Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Тьютори, коучі і едвайсери – хто вони?

21.03.2017

Тьютори, коучі і едвайсери – хто вони?

Враховуючи те, що учні та студенти мають сьогодні доступ до будь якої інформації, відпадає необхідність та навіть стає помилковим вчити їх за принципом однієї правильної відповіді. Кожен учень та студент — це особистість з власними цілями й потребами. Саме тому прийшов час нових педагогічних професій, що мають різні функції, детальніше про них розповідає викладач Юрій Коноваленко.

Нинішнє покоління учнів та студентів воліють робити свій власний вибір, вчиняти власні помилки і отримувати з них досвід для життя. Таким чином вони більш мотивовані до опанування нових знань. А це дає на виході з навчального закладу кращий рівень освіти.

І, щоб забезпечити той рівень, потрібні і нові педагогічні професії: тьютори, едвайсери, коучі, фасилітатори, ментори. Вони вже приходять в педагогічну практику українських навчальних закладів, адаптуючись із зарубіжних педагогічних методик. Тому давайте спробуємо розібратись які завдання повинні виконувати ці педагоги.

Найбільш поширена в нашому освітньому просторі посада тьютора. Тож, хто це? Тьютор - це особа, що веде індивідуальні або групові заняття із учнями, студентами. А також — репетитор, наставник. В українських університетах роль тьютора сьогодні в більшості випадків применшена до помічника викладача, здебільшого аспіранта, або це студенти старших курсів.

Тьютори, коучі і едвайсери – хто вони?

Враховуючи те, що учні та студенти мають сьогодні доступ до будь якої інформації, відпадає необхідність та навіть стає помилковим вчити їх за принципом однієї правильної відповіді. Кожен учень та студент — це особистість з власними цілями й потребами. Саме тому прийшов час нових педагогічних професій, що мають різні функції, детальніше про них розповідає викладач Юрій Коноваленко.

Нинішнє покоління учнів та студентів воліють робити свій власний вибір, вчиняти власні помилки і отримувати з них досвід для життя. Таким чином вони більш мотивовані до опанування нових знань. А це дає на виході з навчального закладу кращий рівень освіти.

І, щоб забезпечити той рівень, потрібні і нові педагогічні професії: тьютори, едвайсери, коучі, фасилітатори, ментори. Вони вже приходять в педагогічну практику українських навчальних закладів, адаптуючись із зарубіжних педагогічних методик. Тому давайте спробуємо розібратись які завдання повинні виконувати ці педагоги.

Найбільш поширена в нашому освітньому просторі посада тьютора. Тож, хто це? Тьютор - це особа, що веде індивідуальні або групові заняття із учнями, студентами. А також — репетитор, наставник. В українських університетах роль тьютора сьогодні в більшості випадків применшена до помічника викладача, здебільшого аспіранта, або це студенти старших курсів.

Хоча тьютор в класичному розумінні - це ключова фігура в дистанційному навчанні, що відповідає за проведення занять зі студентами. Аналізуючи досвід зарубіжних університетів, можна побачити, що в більшості випадків розробник курсу і тьютор — одна і та ж особа. Але у нас в Україні тьютор часто виступає в ролі консультанта з освітніх програм та курсів. Багато досвідчених викладачів при проведенні занять зі студентами денної форми навчання віддають перевагу використанню саме тьюторських технологій дистанційного навчання, враховуючи реалії часу.

Ще одна посада, що зберігає у назві іноземне звучання - коуч (від англ. coach – тренер), той, що займається, відповідно, коучингом, знову ж таки – від англ. coaching – тренерством, вишколом. Коуч допомагає знайти відповіді на власні запитання підопічних, відпрацьовує/відтреновує до автоматизму різні життєві та професійні ситуації.

Коучинг – інструмент особистісного й професійного розвитку, формування якого почалося в 70-х роках XX століття. Джерела коучингу лежать у спортивному тренерстві, позитивній, когнітивній й організаційній психології, в уявленні про усвідомлене життя й можливості постійного й цілеспрямованого розвитку людини. За сферою застосування вирізняють кар'єрний коучинг, бізнес-коучинг, коучинг особистої ефективності, лайф-коучинг. Та саме освітня сфера найбільш сприятлива його застосуванню.

Більш поширене у нашій педагогічній літературі поняття ментор. У контексті педагогічних посад ментор як термін почали використовувати в значенні синоніма до слів «учитель», «порадник», «наставник», «консультант». Людина, що має інтерес в розвитку знань, умінь, навичок та міжособистісних стосунків.

На відміну від наставника, ментор самостійно встановлює інтенсивність та напрямок навчання. Завдання ментора — допомагати тоді, коли ви просите про допомогу. І хоча ці два терміни часто вживаються як синоніми, є доволі суттєва відмінність між наставниками та менторами. Перший призначається, щоб допомогти досягнути цілі групи, колективу, установи, закладу, компанії. Другого можна вибрати, щоб досягнути індивідуального зростання.

Наступний іншомовний термін, що приходить у нашу педагогічну практику — фасилітація. Це специфічний вид педагогічної діяльності вчителя/викладача, що має за мету допомагати учню чи студенту в усвідомленні себе як самоцінності, підтримувати прагнення до саморозвитку, самореалізації, самовдосконалення, сприяти особистісному зростанню, розкриттю здібностей, пізнавальних можливостей. Він допомагає актуалізовувати ціннісне ставлення до людей, природи, національної культури на основі організації, гуманістичного, діалогічного, суб'єкт-суб'єктного спілкування, атмосфери безумовного прийняття, розуміння та довіри.

Фасилітатор – це фахівець, який не зацікавлений у підсумках обговорення, з якимось конкретним рішенням, не представляє інтереси жодної з груп-учасників чи персоналій і не бере прямої участі в обговоренні, але несе відповідальність за якісне виконання завдань і є радше супровідником навчальної групи у їхньому особистому розвитку.

Може з’явитись невдовзі у штатному розкладі українських шкіл, професійно-технічних чи вищих навчальних закладів така посада як едвайзер (від англ. Adviser.) Це радник, або консультант. Радники потрібні не тільки президенту чи народним депутатам а й учням та студентам, адже вибір професії, навчального закладу - це ті питання, де потрібна порада. Отже, Едвайзер, як правило, людина з більшими і глибшими знаннями в конкретній галузі. У більшості випадків, — практик, на відміну від викладачів та вчителів, які є більше теоретиками. Яку вибрати тему дослідження, роботу для стажування чи після закінчення ВНЗ, дисципліну за вибором і т. ін., - все це може фахово порадити едвайзер, проаналізувавши запити учнів та студентів.

І, нарешті, більш знайоме та близьке нам поняття наставник. Та в оновленому освітньому середовищі функції наставника також трансформуються. Метою наставництва є допомога опікуваному пристосуватися до дій у межах правил та настанов спільноти. Наставник може давати поради щодо більш ефективної роботи у сфері освіти, проектів, що виконуються, та допомагати вирішувати дискусійні питання, приймати складні життєві рішення.

Отже, нинішнє і прийдешнє покоління, що навчається, потребує в більшості тих педагогів, які можуть допомогти обрати шлях та обґрунтовано порадити, як себе реалізувати в житті. І це не дивно, адже в такому розмаїтті навчальних дисциплін, закладів, сфер діяльності однієї правильної відповіді бути давно вже не може. Тому й виникає необхідність специфікації педагогічної діяльності.

Та все ж, ким би ви не були і під які критерії в своїй роботі не підпадали, завжди продовжуйте разом зі своїми учнями та студентами навчатись новому.



Поділіться цією посиланням:


  1. Дуальна освіта: як втримати ІТ-мізки в Україні
    03.06.2017

    Дуальна освіта: як втримати ІТ-мізки в Україні

    Нещодавно міністр освіти і науки Лілія Гриневич оголосила курс на впровадження дуальної освіти, підкресливши, що в першу чергу це торкнеться вітчизняних виробничої, аграрної та ІТ-сфери. Суть дуальної освіти двома словами - це поєднання студентом навчання у виші і роботи в компанії. Про особливості такого підходу до вищої освіти розмірковує кандидат технічних наук, автор та ініціатор експериментального проекту «Школяр-програміст» Сергій Іщеряков.

    Для європейського суспільства – дуальна освіта давно не ноу-хау. Ця ідея набула розвитку в Німеччині ще в 70-их роках минулого століття. Згодом ініціативу запозичили Канада, Австрія, Швейцарія та низка інших країн, де принципи дуальної освіти успішно реалізуються й сьогодні.

    Чому ж дуальна освіта є такою важливою для вітчизняного ІТ-сектору? Найголовніше - це шанс зупинити чи принаймні зменшити відтік найталановитішої молоді за кордон і тим самим надати можливість кадрово посилити вітчизняні IT-компанії. Особливо це важливо для продуктових IT-компаній, зацікавлених у нових «мізках», здатних генерувати та апробовувати креативні ідеї. Відповідно, компанії зможуть отримати перспективний продукт, а держава – нові надходження до бюджету.

    Але підкреслю: дуальна освіта – не гарантія, а шанс для втримання в Україні талановитої молоді. Що ж робити для того, аби таки перетворити шанс у гарантію?

    До того ж, як виявляється, принципи дуальної освіти здатні виступити каталізатором для інших позитивних процесів в системі вітчизняної ІТ-освіти.

    Як відомо, однією з основних ланок сучасних технічних університетів провідних країн є інноваційні центри з розробки новітніх технологій у різних галузях. У радянських інститутах цю функцію з різним рівнем успішності виконували науково-дослідні сектори та конструкторські бюро. Зараз ця ланка в наших університетах, здебільшого, у занепаді, а то й зовсім відсутня.

    Проте саме через цю ланку реалізується основний принцип дуальної освіти в університетах світу, коли фахівці інноваційних центрів, які є одночасно викладачами, формують вектор навчання студентів старших курсів, задіяних у розробці проектів центру. Звісно, цей вектор навчання спрямований у бік спеціалізації навчальних дисциплін, згідно із особливостями проектів. Один з моїх студентів-програмістів, який продовжив навчання в університеті під Монреалем, працюючи над проектом з програмування мікроконтролерів для локомотивів, змушений був опанувати відповідні розділи теплофізики.

    Відсутність або недостатня розвиненість інноваційних центрів у вітчизняних університетах викликає необхідність прямого втручання компаній у систему української ІТ-освіти шляхом коригування навчальних програм та надання своїх фахівців для ведення занять. Реалізація дуальної освіти додасть ще один елемент – роботу старшокурсників в ІТ-компаніях. Насправді це буде тільки юридичною констатацією давно існуючої ситуації, коли активні та здібні студенти, починаючи в основному з 3-го курсу, працюють по ІТ-компаніях Києва, Харкова, Львова.

    Усі ці процеси є, безумовно, позитивними у порівнянні із станом, якби ІТ-компанії просто стояли б осторонь від освітньої діяльності. Проте це, на мій погляд, лишиться процесом «латания тришкиного кафтана», коли з року в рік ІТ-компанії змушені будуть виконувати невластиві, непритаманні їм освітянські функції, перебираючи на себе обов’язки університетів.

    Коригувати навчальний процес, надавати освітянські послуги повинен університет разом із своїм інноваційним центром, але аж ніяк не ІТ-компанії. Якщо не вирішити проблему із створенням реальних інноваційних центрів в університетах, для ІТ-компаній та ІТ-освіти реалізація принципів дуальної освіти перетвориться у біг замкненим колом.

    По-друге, це не вирішить проблеми із зростанням потоку активних абітурієнтів, які виїжджають для навчання за кордон. Нагадаю, поєднання навчання старшокурсників у вишах із роботою в ІТ-компаніях реально існує та існувало давно і без проголошення дуальної освіти з високих трибун. Тим не менше, креативні молоді люди не хочуть втрачати (реально - вчитись із низьким коефіцієнтом корисної дії) два-три роки на молодших курсах. Не хочуть мати реальних принизливих проблем із деканатами та викладачами, яких треба вмовляти під час сесій на старших курсах в той час, коли дедлайн по проектах насувається невідворотно.

    Пам’ятаєте відомий вислів - коли водій лівою рукою тримає кермо, а правою - коліно сусідки, він обидві справи робить погано. Сьогоденне поєднання українськими старшокурсниками навчання в університетах та роботи в ІТ-компаніях нагадує сидіння на двох стільцях. Або вищезгаданого водія...

    Боюся, що введення проголошеної дуальної освіти радикально нічого не змінить… Саме тому, що університетське навчання не пов’язане із роботою студента над проектом.

    Але уявіть собі, що було б, якби університетські дисципліни… (далі можна, напевне, не продовжувати). Та й ще б з першого семестру… Це була б мрія… І це б точно втримало значну частину абітурієнтів, які поглядають за кордон. «Интересные проекты, интересная учеба - что еще нужно студенту, чтобы остаться в Украине» - перефразуємо афоризм з неповторного «Белого солнца пустыни». Тільки додамо: «Ще й з першого семестру! Гарантовано!»

    Зроблю невеличке резюме - якими ж все таки мають бути кроки для призупинення відтоку вітчизняних абітурієнтських «мізків».

    • По-перше, навчальні дисципліни мають стати реальним фундаментом для проекту, над яким працює студент. І це стосується всіх типів навчальних дисциплін - і фундаментальних (математика+), і базових (дискретна математика+), і прикладних (проектування програмного забезпечення+).
    • По-друге, студент має працювати над дослідницьким або індустріальним проектом в нормальному режимі, а не у стані небажаного винятку.
    • І по-третє. Найважливіше. Обидва кроки необхідно робити з першого дня навчання. Інакше, абітурієнт, який звик до фейків в системі освіти ще зі шкільної парти, все одно обере гарантовану закордонну «синицю в руках».

    Невже це можна зробити? У нашій системі освіти?

    Перед тим, як відповісти: «Так!!! Можна!!!», - невеличкий відступ на три абзаци.

    З 2015 року за ініціативи ГО «Фундація розвитку інновацій» та підтримки МОНУ в старших класах загальноосвітніх шкіл кількох регіонів України реалізується проект «Школяр-програміст». З 2016 року до проекту долучились освітня платформа SmartMe University та Дніпровський міський відділ освіти із проектом «Дніпро ІТ-школа». Результат - підготовлено близько тридцяти 11-класників, п’ятеро з яких успішно пройшли співбесіди в ІТ-компаніях, шестеро отримали сертифікат Java-програміста рівня Professional від Oracle, близько двадцяти хлопців представили Android-проекти в грудні минулого року.

    Але найбільш показовим став дводенний учнівський Хакатон з обробки даних безпілотників, в якому прийняли участь п’ятнадцять школярів у складі чотирьох команд, який було проведено в квітні цього року в Дніпрі. Фахівці компанії Ciklum, які формулювали завдання на Хакатон та надавали допустимі консультаційні послуги під час змагань, були приємно здивовані рівнем розробки як математичних моделей, так і відповідних Java-кодів для всіх чотирьох команд. У цілому, всі чотири команди виконали поставлені завдання з розробки фрагменту реального проекту.

    Таким чином, багаторазово доведено досягнення головної мети проекту «Школяр-програміст» - можливість підготовки безпосередньо протягом навчання у загальноосвітній школі фахівця на рівні, близькому до професійного junior програміста.

    А до чого тут дуальна освіта?

    До уваги ІТ-компаній, особливо - продуктових.

    Вищезгаданих 11-класників можна запросити на співбесіду та протестувати після завершення іспитів ЗНО - після 14 червня. Якщо рівень підготовки влаштує - беріть їх на випробувальний термін на літній період і переконайтесь, чи дійсно можна заключати з цими юнаками та дівчатами (є також і дівчата) контракт на роботу з вересня. На роботу та одночасне навчання в університеті за програмою, яку ІТ-компанія матиме можливість коригувати на свій розсуд вже з першого курсу. Навчання в університеті, звісно, буде за контрактною (платною) формою, проте зарплати студента- першокурсника однозначно вистачить як на оплату університету освітніх послуг, так і на власну стипендію.

    До якого університету?

    Не повірите, але в структурі нашої вищої освіти є, щонайменше, один державний університет, що погодився взяти участь в експерименті зі студентами першого курсу спеціальності «Комп’ютерні науки та інформаційні технології», навчаючи першокурсників повністю за принципами дуальної освіти. Із широким застосуванням елементів дистанційної освіти, наданням можливості студентам працювати в ІТ-компанії з першого дня навчання, адаптацією навчальної програми під особливості проектів, над якими працює студент.

    Враховуючи, що половина з підготовлених 11-класників вже знаходиться під наглядом продуктових компаній з Києва, Львова та Івано-Франківська, навчальна платформа SmartMe University пропонує українським 11-класникам та ІТ-компаніям проект, головна суть якого полягає у наступному.

    У проміжку між завершенням іспитів ЗНО та закінченням терміну подання документів на контрактну форму навчання 400 абітурієнтів на вісім тижнів отримають можливість безкоштовного он-лайн навчання за інтенсивною програмою курсу JavaGR8, що відповідає апробованій навчальній програмі проекту «Школяр- програміст». У другій половині серпня абітурієнти матимуть співбесіду у зацікавлених ІТ-компаніях, пройдуть короткий випробувальний термін та укладуть два контракти - із ІТ-компанією та університетом.

    Чи не замало восьми тижнів для підготовки? Малувато, безумовно. Проте на теоретичну підготовку разом із основами проектного практикуму в ході реалізації проекту «Дніпро ІТ-школа» пішло разом п’ять тижнів інтенсиву. До того ж, навчання для першокурсників - тільки починається…

    І, нарешті, останнє.

    Спостерігаючи хід та результати вищезгаданого Хакатону, я бачив перед собою поєднання двох стихій - мудрого спокійного керівництва досвідчених фахівців Ciklum та вогняного юнацького запалу старшокласників. А чом це не прообраз того, що в світі називають інноваційними центрами? Я бачу цілком реальним, що з цих нинішніх 11-класників через років п’ять сформуються дослідники, викладачі нової формації. Вони не отримають ін’єкції негативного ставлення до освіти на відміну від нинішніх старшокурсників, які втікають з набридлих занять до офісів ІТ-компаній, як тільки це стане можливим. Можливо, саме з цього проекту почнеться становлення реальних інноваційних центрів вітчизняних університетів...

  2. Прохідний бал на медичні спеціальності буде підвищено
    02.06.2017

    Прохідний бал на медичні спеціальності буде підвищено

    Мінімальний прохідний бал на медичні спеціальності у 2017 році буде становити не нижче 150 балів з кожного сертифікату ЗНО. Відповідні зміни будуть внесені Міністерством освіти і науки до Умов прийому до вищих навчальних закладів у 2017 році, повідомляє прес-служба МОЗ.

    Відповідне рішення ухвалено з метою підвищення якості абітурієнтів, які вступатимуть до медичних вищих навчальних закладів.

    Зокрема, відповідно до спільного рішення двох відомств, встановлення прохідного бала розповсюджуватиметься на спеціальності: «Стоматологія», «Медицина», «Фармація, промислова фармація» та «Педіатрія» галузі знань «Охорона здоров’я».

    Нововведення стосуватиметься усіх абітурієнтів, незалежно від форми навчання та підпорядкування ВНЗ.

    У Міністерстві охорони здоров'я зазначають, що запровадження такого підходу сприятиме встановленню адекватного механізму позитивного відбору на медичні спеціальності і відповідно підвищенню «якості» медичного студента.

    «Ми вкотре наголошуємо, що саме освіта майбутнього лікаря, медсестри, фельдшера є тим визначальним фактором від якого дійсно залежить здоров'я та життя пацієнтів. Тому встановлення прохідного бала, перш за все, має на меті відібрати дійсно кращих випускників, мотивованих та готових до навчання», - повідомляють у МОЗ.

    Також у відомстві повідомили, що встановлення прохідного бала на рівні, не нижче, ніж 150 балів не є покаранням для університетів або абітурієнтів.

    «Це дійсно необхідний крок, спрямований на підвищення якості абітурієнтів, котрі вступають на медичні спеціальності. Охорона здоров'я - один з пріоритетних напрямків державної діяльності, і ми переконані, що лікарями мають ставати найкращі випускники, які усвідомлюють усю важливість та відповідальність професії. Мінімальний прохідний бал - це той механізм, який дозволить відсіяти абітурієнтів, які заледве на «трійку» здали ЗНО, і, відповідно, в майбутньому не допустити до роботи з пацієнтами осіб, які не зможуть бути достатньо компетентними та кваліфікованими», - наголосили у Міністерстві охорони здоров’я.

    «Ми розуміємо, що це болюча реформа, яка відобразиться як на самих абітурієнтах, так і на університетах, однак такий рішучий крок Міністерства зараз, зможе в майбутньому вберегти пацієнтів від некваліфікованих спеціалістів», - йдеться у повідомленні.

     

     реформа вищої освіти вступна кампанія умови вступу

  3. МОН підготувало серію відео щодо інклюзивної освіти
    24.09.2019

    Міністерство освіти та науки України оприлюднило першу серію відеороз’яснень про інклюзивне навчання. З неї батьки зможуть дізнатися про те, що таке інклюзивно-ресурсні центри, як до них звернутися і отримати допомогу фахівців.



Популярні товари



  1. Волшебный ключик Русский язык Рабочая тетрадь 3 класс Новая программа К учебнику Э.С. Сильновой В двух частях Авт: Аралова Э.А.
    Тетрадь составлена в соответствии с программой по русскому языку и учебником Э. С. Сильновой, Н. Г. Каневской, В. Ф. Олейник Русский язык для 3 класса общеобразовательных учебных заведений с русским языком обучения. Пособие содержит разнообразные задания для проверки знаний учащихся по каждой из изучаемых тем, для выявления уровня сформированности орфографических и пунктуационных навыков; для определения умения применять теоретические знания по языку на практике. Тетрадь содержит цветную вкладку — дополнительный иллюстративный материал для развития речи. Пособие может успешно использоваться и на уроках, и при выполнении домашних заданий. Тетрадь предназначена для учеников 3-х классов, а также для учителей и родителей, стремящихся помочь ребенку овладеть грамотой.
  2. Зошит для контролю навчальних досягнень Біологія 8 клас Нова програма Авт: Кот К.
    Зошит для контролю навчальних досягнень учнів призначений для перевірки знань учнів 8 класу з Біології за Новою програмою. Він укладений до будь-якого чинного підручника Біологія 8 клас за Новою програмою. Зошит містить завдання для самостійних та контрольних робіт різних рівнів складності. Схвалено до використання у загальноосвітніх навчальних закладах Міністерством освіти і науки України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 20.07.2016 р. № 2.1/12-Г-567)
  3. Філософія 11 клас. Профільний рівень. В. Г. Кремень., В. В. Ільїн.
    Підручник. Філософія 11 клас. Профільний рівень. Рекомендован Мін. Освіти. Підручник призначений для учнів 11 класу, які вивчають філософію на профільному рівні, студентам, учителям, методистам.
  4. Польська без проблем! Мобільний мовний курс. Високий рівень B2-C1
    125 грн.
    Третя книжка з серії «Польська без проблем!» містить лексичний і граматичний матеріал, що відповідає високому рівню володіння польською мовою (B2-C1). Видання складається з кількох тематичних розділів, ключів до вправ і словника. У кожному розділі є тексти й діалоги для читання, нова лексика, пояснення граматики та вправи для відпрацювання вивченого. До посібника додається скретч-картка для безкоштовного* доступу до мультимедійного мовного курсу, який можна завантажити з сайту SuperMemo.com у вигляді додатків для мобільних пристроїв і стаціонарних комп’ютерів. Для всіх, хто вивчає польську мову.
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх