Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Опорний конспект про японську школу

23.03.2017

Опорний конспект про японську школу

Починаючи з 70-х років ХІХ століття почалися перші освітні реформи Мейджі-періоду, завданням яких було «поєднати японський дух із західним навчанням». Головне, що сприйняли японці із надбань західної педагогічної думки, — ідея «дитиноцентрованої освіти».

Система освіти в Японії продемонструвала дивовижну здатність вбирати в себе передові педагогічні ідеї, трансформуючи їх в ефективні освітні моделі.

«Свобода, індивідуальність, різноманітність» — «три кити», на яких почала базуватися школа післявоєнної Японії.

Школа в Японії має структуру 6+3+3:

  • Elementary Schools — 6 років навчання (з 6 до 12 років);
  • Lower Secondary Schools — 3 роки навчання (12-15 років);
  • Upper Secondary Schools — 3 роки навчання (до 18 років).

Існує два відповідальні періоди для японської молоді: 15 років і 18 років — у такому віці юні японці складають іспити (деякі, хто вибрав приватну школу, вступні екзамени складають ще й у 12 років).

Японська система освіти передбачає, що до 9-го класу всі учні навчаються за універсальними програмами, після закінчення 9-ти класів діти можуть обрати тип старшої школи, до якої вони вступатимуть (академічна, комерційна, індустріальна, сільськогосподарська, загальноосвітня тощо).

Головне призначення японської школи - підсилювати у дитини смак до життя!

Yutori (можливості для зростання) та Ikiru-Chikara (життєрадісність).

В уявленні японців школа перш за все має забезпечувати дві речі: yutori (англ. room to grow) можливості для зростання й ikiru-chikara (англ. zest for living) смак до життя, життєрадісність.

Звісно, дитина може скористатись можливостями для зростання лише у випадку, якщо в школі є:

  • kosei shugi’ (англ. the promotion of individuality), заохочення індивідуальності;
  • kosei no sonchô’ (англ. respect for individuality), повага до індивідуальності;
  • kosei jûshi’ (англ. an emphasis on individuality), акцент на індивідуальності.

Вони називають прості резони культивувати ikiru-chikara: життєрадісні діти щасливіші, менш невротичні, більш працездатні… Життєрадісність є однією із сильних сторін характеру, якій психологи відводять ключову роль у здатності людини жити щасливим і повноцінним життям.

Опорний конспект про японську школу

Починаючи з 70-х років ХІХ століття почалися перші освітні реформи Мейджі-періоду, завданням яких було «поєднати японський дух із західним навчанням». Головне, що сприйняли японці із надбань західної педагогічної думки, — ідея «дитиноцентрованої освіти».

Система освіти в Японії продемонструвала дивовижну здатність вбирати в себе передові педагогічні ідеї, трансформуючи їх в ефективні освітні моделі.

«Свобода, індивідуальність, різноманітність» — «три кити», на яких почала базуватися школа післявоєнної Японії.

Школа в Японії має структуру 6+3+3:

  • Elementary Schools — 6 років навчання (з 6 до 12 років);
  • Lower Secondary Schools — 3 роки навчання (12-15 років);
  • Upper Secondary Schools — 3 роки навчання (до 18 років).

Існує два відповідальні періоди для японської молоді: 15 років і 18 років — у такому віці юні японці складають іспити (деякі, хто вибрав приватну школу, вступні екзамени складають ще й у 12 років).

Японська система освіти передбачає, що до 9-го класу всі учні навчаються за універсальними програмами, після закінчення 9-ти класів діти можуть обрати тип старшої школи, до якої вони вступатимуть (академічна, комерційна, індустріальна, сільськогосподарська, загальноосвітня тощо).

Головне призначення японської школи - підсилювати у дитини смак до життя!

Yutori (можливості для зростання) та Ikiru-Chikara (життєрадісність).

В уявленні японців школа перш за все має забезпечувати дві речі: yutori (англ. room to grow) можливості для зростання й ikiru-chikara (англ. zest for living) смак до життя, життєрадісність.

Звісно, дитина може скористатись можливостями для зростання лише у випадку, якщо в школі є:

  • kosei shugi’ (англ. the promotion of individuality), заохочення індивідуальності;
  • kosei no sonchô’ (англ. respect for individuality), повага до індивідуальності;
  • kosei jûshi’ (англ. an emphasis on individuality), акцент на індивідуальності.

Вони називають прості резони культивувати ikiru-chikara: життєрадісні діти щасливіші, менш невротичні, більш працездатні… Життєрадісність є однією із сильних сторін характеру, якій психологи відводять ключову роль у здатності людини жити щасливим і повноцінним життям.

Тому уся їх педагогічна спільнота націлена на те, щоб культивувати життєрадісність (смак до життя) у школі:

  • розвивати у дітей відчуття оптимізму;
  • плекати уміння насолоджуватись радощами життя;
  • підсилювати спроможність налагоджувати соціальні контакти;
  • формувати здатність подбати про своє тіло;
  • допомогти їм набути досвіду спілкування з природою тощо.

Переважають рухливі форми уроків, наприклад, урок музики може бути одночасно і уроком фізкультури.

Шкільна форма обов’язкова в усіх школах Японії (можуть бути різні фасони, але є, як правило, всюди біла сорочка у хлопців та блузка й білі гольфи у дівчат).

У всіх школах обов’язковим є змінне взуття, при вході до туалету, необхідно знову змінити капці (на порозі туалету стоїть спеціальне взуття). Це при тому, що всередині — ідеальна чистота (але ж мікробів не видно!) та електронні унітази з усіма функціями, які забезпечують гігієнічний догляд за геніталіями, квіти та іграшки на вікнах.

У Японії діти теж користуються послугами репетиторів, які допомагають їм краще підготуватися до екзаменів (ще один могутній освітній фактор, особливо в початковій школі, — японська мама). Така «прихована» освіта, окрім перевантаження учня, призводить до появи проблеми нерівних можливостей у реалізації права на освіту.

Бути вчителем у Японії — значить мати досить престижну роботу з оплатою в середньому близько 600 000 (близько 5000 доларів) єн в місяць. У Японії зарплата вчителя теж зростає разом з віком. Молоді вчителі починають працювати, маючи від 200 000 єн і поступово доходять до платні у 1 000 000 єн.

Директор школи в Японії не може мати уроків.

У японській шкільній освіті усе ще домінують чоловіки, особливо у старшій школі, але поступово школа рухається до гендернозбалансованого устрою (у початковій школі понад 60% учителів-жінок, у неповній середній — 40%, у старшій школі — усього близько 30 %).

До категорії «Соціальна освіта» в Японії належать музеї, ботанічні сади, зоосади, центри для дітей та юнацтва, жіночі освітні центри, спортивні центри тощо.

У Японії є одне Міністерство освіти, культури, спорту, науки й технології. Міністерство освіти, науки, спорту й культури складається із директоратів: початкової й середньої освіти; освітніх субсидій і підтримки; освіти впродовж усього життя; академічних і міжнародних справ; вищої освіти; спортивної освіти.

У Японії нормальний вік закінчення школи — 18 років (6+3+3), університету — 24 роки (6 років навчання). Усього японець стаціонарно навчається, як правило, 18 років.

Навчальний рік у Японії починається у квітні. Перше півріччя триває до липня (кінець липня, серпень — канікули). Є ще двотижневі зимові канікули (кінець грудня — початок січня). З вересня починається друге півріччя.

Релігійну освіту в Японії можуть здійснювати тільки приватні школи.

Класи в Японії дуже великі — близько 40 учнів.

В Японії, як і на Заході, немає розпорошеності точних дисциплін (хімія, біологія, фізика, географія тощо). Є єдиний предмет — наука.

Усі спортивні зали є одночасно й актовими залами (заздалегідь планується сцена, продумується акустика, місце для складування стільців тощо).

В японських школах існує система самообслуговування учнів: діти навіть початкової школи щодня займаються прибиранням приміщення («чисті хвилинки»), чергують у їдальні тощо.

Високі академічні показники японських дітей у поєднанні з економічними досягненнями країни змушують шукати розгадку Японії як освітнього феномену.

На мій погляд, в основі японського освітнього дива лежать наступні фактори:

  • жорстка система екзаменів, яка стимулює дітей;
  • величезні капіталовкладення в технічне оснащення та розвиток людського потенціалу шкіл;
  • застосування сучасних освітніх технологій (навчання в групі, інформаційні та комунікаційні технології, реалістична математика й магічна фізика);
  • постійний процес реформування освіти, починаючи з часів американської окупації й до сьогодні;
  • організація позаурочної активності;
  • серйозна самостійна робота учнів, часто за допомогою дорослих (ще одна школа репетиторів поза звичайною школою);
  • розвинута система тьюторства у ВНЗ;
  • можливість виїздити за кордон, щоб зібрати матеріали для дипломної роботи, пройти стажування тощо.

Японії обрала ‘Tsunami Model’ освітніх реформ, які вони завершили ще 20 років тому (проводили їх рівно 10 років у 1987-1997 роках).

Ще у 1987 році було визначено три головних напрямки освітніх реформ:

  • децентралізація замість централізації;
  • різноманітність замість одноманітності;
  • гнучкість замість жорсткості й закостеніння.

Завданнями цієї освітньої реформи в Японії:

  • підсилювати в японських дітей «смак до життя»;
  • культивувати більше гуманізму й творчості;
  • створити гнучку освітню систему;
  • готувати учнів до зростання в умовах інформаційно-орієнтованого суспільства;
  • посилювати інтернаціональну складову освіти (зміст освіти, який би сприяв міжнародному взаєморозумінню, міжнародну активність, вивчення іноземних мов тощо);
  • розвивати освіту впродовж усього життя (lifelong education);
  • розвивати дистанційну освіту (наприклад, є національний канал «Університет в ефірі»);
  • поглиблювати співпрацю з індустрією;
  • забезпечити подальше створення мультимедійних ресурсів освіти;
  • зміцнювати зв’язок шкіл із місцевою громадськістю.

Нові національні стандарти навчальних програм (The new national curriculum standards), які були впроваджені з 1998 року, спрямовані на реалізацію наступних чотирьох завдань:

1) Допомогти дітям стати гуманістичними, соціально спрямованими громадянами, які б ідентифікували себе як японці, які живуть у міжнародній спільноті.

2) Допомогти дітям розвинути здатність вчитися і мислити самостійно.

3) Допомогти дітям придбати основні вміння і навички та розвивати свою власну індивідуальність, надаючи їм велику кількість можливостей для освітньої діяльності.

4) Заохочувати школи демонструвати винахідливість у розробці унікальних освітніх форм активності, які б зробили кожну школу самобутньою.

Віктор Громовий, випускник курсу «Розвиток середньої освіти» Японської агенції міжнародної співпраці (JICA), оригінал на сайті Освітня політика.



Поділіться цією посиланням:


  1. Завдання з мови та математики для дошкільнят
    27.09.2018

    Завдання з мови та математики для дошкільнят

    Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам та вихователям п’ятнадцять розвивальних завдань для знайомства й закріплення понять геометричних фігур, розвитку навичок математичного обчислення, читання по складах, аналітичного, логічного, творчого мислення, довільної уваги, зорової пам’яті тощо.

    Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до читання та вивчення математики, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.

    Схеми й приклади: додавання в межах 5Завдання допоможе дитині опанувати дію додавання в межах 5, покращити обчислювальні навички, розвинути увагу й кмітливість. Виконуючи завдання, дитина зможе навчитися представляти інформацію графічно, пояснювати прості математичні схеми, застосовувати навички у навчальних і практичних ситуаціях.

    Незвичайні приклади: додавання й віднімання в межах 5. Це завдання допоможе дитині опанувати дію додавання й віднімання в межах 5, покращити обчислювальні навички, розвинути увагу та кмітливість. Дитині пропонується перевірити, чи правильно розв’язані пропоновані приклади в малюнках.

    Рахунок до 10. Скільки фруктів та ягід? Це завдання допоможе дитині потренувати навички рахунку до десяти, розвинути математичне мислення, увагу й кмітливість. Дитині пропонується порахувати, скільки виросло фруктів на дереві, а ягід на кущі. Також потрібно провести стрілку від таблички з відповідною цифрою до дерева чи куща.

    Рахунок до 10: скільки малюнків? Це завдання пропонує порахувати однакові малюнки й замалювати відповідну кількість клітинок. Виконуючи завдання, дитина зможе цікаво та просто оволодіти основними математичними поняттями, сформує наочне уявлення про кількість та її графічне позначення, тренуватиме зорово-моторну координацію й увагу, розвиватиме дрібну моторику.

    Цікава математика: порахуй і домалюй. Це завдання допоможе дитині розвинути навички рахунку в межах 10, увагу та кмітливість. Дитині пропонується порахувати предмети, перевірити, чи правильно зазначено кількість у відповідних комірках, і домалювати ті, яких не вистачає.

    У кого більше: порівнюємо кількість. Цей комплект завдань допоможе дитині навчитися послідовному рахунку від 1 до 11, а також розвинути навички порівняння. У кожному з 8-ми завдань є два персонажа, що мають різну кількість продуктів, представлену наочно. Дитині пропонується порахувати, скільки продуктів у кожного з персонажів, і записати числа у відповідних комірках.

    Порівняння малюнків: від найбільшого до найменшогоЗавдання допоможе дитині формувати елементарні математичні уявлення, вміння вимірювати різні розміри зображень, розвиватиме увагу й кмітливість. Дитині пропонується розглянути й з'єднати однакові малюнки від найбільшого до найменшого.

    Розмальовуємо й вивчаємо геометричні форми. Цей комплект завдань допоможе дитині вивчити назви основних геометричних фігур, навчитися впізнавати їх серед інших елементів малюнка. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме просторове мислення, зорове сприйняття й дрібну моторику.

    Геометрія довкола нас: малюнки з фігур. Цей комплект завдань допоможе дитині вивчити назви основних геометричних фігур, навчитися малювати ці фігури та зрозуміти, де в навколишньому світі зустрічаються такі форми. У кожному завданні дитині пропонується намалювати малюнки з геометричних фігур за наочною інструкцією.

    Визначаємо форми предметів, малюємо фігури. Це завдання допоможе дитині розвинути логіко-математичне мислення, увагу й кмітливість. Дитині пропонується розглянути малюнки й визначити їхню форму. Біля кожного зображення предмета потрібно намалювати відповідну фігуру.

    Вирізаємо й вчимо геометричні фігури. Це завдання допоможе дитині вивчити зовнішній вигляд і назви геометричних фігур, розвинути просторове мислення. На аркуші є 10 місць для вклеювання, підписаних назвами фігур. Дитині пропонується вирізати 10 фігур, що розміщені внизу сторінки, наклеїти кожну на своє місце й розмалювати.

    Складаємо слова й вчимося читати. Цей комплект завдань чудово підходить для дітей, що вже вивчили літери й роблять перші спроби читати слова, а також писати їх. Кожне з 8-ми завдань містить 4-6 малюнків та від 12 до 15 складів, з яких можна скласти назви цих малюнків.

    Де знаходиться песик: вивчаємо прийменники. Це завдання розвиватиме вміння дитини правильно використовувати групу прийменників за місцезнаходженням предметів або об'єктів у просторі, формуватиме просторовий інтелект, увагу. Дитині необхідно розглянути малюнки, визначити, де знаходиться песик, і написати біля малюнків відповідні прийменники.

    Де знаходиться бегемотик? Визначаємо розміщення. Це завдання допоможе дитині розвивати просторовий інтелект, уміння орієнтуватися в навколишньому світі, визначати положення предмета по відношенню до іншого, зосереджувати увагу на потрібному об'єкті. Дитині необхідно розглянути малюнки та зафарбувати кружечки, що відповідають розміщенню бегемотика.

    Розмальовка «Перші літери». Це завдання допоможе дитині пригадати деякі літери української абетки й усвідомити взаємозв’язки між звуками та літерами. Дитині пропонується 12 чорно-білих малюнків, серед яких можна виокремити 6 пар, назви яких починаються з однакової літер. Дитині потрібно з’єднати лініями такі пари, а потім розмалювати всі малюнки.

    Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

     

     розвиток дитини розмальовки прописи

  2. Інтеграція навчальних предметів: плюси та мінуси Інтеграція навчальних предметів: плюси та мінуси
    07.12.2016

    Інтеграція навчальних предметів: плюси та мінуси

    Перезавантаження змісту освіти (курикулярна реформа) ставить нас перед нагальною необхідністю здійснення інтеграції низки навчальних предметів. Зокрема йдеться про об’єднання української літератури та зарубіжної літератури в єдиний предмет «Література» та об’єднання фізики, хімії, географії та біології – у предмет «Природничі науки» («Природознавство» у 1-6 класах, та у 10-12 класах неприродничих профілей) за аналогією із загальноприйнятим у світі навчальним курсом «Science». У 7-9 класах передбачається інтеграція змісту освіти, без об’єднання предметів. Про підсумки дискусії, присвяченої питанню інтеграції, читайте далі.

  3. В Україні створили масовий онлайн-курс для шкіл
    22.06.2017

    В Україні створили масовий онлайн-курс для шкіл

    Вміння програмувати називають грамотністю XXI століття. Одиниці стають професійними письменниками, але вміти писати й читати корисно кожному. Те ж саме можна сказати і про програмування. Воно корисне всім, а не лише тим, хто планує працювати в IT: програмування вчить мислити логічно, розвиває аналітичне мислення та креативність.

    Програмування включено в обов’язкову державну програму інформатики, втім, в більшості українських шкіл, воно замінено вивченням текстових редакторів і презентацій. Вчителі інформатики часто самі не вміють програмувати. А досвідченим вчителям не вистачає інтерактивних інструментів для викладання, які б відповідали шкільній програмі.

    В якості першого кроку для вирішення цієї проблеми Prometheus разом з одним з найкращих вчителів інформатики в Україні Людмилою Булигіною створив наш перший масовий відкритий онлайн-курс для шкіл: «Алгоритми і проекти Scratch».

    Курс повністю відповідає шкільній програмі інформатики для 5 класу, але замість стандартних нудних уроків вчить дітей програмувати за допомогою яскравих відео, інтерактивних завдань та цікавих проектів. Курс може використовуватися для вивчення програмування дітьми онлайн, але, в першу чергу, розрахований на його впровадження в навчальний процес шкіл.

    В такому форматі, відомому як змішане навчання, діти переглядають відеолекції та виконують завдання курсу вдома чи на уроках інформатики в школі, а вчитель, час якого вивільнився від рутинного пояснення матеріалу, може приділити індивідуальну увагу кожному конкретному учню.

    У Prometheus зазначають, що змішане навчання в останні роки з великим успіхом використовується в Гарварді, найкращому політехнічному університеті світу MIT та у цілій низці інноваційних західних шкіл.

    Курс «Алгоритми і проекти Scratch» може використовуватися, як для початку викладання програмування в школах, де цього зараз на практиці не відбувається, так і як додатковий інтерактивний інструмент досвідченими вчителями інформатики.

    Навесні цього року Prometheus провів випробування курсу «Алгоритми і проекти Scratch» в 30 школах Дніпропетровської області.

    Безкоштовний онлайн-курс «Алгоритми і проекти Scratch» може бути легко впроваджений в будь-якій школі країни.

    Для того, щоб приєднатись до волонтерської мережі Prometheus та допомогти у поширенні викладання програмування на всі українські школи необхідно зареєструватись у мережі.

    РЕЄСТРАЦІЯ

    У липні ми Prometheus надішле всім зареєстрованим користувачам докладні покрокові інструкції по запровадженню цієї ініціативи у вашому навчальному закладі. У серпні Prometheus планує отримати гриф Міністерства освіти на курс, щоб його використання було офіційно дозволено в школах.

    У Prometheus обіцяють збільшувати кількість доступних в цьому форматі курсів для шкіл з програмування та інших найбільш затребуваних предметів.



Популярні товари



  1. Робочий зошит Музичне мистецтво 2 клас Нова програма Авт: Аристова Л. С., Сергієнко В. В.
    Робочий зошит, що є складовою НМК для 2 класу з музичного мистецтва, укладений відповідно до підручника. Зошит для учнів вміщує ігрові вправи та різноманітні завдання, спрямовані на засвоєння та закріплення всіх основних понять, що передбачено програмою з музичного мистецтва. Чітко структурований за темами уроків та поняттями, які мають бути засвоєні на кожному уроці, цей навчальний посібник допоможе перевірці та самоперевірці знань учнями, сприятиме позитивному налаштуванню на уроки музичного мистецтва, допоможе вчителю урізноманітнити уроки музичного мистецтва, розвиваючи водночас навички, отримані на інших уроках у початковій школі. До підручника Музичне мистецтво. 2 клас. Нова програма. Аристова Л. С., Сергієнко В. В. Вид-во: Освіта. Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України ( Лист ||ТЗО від 28.01.2013 р. № 14.1/12-Г-12)
  2.  Інформатика. 9 кл. Ривкінд Й. Я.
    Навчальний матеріал підручника «Інформатика», 9-ий клас (українською та російською мовами)поділено згідно з програмою на 7 розділів. В основу викладення навчального матеріалу покладені об’єктивний і алгоритмічні підходи. Для кращого сприйняття та засвоєння матеріалу підручник містить багато рисунків, таблиць, схем, зображень екрана монітора. Для підвищення інтересу до вивчення предмета підручника,крім основного матеріалу, містить рубрики: « Для тих, хто хоче знати більше», «Це цікаво знати», «Цікаві факти з історії», «Додаткові джерела інформації», «Для тих, хто працює з Windows Vista».
  3. Англійська мова 5 клас Робочий зошит з граматики Grammar Practice Book Нова програма Авт: Карпюк О.
    Робочий зошит з граматики англійської мови до підручника Англійська мова 5 клас Нова програма Авт: Карп'юк О. Вид-во: Астон, створеного на основі авторської концепції формування учнівської здібності до міжкультурного спілкування і взаємодії відповідно до нового Державного Стандарту базової та повної загальної середньої освіти та Програми з англійської мови для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Лист Міністерства освіти і науки України № 1/11-13818 від 11.09.2013 р.)
  4. Зошит Основи здоровя 7 клас Нова програма Авт: Бойченко Т.
    Робочий зошит з Основ здоров'я для 7 класу за Новою програмою до підручника Основи здоров'я 7 клас Нова програма Авт: Бойченко Т.Є., Василашко І.П., Гурська О.К., Коваль Н.С., Вид-во: Генеза. Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах комісією з основ здоров'я Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 24.04.2015 р. № 14.1/12-Г-247)
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх