вчителя буде закладено до освітньої субвенції та фінансуватиметься з держбюджету.

«Висококваліфікований вчитель має мати повагу та довіру суспільства, тому закон надасть та захистить професійну свободу педагога. Сьогодні педагоги можуть працювати за авторськими програмами. Але для того, аби їх затвердили, потрібно пройти сім кіл пекла. Закон дозволить вчителям працювати за розробленими ними освітніми програмами або використовувати типову, що дає МОН – все залежить від готовності вчителя включатися до цього процесу», - підкреслила міністр освіти Лілія Гриневич.

Міністр: висококваліфікований вчитель має мати повагу

Висококваліфікований вчитель має мати повагу та довіру суспільства, тому новий закон «Про освіту» має надати та захистити професійну свободу педагога. Про це написала міністр освіти і науки Лілія Гриневич у своїй колонці для УП.

За словами міністра, проектом закону передбачено систему добровільної зовнішньої незалежної сертифікації вчителів.

«Це буде перевірка педагогів на володіння предметом, уміння спілкуватися з дітьми та використання сучасних методик компетентнісного навчання. Вчителі, які успішно пройшли сертифікацію, отримуватимуть 20% надбавки до зарплатні й стануть носіями змін у шкільній освіті», - наголосила міністр.

Вона зазначила, що не менш важливим питанням є розширення способів підвищення кваліфікації для педагогів.

«Зараз вони можуть це робити лише в інститутах післядипломної педагогічної освіти, які самі, на жаль, не завжди не є зразком прогресивності. Натомість закон дасть можливість вчителям обирати місце та форми підвищення кваліфікації, яку можна буде отримати на тренінгах, у профільних установах та інших навчальних закладах», - зазначила Гриневич.

Також вона підкреслила, що загальна кількість годин для підвищення кваліфікації вчителя впродовж 5 років не може бути меншою 150 годин. Вчитель має сам визначити коли та де проходити підвищення кваліфікації, але робити це щорічно. Кошти для професійного зростання вчителя буде закладено до освітньої субвенції та фінансуватиметься з держбюджету.

«Висококваліфікований вчитель має мати повагу та довіру суспільства, тому закон надасть та захистить професійну свободу педагога. Сьогодні педагоги можуть працювати за авторськими програмами. Але для того, аби їх затвердили, потрібно пройти сім кіл пекла. Закон дозволить вчителям працювати за розробленими ними освітніми програмами або використовувати типову, що дає МОН – все залежить від готовності вчителя включатися до цього процесу», - підкреслила міністр освіти Лілія Гриневич.



Поділіться цією посиланням:


  1. Освіта батьків впливає на успішність дітей, - дослідження Освіта батьків впливає на успішність дітей, - дослідження
    24.12.2016

    Освіта батьків впливає на успішність дітей, - дослідження

    Рівень освіти батьків є ключовим фактором, який має безпосередній зв’язок із рівнем успішності дітей. Про це йдеться у звіті за результатами дослідження Інституту освітньої аналітики, що було проведено за сприяння Українського центру оцінювання якості освіти і присвячено впливу соціально-економічного середовища на результати навчання школярів.

    Звіт складений за результатами опитування випускників шкіл 2016 року. В анкетуванні взяли участь 51 тисяча випускників середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів, колегіумів, спеціалізованих шкіл та НВК.

    Результати опитування свідчать про те, що абсолютна більшість випускників (86,9%) цілеспрямовано готувалися до складання зовнішнього незалежного оцінювання. Найбільше випускники готувались до складання ЗНО з української мови та літератури, найменше – з російської мови та географії.

  2. Школа має закладати патріотичне виховання, - МОН Школа має закладати патріотичне виховання, - МОН
    18.10.2016

    Школа має закладати патріотичне виховання, - МОН

    Українська школа має закладати патріотичне виховання наскрізно - у різні предмети, щоб воно легше та органічніше засвоювалось. Про це під час другого форуму українських патріотичних справ “Ми українці”, що відбувся у Міністерстві освіти, сказав заступник міністра освіти Павло Хобзей.

    За його словами, дітей необхідно навчати так, щоб після школи випускники були цілісними особистостями, інноваторами і, звичайно, патріотами цієї держави.

  3. Дуальна освіта: як втримати ІТ-мізки в Україні
    03.06.2017

    Дуальна освіта: як втримати ІТ-мізки в Україні

    Нещодавно міністр освіти і науки Лілія Гриневич оголосила курс на впровадження дуальної освіти, підкресливши, що в першу чергу це торкнеться вітчизняних виробничої, аграрної та ІТ-сфери. Суть дуальної освіти двома словами - це поєднання студентом навчання у виші і роботи в компанії. Про особливості такого підходу до вищої освіти розмірковує кандидат технічних наук, автор та ініціатор експериментального проекту «Школяр-програміст» Сергій Іщеряков.

    Для європейського суспільства – дуальна освіта давно не ноу-хау. Ця ідея набула розвитку в Німеччині ще в 70-их роках минулого століття. Згодом ініціативу запозичили Канада, Австрія, Швейцарія та низка інших країн, де принципи дуальної освіти успішно реалізуються й сьогодні.

    Чому ж дуальна освіта є такою важливою для вітчизняного ІТ-сектору? Найголовніше - це шанс зупинити чи принаймні зменшити відтік найталановитішої молоді за кордон і тим самим надати можливість кадрово посилити вітчизняні IT-компанії. Особливо це важливо для продуктових IT-компаній, зацікавлених у нових «мізках», здатних генерувати та апробовувати креативні ідеї. Відповідно, компанії зможуть отримати перспективний продукт, а держава – нові надходження до бюджету.

    Але підкреслю: дуальна освіта – не гарантія, а шанс для втримання в Україні талановитої молоді. Що ж робити для того, аби таки перетворити шанс у гарантію?

    До того ж, як виявляється, принципи дуальної освіти здатні виступити каталізатором для інших позитивних процесів в системі вітчизняної ІТ-освіти.

    Як відомо, однією з основних ланок сучасних технічних університетів провідних країн є інноваційні центри з розробки новітніх технологій у різних галузях. У радянських інститутах цю функцію з різним рівнем успішності виконували науково-дослідні сектори та конструкторські бюро. Зараз ця ланка в наших університетах, здебільшого, у занепаді, а то й зовсім відсутня.

    Проте саме через цю ланку реалізується основний принцип дуальної освіти в університетах світу, коли фахівці інноваційних центрів, які є одночасно викладачами, формують вектор навчання студентів старших курсів, задіяних у розробці проектів центру. Звісно, цей вектор навчання спрямований у бік спеціалізації навчальних дисциплін, згідно із особливостями проектів. Один з моїх студентів-програмістів, який продовжив навчання в університеті під Монреалем, працюючи над проектом з програмування мікроконтролерів для локомотивів, змушений був опанувати відповідні розділи теплофізики.

    Відсутність або недостатня розвиненість інноваційних центрів у вітчизняних університетах викликає необхідність прямого втручання компаній у систему української ІТ-освіти шляхом коригування навчальних програм та надання своїх фахівців для ведення занять. Реалізація дуальної освіти додасть ще один елемент – роботу старшокурсників в ІТ-компаніях. Насправді це буде тільки юридичною констатацією давно існуючої ситуації, коли активні та здібні студенти, починаючи в основному з 3-го курсу, працюють по ІТ-компаніях Києва, Харкова, Львова.

    Усі ці процеси є, безумовно, позитивними у порівнянні із станом, якби ІТ-компанії просто стояли б осторонь від освітньої діяльності. Проте це, на мій погляд, лишиться процесом «латания тришкиного кафтана», коли з року в рік ІТ-компанії змушені будуть виконувати невластиві, непритаманні їм освітянські функції, перебираючи на себе обов’язки університетів.

    Коригувати навчальний процес, надавати освітянські послуги повинен університет разом із своїм інноваційним центром, але аж ніяк не ІТ-компанії. Якщо не вирішити проблему із створенням реальних інноваційних центрів в університетах, для ІТ-компаній та ІТ-освіти реалізація принципів дуальної освіти перетвориться у біг замкненим колом.

    По-друге, це не вирішить проблеми із зростанням потоку активних абітурієнтів, які виїжджають для навчання за кордон. Нагадаю, поєднання навчання старшокурсників у вишах із роботою в ІТ-компаніях реально існує та існувало давно і без проголошення дуальної освіти з високих трибун. Тим не менше, креативні молоді люди не хочуть втрачати (реально - вчитись із низьким коефіцієнтом корисної дії) два-три роки на молодших курсах. Не хочуть мати реальних принизливих проблем із деканатами та викладачами, яких треба вмовляти під час сесій на старших курсах в той час, коли дедлайн по проектах насувається невідворотно.

    Пам’ятаєте відомий вислів - коли водій лівою рукою тримає кермо, а правою - коліно сусідки, він обидві справи робить погано. Сьогоденне поєднання українськими старшокурсниками навчання в університетах та роботи в ІТ-компаніях нагадує сидіння на двох стільцях. Або вищезгаданого водія...

    Боюся, що введення проголошеної дуальної освіти радикально нічого не змінить… Саме тому, що університетське навчання не пов’язане із роботою студента над проектом.

    Але уявіть собі, що було б, якби університетські дисципліни… (далі можна, напевне, не продовжувати). Та й ще б з першого семестру… Це була б мрія… І це б точно втримало значну частину абітурієнтів, які поглядають за кордон. «Интересные проекты, интересная учеба - что еще нужно студенту, чтобы остаться в Украине» - перефразуємо афоризм з неповторного «Белого солнца пустыни». Тільки додамо: «Ще й з першого семестру! Гарантовано!»

    Зроблю невеличке резюме - якими ж все таки мають бути кроки для призупинення відтоку вітчизняних абітурієнтських «мізків».

    • По-перше, навчальні дисципліни мають стати реальним фундаментом для проекту, над яким працює студент. І це стосується всіх типів навчальних дисциплін - і фундаментальних (математика+), і базових (дискретна математика+), і прикладних (проектування програмного забезпечення+).
    • По-друге, студент має працювати над дослідницьким або індустріальним проектом в нормальному режимі, а не у стані небажаного винятку.
    • І по-третє. Найважливіше. Обидва кроки необхідно робити з першого дня навчання. Інакше, абітурієнт, який звик до фейків в системі освіти ще зі шкільної парти, все одно обере гарантовану закордонну «синицю в руках».

    Невже це можна зробити? У нашій системі освіти?

    Перед тим, як відповісти: «Так!!! Можна!!!», - невеличкий відступ на три абзаци.

    З 2015 року за ініціативи ГО «Фундація розвитку інновацій» та підтримки МОНУ в старших класах загальноосвітніх шкіл кількох регіонів України реалізується проект «Школяр-програміст». З 2016 року до проекту долучились освітня платформа SmartMe University та Дніпровський міський відділ освіти із проектом «Дніпро ІТ-школа». Результат - підготовлено близько тридцяти 11-класників, п’ятеро з яких успішно пройшли співбесіди в ІТ-компаніях, шестеро отримали сертифікат Java-програміста рівня Professional від Oracle, близько двадцяти хлопців представили Android-проекти в грудні минулого року.

    Але найбільш показовим став дводенний учнівський Хакатон з обробки даних безпілотників, в якому прийняли участь п’ятнадцять школярів у складі чотирьох команд, який було проведено в квітні цього року в Дніпрі. Фахівці компанії Ciklum, які формулювали завдання на Хакатон та надавали допустимі консультаційні послуги під час змагань, були приємно здивовані рівнем розробки як математичних моделей, так і відповідних Java-кодів для всіх чотирьох команд. У цілому, всі чотири команди виконали поставлені завдання з розробки фрагменту реального проекту.

    Таким чином, багаторазово доведено досягнення головної мети проекту «Школяр-програміст» - можливість підготовки безпосередньо протягом навчання у загальноосвітній школі фахівця на рівні, близькому до професійного junior програміста.

    А до чого тут дуальна освіта?

    До уваги ІТ-компаній, особливо - продуктових.

    Вищезгаданих 11-класників можна запросити на співбесіду та протестувати після завершення іспитів ЗНО - після 14 червня. Якщо рівень підготовки влаштує - беріть їх на випробувальний термін на літній період і переконайтесь, чи дійсно можна заключати з цими юнаками та дівчатами (є також і дівчата) контракт на роботу з вересня. На роботу та одночасне навчання в університеті за програмою, яку ІТ-компанія матиме можливість коригувати на свій розсуд вже з першого курсу. Навчання в університеті, звісно, буде за контрактною (платною) формою, проте зарплати студента- першокурсника однозначно вистачить як на оплату університету освітніх послуг, так і на власну стипендію.

    До якого університету?

    Не повірите, але в структурі нашої вищої освіти є, щонайменше, один державний університет, що погодився взяти участь в експерименті зі студентами першого курсу спеціальності «Комп’ютерні науки та інформаційні технології», навчаючи першокурсників повністю за принципами дуальної освіти. Із широким застосуванням елементів дистанційної освіти, наданням можливості студентам працювати в ІТ-компанії з першого дня навчання, адаптацією навчальної програми під особливості проектів, над якими працює студент.

    Враховуючи, що половина з підготовлених 11-класників вже знаходиться під наглядом продуктових компаній з Києва, Львова та Івано-Франківська, навчальна платформа SmartMe University пропонує українським 11-класникам та ІТ-компаніям проект, головна суть якого полягає у наступному.

    У проміжку між завершенням іспитів ЗНО та закінченням терміну подання документів на контрактну форму навчання 400 абітурієнтів на вісім тижнів отримають можливість безкоштовного он-лайн навчання за інтенсивною програмою курсу JavaGR8, що відповідає апробованій навчальній програмі проекту «Школяр- програміст». У другій половині серпня абітурієнти матимуть співбесіду у зацікавлених ІТ-компаніях, пройдуть короткий випробувальний термін та укладуть два контракти - із ІТ-компанією та університетом.

    Чи не замало восьми тижнів для підготовки? Малувато, безумовно. Проте на теоретичну підготовку разом із основами проектного практикуму в ході реалізації проекту «Дніпро ІТ-школа» пішло разом п’ять тижнів інтенсиву. До того ж, навчання для першокурсників - тільки починається…

    І, нарешті, останнє.

    Спостерігаючи хід та результати вищезгаданого Хакатону, я бачив перед собою поєднання двох стихій - мудрого спокійного керівництва досвідчених фахівців Ciklum та вогняного юнацького запалу старшокласників. А чом це не прообраз того, що в світі називають інноваційними центрами? Я бачу цілком реальним, що з цих нинішніх 11-класників через років п’ять сформуються дослідники, викладачі нової формації. Вони не отримають ін’єкції негативного ставлення до освіти на відміну від нинішніх старшокурсників, які втікають з набридлих занять до офісів ІТ-компаній, як тільки це стане можливим. Можливо, саме з цього проекту почнеться становлення реальних інноваційних центрів вітчизняних університетів...



Популярні товари



  1. Англійська мова 3 клас Нова програма Авт: А. Несвіт
    90 грн.
    Підручник укладено за Новою програмою з іноземних мов, рекомендованої МОН України для оволодіння англійською мовою в 3 класі загальноосвітніх навчальних закладів. Зміст видання, що складається з восьми розділів, побудовано за тематико-ситуативним принципом. Організація навчального матеріалу забезпечує інтегрований розвиток навичок і вмінь аудіювання, говоріння, читання, письма та передбачає використання інтерактивних методів навчання. Підручник вдало реалізує комунікативний підхід до викладання та вивчення іноземних мов. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 р. № 994)
  2. Робочий зошит Мистецтво 3 клас Нова програма Авт: Масол Л.
    Посібник створений за новою програмою з мистецтва для 3-го класу загальноосвітніх навчальних закладів і до підручника Мистецтво 3 клас. Нова програма. Масол Л.М., Гайдамака О.В., Очеретяна Н.В. Вид-во: Генеза. Для учнів 3 класу, учителів, батьків.
  3. Зошит розвитку зв’язного мовлення 2 клас Нова програма До чинних підручників Авт: Наумчук М., Наумчук В.
    Посібник відповідає новій програмі з української мови і чинним підручникам для 2 класу. Він містить завдання які сприятимуть розвитку мовлення другокласників. Для учнів 2 класу, учителів початкових класів та батьків.
  4. Мистецтво Робочий зошит 6 клас Нова програма Авт: Масол Л.
    У зошиті вміщено різнорівневі завдання репродуктивного типу на відтворення основного навчального матеріалу та творчі завдання — для розвитку уяви та фантазії. Структура навчального посібника допомагає інтегрувати матеріал з музичного та образотворчого мистецтва. Усі завдання на аналіз-інтерпретацію та порівняння творів різних видів мистецтв. У кожній темі відведено місце для виконання завдань з образотворчого мистецтва. Включає педагогічні малюнки з розробкою етапів виконання практичного завдання, а також різнопланові дидактичні матеріали і системи перевірки знань. До підручника Мистецтво 6 клас Нова програма Авт: Масол Л. Вид-во: Світоч Схвалено Міністерством освіти і науки України
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх