Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Що таке дуальна освіта і навіщо вона українцям

22.02.2017

Що таке дуальна освіта і навіщо вона українцям

Вища освіта в Україні стає автономною. А це означає, що навчальні заклади тепер повинні думати, де знайти кошти на свій розвиток, і як оновити матеріально-технічну базу так, щоб абітурієнт захотів вступити саме до них. Це одна проблема. Інша – відсутність мотивації: технічні та інженерні спеціальності зараз у дефіциті. Федерація роботодавців заявляє про суттєву нестачу висококваліфікованих кадрів. І просить Міносвіти створити робочу групу для впровадження дуальної освіти для професійно-технічних спеціальностей. Для цього навіть зібрали круглий стіл. Міністр освіти і науки Лілія Гриневич пообіцяла найближчим часом створити робочу групу, назвавши дуальну освіту «потребою нашої країни». Про те, що це таке і як працює за кордоном, дізнавалася Ірина Андрейців, журналіст порталу «Українська правда. Життя».

Що таке дуальна освіта

Засновником дуальної освіти вважають Німеччину. Від неї цю систему перейняли Канада, Австрія, Швейцарія та інші країни.

Що таке дуальна освіта і навіщо вона українцям

Вища освіта в Україні стає автономною. А це означає, що навчальні заклади тепер повинні думати, де знайти кошти на свій розвиток, і як оновити матеріально-технічну базу так, щоб абітурієнт захотів вступити саме до них. Це одна проблема. Інша – відсутність мотивації: технічні та інженерні спеціальності зараз у дефіциті. Федерація роботодавців заявляє про суттєву нестачу висококваліфікованих кадрів. І просить Міносвіти створити робочу групу для впровадження дуальної освіти для професійно-технічних спеціальностей. Для цього навіть зібрали круглий стіл. Міністр освіти і науки Лілія Гриневич пообіцяла найближчим часом створити робочу групу, назвавши дуальну освіту «потребою нашої країни». Про те, що це таке і як працює за кордоном, дізнавалася Ірина Андрейців, журналіст порталу «Українська правда. Життя».

Що таке дуальна освіта

Засновником дуальної освіти вважають Німеччину. Від неї цю систему перейняли Канада, Австрія, Швейцарія та інші країни.

Це поєднання роботи і навчання, коли молодого спеціаліста навчальний заклад готує разом з підприємством. Компанія визначає потрібні їй спеціальності й замовляє вишу.

«Ми відштовхуємося від потреб ринку, – каже представник комунального підприємства міста Ерфурт (Німеччина) Удо Бауер. – Маємо заглянути на три-чотири роки вперед, на які спеціальності буде попит. Вже згідно з цим надаємо свої кваліфікаційні місця. Наш обов’язок перед суспільством – не залишити наших студентів безробітними».

Студент поєднує навчання і стажування на підприємстві. При цьому отримує стипендію, близьку до заробітної плати.

Як це працює в Німеччині

Щоб потрапити у вищу дуальну школу, абітурієнт має отримати закінчену середню або спеціалізовану середню освіту. Студентів відбирають на конкурсних засадах. Також кожен учень повинен знайти партнера серед підприємств, це головна умова, - розповідає Удо Бауер.

У Вищій дуальній школі Гера-Айзенах навчання триває шість семестрів – три роки. Кожен семестр ділять на три місяці теорії і три – роботи на підприємстві. Хоча в інших закладах для отримання теоретичних знань студенту достатньо 1-2 дні на тиждень відвідувати виш, а також працювати самостійно. Решта підготовки – робота на підприємстві.

У компанії студент має наставника. Його статус закріплений у законі і за свою роботу зі спудеєм куратор отримує 538 євро.

Впродовж трьох місяців він займається разом зі студентами проектами, які мають безпосередній зв’язок з підприємством:

«А це є суттєвою перевагою для компанії, – розповідає Бауер. – Учень інтегрується в систему підприємства, вивчає всі робочі механізми. Також цим випробовуються і впроваджуються ті чи інші проекти, які мають значення для майбутнього компанії. Ці проекти оцінює і наставник, і професор вищої школи».

Але є і традиційні контрольні роботи та домашні завдання.

Дуальна освіта закріплена на законодавчому рівні. Однак після завершення навчання випускник не зобов’язаний працювати в компанії, яка його вчила.

Навіщо ця система Україні

Індекс глобальної конкурентноспроможності України на 11 місці, а якість підготовки персоналу в компаніях та організаціях – на 94-му.

Перший заступник міністра освіти Володимир Ковтунець прямо зізнається:

«Система вищої освіти в Україні на грані повного провалу. Зате дипломів – хоч відбавляй. Виші досі при розробці навчальних програм орієнтуються на забезпечення роботою своїх кафедр. На всю Україну у нас 12 фахівців з кібербезпеки, 4 живуть в Україні. У Штатах – 70 тисяч».

Павло Штутман, який очолює два машинобудівні заводи, скаржиться: «У Кропивницькому дефіцит інженерних кадрів нині – 180 людей. Інженер повинен розробляти продукцію, готувати виробництво і керувати малими групами, які здійснюють виробництво. Готувати таких спеціалістів традиційним академічним способом неможливо».

Коли це запрацює в Україні

Деякі університети вже працюють з цією системою освіти. Директор Механіко-машинобудівничого інституту Національного технічного університету імені Ігоря Сікорського Микола Бобир розповідає: КПІ співпрацює з FESTO, Haas Automation.

«Boeing прийшов в КПІ, щоб готувати для себе кадри. Вже створили конструкторсько-інженерний центр «Боінг – Україна», де працює 100 випускників КПІ. Центр розширюють зараз до 250 осіб», – зазначає він.

Окрім того, Штутман два тижні тому разом з ректором КПІ прийняли рішення, що спільно працюватимуть над підготовкою інженерних кадрів через дуальну систему освіти.

Щоб впроваджувати цю систему на державному рівні, МОН запускає перші пілотні проекти, розповідає Лілія Гриневич. Дуальну освіту випробують на морському транспорті, аграрних професіях та кібербезпеці.

«Один з проектів, пов’язаних з кібербезпекою, ми уже розпочали. Знайшли партнерів, готових співпрацювати через модель дуальної освіти», – додає міністр.

Чи всіх професій торкнеться дуальна освіта

Скоріш за все, що ні. Мова швидше йде про прикладні спеціальності, пов’язані з виробництвом:

«Не уявляю дуальну освіту з фізики чи математики, бо ті ж знання вони отримають в університеті. У педагогічній освіті теж вистачає практики», – пояснює заступник міністра освіти Володимир Ковтунець.

Хто за це платить

Держава. Але компанії беруть участь у фінансуванні. Наприклад, закуповують обладнання, розповідає Ковтунець. У Херсонську морську академію інвестували 30 мільйонів євро: комп’ютерні тренажери, стимулятори тощо.

«Ви можете потрапити на місток капітана, потрапити в шторм і вивести з нього корабель», – каже заступник міністра.

Також бізнес може покривати видатки для проведення деяких освітніх заходів.

Голова Ради Федерації роботодавців України Дмитро Олійник переконує, що український бізнес хоче такої співпраці: «Ми готові взяти частину проблем і видатків на себе. Сьогодні в багатьох регіонах є практика співпраці компаній з вишами та училищами. Ми вже інвестуємо у проекти».

Чого хочуть українські бізнесмени

Роботодавці хотіли б, щоб витрати на підготовку фахівців вони могли внести до витрат на виробництво. Це означає, що ці витрати закладалися б у собівартість товарів або послуг, які пропонує компанія.

МОН таку пропозицію уже вносило, однак ініціатива не знайшла підтримки, розповідає Гриневич:

«Зараз ми маємо певні обіцянки Мінфіну, яке готове спробувати розглянути можливі стимули для бізнесу за умови, якщо ми запропонуємо працюючу модель, де бізнес зробить реальний внесок у підготовку кадрів».

Робоча група, яку МОН створює з Федерацією роботодавців, планує випрацювати дорожню карту підготовки кадрів через дуальну освіту. Перший експеримент анонсують в області машинобудування.

Ірина Андрейців, «Українська правда. Життя».



Поділіться цією посиланням:


  1. Стартував відбір школярів на навчання за кордоном
    19.02.2017

    Стартував відбір школярів на навчання за кордоном

    Ukraine Global Scholars оголошує черговий етап відбору старшокласників для участі у програмі з навчання за кордоном. Ініціатива програми полягає у безкоштовній допомозі талановитим українським старшокласникам вступити до найкращих світових шкіл та коледжів за повної фінансової підтримки з боку цих навчальних закладів.

  2. МОН оновить програму розвитку дошкільнят
    15.03.2017

    МОН оновить програму розвитку дошкільнят

    У Міністерстві освіти і науки України розпочато оновлення програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт». Про це повідомляє Розвиток дитини.

  3. Розвивайте і тренуйте логічне мислення дитини
    05.04.2017

    Розвивайте і тренуйте логічне мислення дитини

    Освіта.ua разом із проектом «Розвиток дитини» пропонує батькам, які зацікавлені в постійному розвитку здібностей власної дитини, а також вчителям початкових класів та вихователям дитячих садочків нові можливості для розвитку логічного, абстрактного та нестандартного мислення дітей.

    Запропоновані завдання допоможуть у цікавій формі познайомити дитину з поняттями аналогії, логіки, розвинути математичні здібності, покращити зорово-моторну координацію, вдосконалити просторове мислення та уяву дошкільника чи учня початкової школи.

    Виконання різноманітних вправ сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до занять математикою і логікою, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.

    Якщо ви шукаєте завдання, яке передбачає одночасне залучення уваги, логіки, аналітичного мислення та сприйняття просторових характеристик предметів, а також має місце для здогадки й осяяння, вам варто скористатися комплектами «Додай відсутню частину» або «Замок маленького будівельника», що покликані сприяти розвитку логічного та критичного мислення дитини та навчає її визначати різницю та схожості між предметами.



Популярні товари



  1. Зошит для контролю навчальних досягнень Німецька мова 7 клас Нова програма Авт: Корінь С.
    Зошит містить підсумкові та семестрові контрольні, а також поточні перевірочні роботи з німецької мови для учнів 7 класів. До комплекту включено завдання, побудовані на зразок зовнішнього незалежного оцінювання, що допоможе школярам навчатися працювати з тестами. Підготуватися до контрольних робіт можна за допомогою інтерактивних завдань, розміщених на сайті видавництва. Для учнів загальноосвітніх шкіл і вчителів німецької мови. До будь-якого чинного підручника з Німецької мови для 7 класу за Новою програмою.
  2. Тетрадь для контрольных работ по Русскому языку 7 класс Новая программа Украинский язык обучения Авт: Давидюк Л.
    Тетрадь для контрольных работ по Русскому языку для 7 класса по Новой программе к учебнику Русский язык 7 класс Новая программа для школ с Украинским языком обучения 7 год изучения Авт: Давидюк Л. Стативка В. Изд-во: Світоч. Пособии содержаться тестовые и контрольные работы, диктанты, тексты для списывания, аудирования, чтения молча, предусмотренные учебной программой. Отдельные страницы пособия выделены для написания диктантов, ответов на вопросы к тексту, которые учитель предлагает для контрольного аудирования, а также страницы для контрольных переводов. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з російської мови та інших мов національних меншин Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 30.06.2015 р. № 14.1/12-Г-880)
  3. Робочий зошит з Основ здоров’я 5 клас Нова програма До підручника Бойченко Т. Авт: Мечник Л.
    Робочий зошит складено за новою програмою до підручника Основи здоров'я 5 клас Нова програма Авт: Бойченко Т. Василенко С. Гущина Н. Василашко І. Коваль Н. Гурська О. Вид-во: Генеза. Зошит містить завдання на відтворення та закріплення знань, творчі завдання. Для учнів 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 27.05.2014 р. № 14.1/12-Г-748)
  4.  Українська мова 4 клас Нова програма Авт: М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун
    95 грн.
    Підручник відповідає вимогам Державного стандарту початкової освіти та програмі з української мови, ураховує її змістові лінії. Мовна теорія супроводжується відповідними правилами, висновками, таблицями та схемами. Використані текстоцентричні технології навчання дають змогу на основі тексту формувати в учнів мовну та мовленнєву компетентність. Уміщені художні тексти, фольклорні твори, переклади світової дитячої класики сприятимуть розвитку духовно­моральних якостей учнів, їхньої емоційної та естетичної чутливості. Видання призначене для учнів 4 класу, учителів, методистів і батьків. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.07.2015 р. № 777)
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх