Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Опорний конспект про японську школу

23.03.2017

Опорний конспект про японську школу

Починаючи з 70-х років ХІХ століття почалися перші освітні реформи Мейджі-періоду, завданням яких було «поєднати японський дух із західним навчанням». Головне, що сприйняли японці із надбань західної педагогічної думки, — ідея «дитиноцентрованої освіти».

Система освіти в Японії продемонструвала дивовижну здатність вбирати в себе передові педагогічні ідеї, трансформуючи їх в ефективні освітні моделі.

«Свобода, індивідуальність, різноманітність» — «три кити», на яких почала базуватися школа післявоєнної Японії.

Школа в Японії має структуру 6+3+3:

  • Elementary Schools — 6 років навчання (з 6 до 12 років);
  • Lower Secondary Schools — 3 роки навчання (12-15 років);
  • Upper Secondary Schools — 3 роки навчання (до 18 років).

Існує два відповідальні періоди для японської молоді: 15 років і 18 років — у такому віці юні японці складають іспити (деякі, хто вибрав приватну школу, вступні екзамени складають ще й у 12 років).

Японська система освіти передбачає, що до 9-го класу всі учні навчаються за універсальними програмами, після закінчення 9-ти класів діти можуть обрати тип старшої школи, до якої вони вступатимуть (академічна, комерційна, індустріальна, сільськогосподарська, загальноосвітня тощо).

Головне призначення японської школи - підсилювати у дитини смак до життя!

Yutori (можливості для зростання) та Ikiru-Chikara (життєрадісність).

В уявленні японців школа перш за все має забезпечувати дві речі: yutori (англ. room to grow) можливості для зростання й ikiru-chikara (англ. zest for living) смак до життя, життєрадісність.

Звісно, дитина може скористатись можливостями для зростання лише у випадку, якщо в школі є:

  • kosei shugi’ (англ. the promotion of individuality), заохочення індивідуальності;
  • kosei no sonchô’ (англ. respect for individuality), повага до індивідуальності;
  • kosei jûshi’ (англ. an emphasis on individuality), акцент на індивідуальності.

Вони називають прості резони культивувати ikiru-chikara: життєрадісні діти щасливіші, менш невротичні, більш працездатні… Життєрадісність є однією із сильних сторін характеру, якій психологи відводять ключову роль у здатності людини жити щасливим і повноцінним життям.

Опорний конспект про японську школу

Починаючи з 70-х років ХІХ століття почалися перші освітні реформи Мейджі-періоду, завданням яких було «поєднати японський дух із західним навчанням». Головне, що сприйняли японці із надбань західної педагогічної думки, — ідея «дитиноцентрованої освіти».

Система освіти в Японії продемонструвала дивовижну здатність вбирати в себе передові педагогічні ідеї, трансформуючи їх в ефективні освітні моделі.

«Свобода, індивідуальність, різноманітність» — «три кити», на яких почала базуватися школа післявоєнної Японії.

Школа в Японії має структуру 6+3+3:

  • Elementary Schools — 6 років навчання (з 6 до 12 років);
  • Lower Secondary Schools — 3 роки навчання (12-15 років);
  • Upper Secondary Schools — 3 роки навчання (до 18 років).

Існує два відповідальні періоди для японської молоді: 15 років і 18 років — у такому віці юні японці складають іспити (деякі, хто вибрав приватну школу, вступні екзамени складають ще й у 12 років).

Японська система освіти передбачає, що до 9-го класу всі учні навчаються за універсальними програмами, після закінчення 9-ти класів діти можуть обрати тип старшої школи, до якої вони вступатимуть (академічна, комерційна, індустріальна, сільськогосподарська, загальноосвітня тощо).

Головне призначення японської школи - підсилювати у дитини смак до життя!

Yutori (можливості для зростання) та Ikiru-Chikara (життєрадісність).

В уявленні японців школа перш за все має забезпечувати дві речі: yutori (англ. room to grow) можливості для зростання й ikiru-chikara (англ. zest for living) смак до життя, життєрадісність.

Звісно, дитина може скористатись можливостями для зростання лише у випадку, якщо в школі є:

  • kosei shugi’ (англ. the promotion of individuality), заохочення індивідуальності;
  • kosei no sonchô’ (англ. respect for individuality), повага до індивідуальності;
  • kosei jûshi’ (англ. an emphasis on individuality), акцент на індивідуальності.

Вони називають прості резони культивувати ikiru-chikara: життєрадісні діти щасливіші, менш невротичні, більш працездатні… Життєрадісність є однією із сильних сторін характеру, якій психологи відводять ключову роль у здатності людини жити щасливим і повноцінним життям.

Тому уся їх педагогічна спільнота націлена на те, щоб культивувати життєрадісність (смак до життя) у школі:

  • розвивати у дітей відчуття оптимізму;
  • плекати уміння насолоджуватись радощами життя;
  • підсилювати спроможність налагоджувати соціальні контакти;
  • формувати здатність подбати про своє тіло;
  • допомогти їм набути досвіду спілкування з природою тощо.

Переважають рухливі форми уроків, наприклад, урок музики може бути одночасно і уроком фізкультури.

Шкільна форма обов’язкова в усіх школах Японії (можуть бути різні фасони, але є, як правило, всюди біла сорочка у хлопців та блузка й білі гольфи у дівчат).

У всіх школах обов’язковим є змінне взуття, при вході до туалету, необхідно знову змінити капці (на порозі туалету стоїть спеціальне взуття). Це при тому, що всередині — ідеальна чистота (але ж мікробів не видно!) та електронні унітази з усіма функціями, які забезпечують гігієнічний догляд за геніталіями, квіти та іграшки на вікнах.

У Японії діти теж користуються послугами репетиторів, які допомагають їм краще підготуватися до екзаменів (ще один могутній освітній фактор, особливо в початковій школі, — японська мама). Така «прихована» освіта, окрім перевантаження учня, призводить до появи проблеми нерівних можливостей у реалізації права на освіту.

Бути вчителем у Японії — значить мати досить престижну роботу з оплатою в середньому близько 600 000 (близько 5000 доларів) єн в місяць. У Японії зарплата вчителя теж зростає разом з віком. Молоді вчителі починають працювати, маючи від 200 000 єн і поступово доходять до платні у 1 000 000 єн.

Директор школи в Японії не може мати уроків.

У японській шкільній освіті усе ще домінують чоловіки, особливо у старшій школі, але поступово школа рухається до гендернозбалансованого устрою (у початковій школі понад 60% учителів-жінок, у неповній середній — 40%, у старшій школі — усього близько 30 %).

До категорії «Соціальна освіта» в Японії належать музеї, ботанічні сади, зоосади, центри для дітей та юнацтва, жіночі освітні центри, спортивні центри тощо.

У Японії є одне Міністерство освіти, культури, спорту, науки й технології. Міністерство освіти, науки, спорту й культури складається із директоратів: початкової й середньої освіти; освітніх субсидій і підтримки; освіти впродовж усього життя; академічних і міжнародних справ; вищої освіти; спортивної освіти.

У Японії нормальний вік закінчення школи — 18 років (6+3+3), університету — 24 роки (6 років навчання). Усього японець стаціонарно навчається, як правило, 18 років.

Навчальний рік у Японії починається у квітні. Перше півріччя триває до липня (кінець липня, серпень — канікули). Є ще двотижневі зимові канікули (кінець грудня — початок січня). З вересня починається друге півріччя.

Релігійну освіту в Японії можуть здійснювати тільки приватні школи.

Класи в Японії дуже великі — близько 40 учнів.

В Японії, як і на Заході, немає розпорошеності точних дисциплін (хімія, біологія, фізика, географія тощо). Є єдиний предмет — наука.

Усі спортивні зали є одночасно й актовими залами (заздалегідь планується сцена, продумується акустика, місце для складування стільців тощо).

В японських школах існує система самообслуговування учнів: діти навіть початкової школи щодня займаються прибиранням приміщення («чисті хвилинки»), чергують у їдальні тощо.

Високі академічні показники японських дітей у поєднанні з економічними досягненнями країни змушують шукати розгадку Японії як освітнього феномену.

На мій погляд, в основі японського освітнього дива лежать наступні фактори:

  • жорстка система екзаменів, яка стимулює дітей;
  • величезні капіталовкладення в технічне оснащення та розвиток людського потенціалу шкіл;
  • застосування сучасних освітніх технологій (навчання в групі, інформаційні та комунікаційні технології, реалістична математика й магічна фізика);
  • постійний процес реформування освіти, починаючи з часів американської окупації й до сьогодні;
  • організація позаурочної активності;
  • серйозна самостійна робота учнів, часто за допомогою дорослих (ще одна школа репетиторів поза звичайною школою);
  • розвинута система тьюторства у ВНЗ;
  • можливість виїздити за кордон, щоб зібрати матеріали для дипломної роботи, пройти стажування тощо.

Японії обрала ‘Tsunami Model’ освітніх реформ, які вони завершили ще 20 років тому (проводили їх рівно 10 років у 1987-1997 роках).

Ще у 1987 році було визначено три головних напрямки освітніх реформ:

  • децентралізація замість централізації;
  • різноманітність замість одноманітності;
  • гнучкість замість жорсткості й закостеніння.

Завданнями цієї освітньої реформи в Японії:

  • підсилювати в японських дітей «смак до життя»;
  • культивувати більше гуманізму й творчості;
  • створити гнучку освітню систему;
  • готувати учнів до зростання в умовах інформаційно-орієнтованого суспільства;
  • посилювати інтернаціональну складову освіти (зміст освіти, який би сприяв міжнародному взаєморозумінню, міжнародну активність, вивчення іноземних мов тощо);
  • розвивати освіту впродовж усього життя (lifelong education);
  • розвивати дистанційну освіту (наприклад, є національний канал «Університет в ефірі»);
  • поглиблювати співпрацю з індустрією;
  • забезпечити подальше створення мультимедійних ресурсів освіти;
  • зміцнювати зв’язок шкіл із місцевою громадськістю.

Нові національні стандарти навчальних програм (The new national curriculum standards), які були впроваджені з 1998 року, спрямовані на реалізацію наступних чотирьох завдань:

1) Допомогти дітям стати гуманістичними, соціально спрямованими громадянами, які б ідентифікували себе як японці, які живуть у міжнародній спільноті.

2) Допомогти дітям розвинути здатність вчитися і мислити самостійно.

3) Допомогти дітям придбати основні вміння і навички та розвивати свою власну індивідуальність, надаючи їм велику кількість можливостей для освітньої діяльності.

4) Заохочувати школи демонструвати винахідливість у розробці унікальних освітніх форм активності, які б зробили кожну школу самобутньою.

Віктор Громовий, випускник курсу «Розвиток середньої освіти» Японської агенції міжнародної співпраці (JICA), оригінал на сайті Освітня політика.



Поділіться цією посиланням:


  1. Генератор українських прописів для дітей
    11.07.2017

    Генератор українських прописів для дітей

    Проект Розвиток дитини пропонує небайдужим батькам та вихователям дитячих садків нову можливість для навчання дітей письму – Генератор прописів друкованих літер. Цей сервіс допоможе зробити індивідуальні завдання-прописи для дітей для якісного оволодіння навичками написання друкованих літер української абетки.

    Виконання різноманітних вправ, запропонованих «Генератором», дозволить дошкільнятам поступово, не форсуючи подій та не відчуваючи втоми, вдосконалити свою майстерність, а батькам та педагогам – не турбуватись про пошук дидактичних розвиваючих завдань для дітей.

    Також робота над завданнями з прописів друкованих літер сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до занять письмом та впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.

    Використовуючи генератор, ви зможете самостійно створити добірку вправ, що передбачає тренування у написанні окремих, в тому числі проблемних для дитини, літер, буквосполучень чи слів. Батьки можуть вводити вихідні параметри самостійно чи за участю дитини або навіть надати їй самій можливість власноруч створити для себе завдання, що неодмінно буде мотивувати її та заохочувати на продовження занять з письма.

    Кожне сформоване письмове завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів.

    Завантаження прописів друкованих літер для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

    ГЕНЕРАТОР ПРОПИСІВ

  2. Професійна освіта співпрацюватиме з бізнесом
    01.04.2017

    Професійна освіта співпрацюватиме з бізнесом

    Міністерство освіти і Будівельна палата України мають намір налагодити співпрацю з метою розвитку професійно-технічної освіти в Україні. Про це йдеться у меморандумі про співробітництво, підписаному установами.

    Цілями спільної роботи двох установ стануть створення сучасних освітніх стандартів для будівельних спеціальностей, забезпечення виплати підприємствами учнівських стипендій, упровадження виробничої практики та посилення матеріально-технічної бази професійно-технічних навчальних закладів.

    За словами міністра освіти Лілії Гриневич, в країні вже є приклади успішної співпраці між будівельним бізнесом та професійно-технічними навчальними закладами, тому необхідно зробити цю роботу більш системною.

  3. Навчальні розмальовки: барвиста абетка
    22.03.2018

    Навчальні розмальовки: барвиста абетка

    Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям п’ятнадцять навчальних розмальовок, присвячених вивченню українського та англійського алфавіту.

    Виконання запропонованих завдань сприятиме зацікавленню вивченням літер, розвитку зорової пам’яті, довільної уваги, формуванню у дітей позитивного ставлення до навчання, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.

    Учимо літери української абетки. Цей комплект завдань допомагатиме дитині вивчати друковані літери української абетки, тренуватись писати їх за схемою, пунктирними лініями та самостійно. Кожне завдання присвячене окремій літері (великій і малій).

    Розмальовуємо літери української абетки. Цей комплект завдань надає дитині чудову можливість потренувати одразу кілька важливих навичок, які знадобляться їй у подальшому навчанні, особливо в початковій школі, і надає можливість вивчити літери української абетки.

    Розмальовуємо за літерами (українська абетка). Цей комплект завдань допоможе дитині в незвичній і цікавій формі вивчити всі літери української абетки, потренувавши при цьому довільну увагу, дрібну моторику, зорово-моторну координацію та пригадавши основні кольори.

    Правильні літери (українська абетка). Цей комплект розмальовок допоможе дитині навчитись розрізняти кожну літеру української абетки та добре запам’ятати її правильне написання.

    Барвиста абетка: розмальовуємо та вивчаємо літери (українська абетка). Цей комплект завдань допоможе дитині вивчити друковані літери української абетки, потренувавши при цьому довільну увагу, дрібну моторику, а також задіявши зорову та м’язову пам’ять.

    Розмалюй літери (український алфавіт). Цей комплект завдань покликаний допомогти дитині вивчити великі літери українського алфавіту, задіявши увагу, зорову пам’ять та дрібну моторику.

    Літери української абетки. Цей комплект завдань допоможе дитині вивчити великі й рядкові друковані літери української абетки, потренувавши при цьому довільну увагу, дрібну моторику та зорово-моторну координацію, а також задіявши зорову та м’язову пам’ять.

    Розмальовка «Малюємо за українським алфавітом». Цей комплект завдань пропонує поєднати вивчення українського алфавіту з тренуванням дрібної моторики та зорово-моторної координації під час малювання та розмальовування наданих зображень.

    Знайди літери українського алфавіту. Цей комплект завдань є чудовою нагодою поєднати вивчення великих літер української абетки з тренуванням уваги, розвитком дрібної моторики та набуттям таких поведінкових навичок, як посидючість, старанність та цілеспрямованість.

    Розмальовка «Українська абетка». Це завдання в захопливій формі познайомить вашу дитину із буквами української абетки, а також сприятиме розвитку навичок дрібної моторики.

    Розмальовка за літерами української абетки. Ця невигадлива розмальовка не тільки надасть можливість сформувати навички дрібної моторики, але і познайомить вашу дитину з великими та малими літерами української абетки.

    Розмальовка «Англійська абетка». Цей комплект із 26 завдань в захопливій формі познайомить вашу дитину із буквами англійської абетки, а також сприятиме розвитку навичок дрібної моторики.

    Правильні літери (англійська абетка). Цей комплект розмальовок допоможе дитині навчитись розрізняти кожну літеру англійської абетки та добре запам’ятати її правильне написання.

    Літери англійської абетки. Цей комплект завдань допоможе дитині вивчити великі й рядкові друковані літери англійської абетки, потренувавши при цьому довільну увагу, дрібну моторику та зорово-моторну координацію, а також задіявши зорову та м’язову пам’ять.

    Знайди літери англійського алфавіту. Цей комплект завдань є чудовою нагодою поєднати вивчення великих літер англійської абетки з тренуванням уваги, розвитком дрібної моторики та набуттям таких поведінкових навичок, як посидючість, старанність та цілеспрямованість.

    Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

    ПЕРЕГЛЯНУТИ ВСІ РОЗМАЛЬОВКИ

     

     прописи розвиток дитини розмальовки



Популярні товари



  1. Вчимось писати без проблем
    22 грн.
    Вчимось писати без проблем Автор В. Федієнко Серiя Крок до школи (4-6 років) Практика свідчить, що процес оволодіння навичками письма для дошкільнят — нелегка праця. Саме написання букв здається дитині чимось нездоланним. Тому часто вже з перших етапів навчання письма в дітей спостерігається неприйняття, а в батьків — розчарування. У результаті заняття письмом залишають, на жаль, негативні враження. І це дуже погано. Адже правильний і своєчасний розвиток дрібної моторики не тільки допомагає дитині навчитися добре малювати й писати. Доведено, що вправи на дрібну моторику позитивно впливають на розвиток загальних інтелектуальних здібностей. Мета цього посібника — допомогти вам підготувати руку дитини до оволодіння письмом, сформувати в неї базові графічні навички, розвинути координацію і м’язову пам’ять руки. 20,5 х 26 см, 32 с., м'яка обкл.
  2. Літературне читання 4 клас Нова програма Авт: О Я Савченко
    100 грн.
    Основним завданням підручника Літературне читання для 4 класу, що є продовженням особистісно орієнтованих підручників з літературного читання для початкової школи, є розвиток дитячої особистості засобами читацької діяльності, формування читацької компетентності молодших школярів. Підручник має 8 розділів із чіткою структурою. Методично продумано використовуються такі умовні позначення: Зверни увагу, Дізнайся значення слів, Прочитай і подумай, Уживай у своєму мовленні, Роз’єднай і прочитай, що на новому рівні продовжує роботу з розвитку навичок вдумливого читання. Перевірці сформованості компетентностей сприяє розроблена автором система завдань Перевір свої досягнення, що підбиває підсумки у кожному розділі. Доречним і продуманим є добір текстів до підручника, що охоплює всі жанри, передбачені програмою: вірші, оповідання, казки, драматичні твори тощо. Концептуальною ідеєю художнього оформлення навчальної книжки є різноманітні образи своєрідного Дерева знань, що знаходить своє відображення у всіх розділах підручника. Різнопланові ілюстрації сприяють формуванню дитини читача у широкому сучасному культурологічному контексті. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.07.2015 р. № 777)
  3. Основи здоров’я Зошит-практикум 5 клас Нова програма Авт: Бех І.
    До підручника Основи здоров'я 5 клас Нова програма Авт: Бех І. Воронцова Т. Пономаренко В. Страшко С. Вид-во: Алатон Зошит-практикум для 5 класу за Новою програмою реалізує концепцію життєвих навичок, що визнана у світі найефективнішою для навчання здоров’я, розвитку особистості, профілактики поведінкових ризиків і проблем. Наведені завдання орієнтовано на застосування інтерактивних методів, які є високотехнологічними і найкраще зарекомендували себе в учнівському середовищі. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах Міністерством освіти і науки України
  4. Основи здоров’я Робочий зошит 1 клас До підручника Бех І.Д. Нова програма Авт: Будна Н. Кікінежді О. Жирська Г.
    Зошит Основи здоров’я для 1-го класу містить навчальний матеріал, який відповідає навчальній програмі МОН України, Державному стандартові початкової загальної освіти та підручнику Основи здоров’я. 1 клас Авт. Бех І.Д., Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Страшко С.В. Зошит містить різноманітні завдання для індивідуальної, групової, диференційованої роботи з першокласниками. Значна частина вправ і завдань має практичну спрямованість, спирається на життєвий досвід дітей. Для учнів 1-го класу. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх