Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Літературна освіта: стратегія і тактика реформування

10.02.2017

Літературна освіта: стратегія і тактика реформування

Проаналізувавши основні тенденції сучасної літературної освіти в Україні та усвідомлюючи значущість шкільної мовно-літературної освіти, своє бачення вирішення проблеми її реформування у власній Концепції пропонує доктор філологічних наук, професор Григорій Клочек.

Вступне слово від автора

Зараз, коли усі сфери нашого суспільства входять у початкові періоди реформування, які переважно зводяться до оголошення намірів і до перших, часом непевних спроб зробити якісь реальні реформаційні дії, стало очевидним, що цей початковий період має турбулентний, багато в чому хаотичний і не упорядкований характер. Стосується він і нашої освітянської сфери.

Літературна освіта: стратегія і тактика реформування

Проаналізувавши основні тенденції сучасної літературної освіти в Україні та усвідомлюючи значущість шкільної мовно-літературної освіти, своє бачення вирішення проблеми її реформування у власній Концепції пропонує доктор філологічних наук, професор Григорій Клочек.

Вступне слово від автора

Зараз, коли усі сфери нашого суспільства входять у початкові періоди реформування, які переважно зводяться до оголошення намірів і до перших, часом непевних спроб зробити якісь реальні реформаційні дії, стало очевидним, що цей початковий період має турбулентний, багато в чому хаотичний і не упорядкований характер. Стосується він і нашої освітянської сфери.

Зрозуміло, що з цього стану треба якомога швидше та впевненіше виходити, бо довго затримуватися в «епосі перемін», як знаємо, вельми небажано та й небезпечно. Для цього необхідно дотримуватися певного алгоритму, тобто певних почергово здійснюваних кроків.

І перший з них, той, без якого фактично неможливо сконцентрувати реформаційну волю і зусилля в одному напрямі і таким чином вийти зі стану турбулентності, полягає у створені Концепції реформування.

Основні вимоги до цієї концепції бачаться такими:

  • по-перше, в ній має бути чітко і переконливо сформульована кінцева мета реформування, тобто результат, який необхідно досягти;
  • по-друге, концепція має вибудовуватися з врахуванням аналізу минулого і сучасного стану об’єкту (у нашому випадку йдеться про шкільну літературну освіта), який підлягає реформуванню; іншими словами, треба знати «історію питання»;
  • по-третє, концепція має вибудовуватися на принципах системного підходу, що означає: а) виявлення системотворчих чинників, котрі визначають функціонування об’єкту як системи (таким головним системотворчим чинником є кінцева мета реформування – той фокус на який спрямовані усі творчі зусилля); окрім цього «зовнішнього» головного системотворчого чинника існують ще й «внутрішні», які теж потребують визначення; б)виявлення складників реформованого об’єкту і способів оптимізації їх функціонування; в) взаємоузгодження між складовими функціонуючої системи, завдяки чому породжувався б синергетичний ефект.

Важливим моментом, що забезпечує ефективність функціонування системи, є рівень оптимальної вивіреності усіх її складових. Тут важливо сім раз відміряти, щоб раз одрізати.

Прошу вибачення у читачів за цей дещо занауковлений вступ, але він надто важливий, щоб якось обійтися без нього. Бо йдеться про елементарний закон: будь-яке явище функціонує настільки успішно, наскільки воно системно організоване.

Власне на принципах системного підходу я створював концепцію, яка під назвою «Літературна освіта в новій українській школі: стратегія і тактика реформування» нещодавно була опублікована у фаховому журналі «Дивослово» ( 2017, № 1,2).

Звичайно ж, вона потребує обговорення, уточнення, бо ж ніколи не можна бути впевненим, що пропонована система реформування є вивіреною у всіх своїх складових. На те і обговорення, щоб домогтися оптимальної довершеності. Але важливим, думається, є сам факт її існування. Іншими словами – є що обговорювати.

Другий крок полягає у якісному, високопрофесійному менеджменті впровадження у життя створеної концепції. Цієї проблеми у пропонованій розробці ми фактично не торкалися.

Випереджуючи можливі закиди в тому, що пропонована концепція є романтичною, що означає, як може здатися декому, її відірваність від «грубої прози» життя, відзначимо, що й справді, при її створенні ми орієнтувалися на романтичну мрію – мрію побачити в майбутньому таку літературну освіту, яка б сприяла духовному зростанню нашої нації. А без мрії, як це добре відомо, нічого по-справжньому хорошого і значного досягти неможливо.

Чи ж не так?

ОЗНАЙОМИТИСЯ З КОНЦЕПЦІЄЮ



Поділіться цією посиланням:


  1. Виші отримали рекомендації з академічної доброчесності
    26.10.2018

    Виші отримали рекомендації з академічної доброчесності

    Міністерством освіти розроблені рекомендації з академічної доброчесності, які вже надісланіукраїнським закладам вищої освіти.

    В освітньому відомстві сподіваються, що рекомендації стануть суттєвою допомогою для вишів на їхньому шляху до забезпечення академічної доброчесності.

    За словами заступника міністра освіти і науки Юрія Рашкевича, зараз Україна переживає певну кризу академічної доброчесності, чому є декілька причин.

    «Одна з них – відсутність в університетах глибокого розуміння того, чим саме є академічна доброчесність, а також процедур, які мають цю доброчесність забезпечувати. І ми щиро вдячні Проекту сприяння академічної доброчесності в Україні – SAIUP, який допоміг нам підготувати докладні та змістовні рекомендації з цього питання для закладів вищої освіти», - зазначив Юрій Рашкевич.

    Розробники рекомендацій наголошують, що застосування заходів академічної відповідальності має сенс, якщо учасники освітнього процесу розуміють зміст чинних норм, підстави і процедури притягнення до академічної відповідальності. Тому за інших рівних умов санкції за одні й ті самі порушення для студентів молодших курсів мають бути м'якшими, ніж для студентів старших курсів і, тим більше, для педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників. Заклад вищої освіти має забезпечити навчання всіх учасників освітнього процесу, насамперед, здобувачів вищої освіти з питань забезпечення академічної доброчесності.

    Разом з рекомендаціями МОН також розіслало глосарій термінів та понять із академічної доброчесності, у якому викладено основні визначення, що стануть орієнтирами для викладачів та студентів.

     

     вузи України

     

  2. Вчимось писати цифри від «0» до «9»
    31.01.2017

    Вчимось писати цифри від «0» до «9»

    Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам дошкільників та вихователям дитячих садків новий комплект практичних завдань – Навчальна розмальовка «Барвисті цифри».

    Цей комплект завдань допоможе дитині в незвичній і цікавій формі навчитись писати цифри від «0» до «9» та закріпити навички рахунку.

  3. Чому варто поступати до коледжу чи технікуму
    19.05.2017

    Чому варто поступати до коледжу чи технікуму

    У житті кожного підлітка настає час прийняття важливого рішення: продовжити навчання в школі чи зробити вибір на користь фахової освіти та вступити до технікуму чи коледжу. Більшість не наважується залишити стіни школи після 9-го класу тільки тому, що має певні стереотипи щодо цих навчальних закладів та малу поінформованість про навчальний процес. Хоча здобуття атестату в коледжі або технікумі має велику кількість переваг, які допоможуть вам обрати оптимальний шлях до вищої освіти.

    Однією з найголовніших переваг є те, що учні в технікумах та коледжах мають можливість отримати професію набагато раніше, ніж однолітки, що залишаються вчитися в школі. Студенти коледжів раніше отримують атестат про повну середню освіту, а після випуску з профільних навчальних закладів вступають на 2-й чи 3-й курс університету без складання ЗНО! А отже, фактично полегшують собі вступ до вишу, економлячи при цьому цілий рік життя.

    Зважайте й на те, що технікуми готують фахівців за конкретними напрямами, в той час як школи дають лише загальну середню, а не професійну освіту. Обравши омріяний фах, студент матиме більше можливостей займатися профільною науковою діяльністю. До того ж, наявність заочної форми дозволить навчатися за двома спеціальностями одночасно (після отримання атестату про повну середню освіту або після 2 курсу).

    Навчання в технікумі чи коледжі при МАУП – це престижні спеціальності та сучасні навчальні програми, адаптовані до реальних вимог ринку праці. Деснянський економіко-правовий коледж при МАУП готує фахівців за спеціальностями: «Фінанси, банківська справа та страхування», «Фінанси і кредит», «Менеджмент», «Право», «Соціальна робота» та «Організація виробництва». А в Економіко-правовому технікум при МАУП ви можете отримати знання з «Обліку і оподаткування», «Фінансів, банківської справи та страхування», «Менеджменту», «Інженерії програмного забезпечення», «Комп'ютерних наук та інформаційних технологій», «Права», «Соціальної роботи», «Туризму». Випускники цих навчальних закладів отримують кращі умови для майбутнього працевлаштування.

    І приємний бонус для школярів – початок справжнього студентського життя на два роки раніше, ніж у однолітків: нові друзі та захоплення, численні туристичні подорожі Україною і за кордон, творчі та інтелектуальні проекти, змагання, фестивалі, гуртки та секції, здорове молодіжне середовище, що позитивно впливає на соціалізацію та розвиток творчих здібностей.

    Ви все ще в роздумах, чи варто залишати школу після 9-го класу? Приходьте на Дні відкритих дверей до Економіко-правового технікуму та Деснянського економіко-правового коледжу при МАУП вже 27 травня, дізнайтесь більше про переваги вступу до цих навчальних закладів і отримайте знижку 20% на навчання! Чекаємо на вас!

    Економіко-правовий технікум при МАУП

    Адреса: проспект Лобановського (Червонозоряний), 146;

    Тел.: (044) 258-21-24, (044) 258-21-56, (044) 525-12-37.

    БІЛЬШЕ ПРО ТЕХНІКУМ

    Деснянський економіко-правовий коледж при МАУП

    Адреса: Троєщина, вул. М. Закревського, 45-Б;

    Тел.: (044) 515-61-63, (044) 548-29-46.

    БІЛЬШЕ ПРО КОЛЕДЖ



Популярні товари



  1. Природоведение 2 класс Новая программа Рабочая тетрадь к учебнику Грущинской И. Авт: Мечник Л.
    Рабочая тетрадь составлена по Новой программе к учебнику Природоведение 2 класс Новая программа Авт: Ирина Грущинская Изд-во: Освита. Издание содержит задания на воспроизведение и усвоение знаний учащихся, творческие задания и практические работы. Для учащихся 2 класса, учителей начальных классов, родителей. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
  2. Тест-контроль Українська мова та література 8 клас Нова програма Авт: Шелехова Г.
    Зошит для самостійних і контрольних робіт з Української мови та літератури для учнів 8 класу за Новою програмою містить завдання у тестовій формі для поточного та тематичного контролю знань учнів. Навчальне видання допоможе вчителеві здійснювати ефективний контроль над засвоєнням учнями навчального матеріалу, а учневі - зорієнтуватися у завданнях тестового характеру та набути навичок швидкого їх виконання. Крім того, зошит можна використовувати для самостійної підготовки до роботи із завданнями тестового характеру, самоперевірки знань, умінь і навичок. До будь-якого чинного підручника Українська мова 8 клас Нова програма Українська мова навчання та Українська література 8 клас Нова програма. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з української мови Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 05.05.2016 р. № 2.1/12-Г-206)
  3. Буду мову я вивчати 1 клас Зошит з української мови для шкіл з російською мовою навчання Нова програма В двух частинах До підручника Н.В. Гавриш Авт: Чекіна О.Ю.
    Посібник допоможе засвоїти курс української мови в 1 класі. Зошит призначений для організації роботи учнів 1 класу загальноосвітніх шкіл з російською мовою навчання. Відповідає новій програмі та підручнику Українська мова 1 клас Гавриш Н. В., Маркотенко Т. С. Вид-во: Генеза. Подані в зошиті ілюстрації дають змогу розширити словниковий запас та організувати мовленнєву діяльність учнів. Віршики, загадки, скоромовки, лічилки сприятимуть розвитку аудіативних та орфоепічних навичок. Лабіринти, завдання на домальовування і розфарбовування зацікавлять першокласників, створять невимушену атмосферу на уроці. Зошит призначений для організації роботи учнів 1 класу загальноосвітніх шкіл з російською мовою навчання. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти. Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 08.01.2014 р. № 14.1/12)
  4. Українська мова 11 клас Стандарт Авт: Єрмоленко С. Сичова В.
    Підручник з Української мови для 11 класу Рівень Стандарту загальноосвітніх навчальних закладів містить навчальний матеріал із синтаксису, пунктуації, лінгвістики тексту, стилістики, культури мови та комунікації. У виданні розглянуто основні засади риторики як науки і мистецтва, види мовленнєвої діяльності. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.03.2011 р. № 235)
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх