Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Літературна освіта: стратегія і тактика реформування

10.02.2017

Літературна освіта: стратегія і тактика реформування

Проаналізувавши основні тенденції сучасної літературної освіти в Україні та усвідомлюючи значущість шкільної мовно-літературної освіти, своє бачення вирішення проблеми її реформування у власній Концепції пропонує доктор філологічних наук, професор Григорій Клочек.

Вступне слово від автора

Зараз, коли усі сфери нашого суспільства входять у початкові періоди реформування, які переважно зводяться до оголошення намірів і до перших, часом непевних спроб зробити якісь реальні реформаційні дії, стало очевидним, що цей початковий період має турбулентний, багато в чому хаотичний і не упорядкований характер. Стосується він і нашої освітянської сфери.

Літературна освіта: стратегія і тактика реформування

Проаналізувавши основні тенденції сучасної літературної освіти в Україні та усвідомлюючи значущість шкільної мовно-літературної освіти, своє бачення вирішення проблеми її реформування у власній Концепції пропонує доктор філологічних наук, професор Григорій Клочек.

Вступне слово від автора

Зараз, коли усі сфери нашого суспільства входять у початкові періоди реформування, які переважно зводяться до оголошення намірів і до перших, часом непевних спроб зробити якісь реальні реформаційні дії, стало очевидним, що цей початковий період має турбулентний, багато в чому хаотичний і не упорядкований характер. Стосується він і нашої освітянської сфери.

Зрозуміло, що з цього стану треба якомога швидше та впевненіше виходити, бо довго затримуватися в «епосі перемін», як знаємо, вельми небажано та й небезпечно. Для цього необхідно дотримуватися певного алгоритму, тобто певних почергово здійснюваних кроків.

І перший з них, той, без якого фактично неможливо сконцентрувати реформаційну волю і зусилля в одному напрямі і таким чином вийти зі стану турбулентності, полягає у створені Концепції реформування.

Основні вимоги до цієї концепції бачаться такими:

  • по-перше, в ній має бути чітко і переконливо сформульована кінцева мета реформування, тобто результат, який необхідно досягти;
  • по-друге, концепція має вибудовуватися з врахуванням аналізу минулого і сучасного стану об’єкту (у нашому випадку йдеться про шкільну літературну освіта), який підлягає реформуванню; іншими словами, треба знати «історію питання»;
  • по-третє, концепція має вибудовуватися на принципах системного підходу, що означає: а) виявлення системотворчих чинників, котрі визначають функціонування об’єкту як системи (таким головним системотворчим чинником є кінцева мета реформування – той фокус на який спрямовані усі творчі зусилля); окрім цього «зовнішнього» головного системотворчого чинника існують ще й «внутрішні», які теж потребують визначення; б)виявлення складників реформованого об’єкту і способів оптимізації їх функціонування; в) взаємоузгодження між складовими функціонуючої системи, завдяки чому породжувався б синергетичний ефект.

Важливим моментом, що забезпечує ефективність функціонування системи, є рівень оптимальної вивіреності усіх її складових. Тут важливо сім раз відміряти, щоб раз одрізати.

Прошу вибачення у читачів за цей дещо занауковлений вступ, але він надто важливий, щоб якось обійтися без нього. Бо йдеться про елементарний закон: будь-яке явище функціонує настільки успішно, наскільки воно системно організоване.

Власне на принципах системного підходу я створював концепцію, яка під назвою «Літературна освіта в новій українській школі: стратегія і тактика реформування» нещодавно була опублікована у фаховому журналі «Дивослово» ( 2017, № 1,2).

Звичайно ж, вона потребує обговорення, уточнення, бо ж ніколи не можна бути впевненим, що пропонована система реформування є вивіреною у всіх своїх складових. На те і обговорення, щоб домогтися оптимальної довершеності. Але важливим, думається, є сам факт її існування. Іншими словами – є що обговорювати.

Другий крок полягає у якісному, високопрофесійному менеджменті впровадження у життя створеної концепції. Цієї проблеми у пропонованій розробці ми фактично не торкалися.

Випереджуючи можливі закиди в тому, що пропонована концепція є романтичною, що означає, як може здатися декому, її відірваність від «грубої прози» життя, відзначимо, що й справді, при її створенні ми орієнтувалися на романтичну мрію – мрію побачити в майбутньому таку літературну освіту, яка б сприяла духовному зростанню нашої нації. А без мрії, як це добре відомо, нічого по-справжньому хорошого і значного досягти неможливо.

Чи ж не так?

ОЗНАЙОМИТИСЯ З КОНЦЕПЦІЄЮ



Поділіться цією посиланням:


  1. Школа має закладати патріотичне виховання, - МОН Школа має закладати патріотичне виховання, - МОН
    18.10.2016

    Школа має закладати патріотичне виховання, - МОН

    Українська школа має закладати патріотичне виховання наскрізно - у різні предмети, щоб воно легше та органічніше засвоювалось. Про це під час другого форуму українських патріотичних справ “Ми українці”, що відбувся у Міністерстві освіти, сказав заступник міністра освіти Павло Хобзей.

    За його словами, дітей необхідно навчати так, щоб після школи випускники були цілісними особистостями, інноваторами і, звичайно, патріотами цієї держави.

  2. Розвивайте емоційний інтелект дитини
    23.02.2017

    Розвивайте емоційний інтелект дитини

    Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, а також вчителям початкових класів, вихователям груп подовженого дня та вихователям дитячих садочків нові можливості для розвитку емоційного інтелекту малюків.

    Запропоновані завдання допоможуть у цікавій формі розвинути емпатію як здатність відчувати стан іншого і співпереживати у дітей дошкільного віку і учнів 1-4 класів. Крім того, вони у невимушеній формі познайомлять дітей з поняттям емоцій, навчать їх розрізняти та керувати ними.

    Виконання різноманітних завдань сприятиме розвитку мислення, уваги та спостережливості, формуванню у дітей позитивного ставлення до однолітків, дорослих та власної особистості, вихованню впевненості у собі та своїх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.

    Розвинути вміння дитини відчувати стан іншої особи і розуміти власні відчуття допоможуть комплекти завдань Вивчаємо емоції за виразом обличчя та Аналізуємо свої емоції та почуттяабо Вивчаємо сильні сторони своєї особистості. У завданнях дитині пропонується ретельно обміркувати кожну запропоновану емоцію, пригадати причини та фактори, що її викликають, а також її прояви та записати дієві поради, що допомагатимуть її подолати (якщо вона негативна) або сприятимуть її частішому виникненню (у разі позитивної емоції).

  3. Поради вчителю: піклуйтесь про себе та своє здоров'я
    12.04.2017

    Поради вчителю: піклуйтесь про себе та своє здоров'я

    Чим ближче кінець шкільного робочого тижня, тим важче вчителю утримуватись на поверхні й не захлинутись у водоверті буднів. Усі знають, що прямим обов'язком учителя є постійна турбота й підтримка своїх учнів, але не менш важливо навчитися піклуватися про себе і своє здоров'я.

    Професор психології Гейл Кінман на сторінках Гардіан акцентує увагу на трьох порадах учителям на кожний день протягом п'яти днів робочого тижня, спрямованих на зняття стресу та підтримку свого розумового, тілесного й душевного здоров'я.

    Понеділок. Загальновизнаною є істина, що ніхто не любить понеділок, але саме вчителю так важливо спокійно розпочати свій робочий тиждень.

    Спробуйте розслабитись упродовж хоча би двох-трьох хвилин, перш ніж ваші учні зберуться вранці на перший урок. Уявіть собі весь день у позитивному плані, наскільки це можливо, що позитивно позначиться на вашому душевному стані.

    На найближчій перерві між уроками постарайтеся вийти зі стану «на автопілоті» й очистити свій розум, просто з'ївши якийсь фрукт. Зосередьтеся саме на процесі його поїдання, відволікаючись від шкільних проблем.

    Після роботи хоч би трохи погуляйте. Зосередьтесь на тому, що ви бачите навкруги: відчуйте запахи, прислухайтесь до шуму, відчуйте «смак» оточуючого світу. У жодному випадку не використовуйте цей час, щоби будувати якісь плани чи концентруватись на рішенні якихось проблем.



Популярні товари



  1. Рабочая тетрадь по русскому языку. 2 класс. Часть первая. Рудяков А. Н., Денисенко И. К.
    Рабочая тетрадь является составной частью учебно-методического комплекта по русскому языку для 2 класса общеобразовательных учебных заведений с русским языком обучения. Основным заданием обучения с помощью рабочей тетради является закрепление и повторение материала учебника. Количество заданий к теме варируется в зависимости от количества часов, предусмотренных на ее изучение в программе. Задания структурированы в соответствии с личностно ориентированным подходом к обучению, что способствует развитию творческих способностей учащихся. Одобрено для использования в общеобразовательных учебных заведениях комиссией по педагогике и методике начального обучения Научно-методического совета по вопросам образования Министерства образования и науки, молодёжи и спорта Украины (Письмо ИИТСО от 05.03.2013. № 14.1/12-Г-104)
  2. готуємо руку до письма базовий рівень (серія малятко) книга купить цена купити ціна 4-6 років Школа
    38 грн.
    Мета цього посібника— підготувати малюка та його руку до оволодіння письмом за допомогою найсучасніших методик та комплексу спеціально дібраних вправ. Ці вправи допоможуть зміцнити ще слабкі в такому віці м’язи кисті і пальчиків малюка, нададуть їм злагодженості і скоординованості, розвинуть м’язову пам’ять руки. Для цього дитині пропонуються різноманітні вправи на обведення та побудову різних фігур і графічних елементів, їх штрихування та розфарбовування. Тут також наведено вправи з написання фрагментів букв — як друкованих, так і каліграфічних.
  3. Литература русская и мировая 5 класс Новая программа Тетрадь для контрольных работ Авт: Исаева Е.
    Тетрадь для контрольных работ по Литературе для 5 класса по Новой программе к учебнику Литература 5 класс Новая программа Авт: Исаева Е., Клименко Ж. Изд-во: Сиция Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах комісією з інтегрованого курсу Література Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 16 липня 2013 р. № 14.1/12-Г-321)
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх