Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Літературна освіта: стратегія і тактика реформування

10.02.2017

Літературна освіта: стратегія і тактика реформування

Проаналізувавши основні тенденції сучасної літературної освіти в Україні та усвідомлюючи значущість шкільної мовно-літературної освіти, своє бачення вирішення проблеми її реформування у власній Концепції пропонує доктор філологічних наук, професор Григорій Клочек.

Вступне слово від автора

Зараз, коли усі сфери нашого суспільства входять у початкові періоди реформування, які переважно зводяться до оголошення намірів і до перших, часом непевних спроб зробити якісь реальні реформаційні дії, стало очевидним, що цей початковий період має турбулентний, багато в чому хаотичний і не упорядкований характер. Стосується він і нашої освітянської сфери.

Літературна освіта: стратегія і тактика реформування

Проаналізувавши основні тенденції сучасної літературної освіти в Україні та усвідомлюючи значущість шкільної мовно-літературної освіти, своє бачення вирішення проблеми її реформування у власній Концепції пропонує доктор філологічних наук, професор Григорій Клочек.

Вступне слово від автора

Зараз, коли усі сфери нашого суспільства входять у початкові періоди реформування, які переважно зводяться до оголошення намірів і до перших, часом непевних спроб зробити якісь реальні реформаційні дії, стало очевидним, що цей початковий період має турбулентний, багато в чому хаотичний і не упорядкований характер. Стосується він і нашої освітянської сфери.

Зрозуміло, що з цього стану треба якомога швидше та впевненіше виходити, бо довго затримуватися в «епосі перемін», як знаємо, вельми небажано та й небезпечно. Для цього необхідно дотримуватися певного алгоритму, тобто певних почергово здійснюваних кроків.

І перший з них, той, без якого фактично неможливо сконцентрувати реформаційну волю і зусилля в одному напрямі і таким чином вийти зі стану турбулентності, полягає у створені Концепції реформування.

Основні вимоги до цієї концепції бачаться такими:

  • по-перше, в ній має бути чітко і переконливо сформульована кінцева мета реформування, тобто результат, який необхідно досягти;
  • по-друге, концепція має вибудовуватися з врахуванням аналізу минулого і сучасного стану об’єкту (у нашому випадку йдеться про шкільну літературну освіта), який підлягає реформуванню; іншими словами, треба знати «історію питання»;
  • по-третє, концепція має вибудовуватися на принципах системного підходу, що означає: а) виявлення системотворчих чинників, котрі визначають функціонування об’єкту як системи (таким головним системотворчим чинником є кінцева мета реформування – той фокус на який спрямовані усі творчі зусилля); окрім цього «зовнішнього» головного системотворчого чинника існують ще й «внутрішні», які теж потребують визначення; б)виявлення складників реформованого об’єкту і способів оптимізації їх функціонування; в) взаємоузгодження між складовими функціонуючої системи, завдяки чому породжувався б синергетичний ефект.

Важливим моментом, що забезпечує ефективність функціонування системи, є рівень оптимальної вивіреності усіх її складових. Тут важливо сім раз відміряти, щоб раз одрізати.

Прошу вибачення у читачів за цей дещо занауковлений вступ, але він надто важливий, щоб якось обійтися без нього. Бо йдеться про елементарний закон: будь-яке явище функціонує настільки успішно, наскільки воно системно організоване.

Власне на принципах системного підходу я створював концепцію, яка під назвою «Літературна освіта в новій українській школі: стратегія і тактика реформування» нещодавно була опублікована у фаховому журналі «Дивослово» ( 2017, № 1,2).

Звичайно ж, вона потребує обговорення, уточнення, бо ж ніколи не можна бути впевненим, що пропонована система реформування є вивіреною у всіх своїх складових. На те і обговорення, щоб домогтися оптимальної довершеності. Але важливим, думається, є сам факт її існування. Іншими словами – є що обговорювати.

Другий крок полягає у якісному, високопрофесійному менеджменті впровадження у життя створеної концепції. Цієї проблеми у пропонованій розробці ми фактично не торкалися.

Випереджуючи можливі закиди в тому, що пропонована концепція є романтичною, що означає, як може здатися декому, її відірваність від «грубої прози» життя, відзначимо, що й справді, при її створенні ми орієнтувалися на романтичну мрію – мрію побачити в майбутньому таку літературну освіту, яка б сприяла духовному зростанню нашої нації. А без мрії, як це добре відомо, нічого по-справжньому хорошого і значного досягти неможливо.

Чи ж не так?

ОЗНАЙОМИТИСЯ З КОНЦЕПЦІЄЮ



Поділіться цією посиланням:


  1. Як писати бізнес-листи англійською?
    18.04.2017

    Як писати бізнес-листи англійською?

    У світі інтернету зустрічають не по одягу, а по листуванню. Ваш еmail може як викликати прихильність ділового партнера, так і залишити неприємне враження, знищивши всі ваші старання налагодити комунікацію. Фахівці компанії AnyWay підготували поради, як правильно скласти діловий лист, який не залишиться непоміченим вашим адресатом.

    Хто і кому пише бізнес-листи?

    Можливо, вам знадобиться написати бізнес-листа англійською мовою новому міжнародному клієнтові, колезі з іншої країни, професору англомовного університету під час вступу або під час навчання; англомовному босові як звіт по роботі або подаючи свою кандидатуру на працевлаштування в англомовну компанію.

    Кожна з цих ситуацій передбачає використання ділової лексики, що відрізняється від тієї, до якої ви звикли в неформальних ситуаціях. Часом нам непросто сформулювати ділову пропозицію або відповісти партнерові по бізнесу рідною мовою. А необхідність скласти лист англійською ускладнює ситуацію. Тому варто знати основні правила створення бізнес-листів, дотримуючись прийнятих норм та особливостей менталітету одержувача.

    Правила написання гарного ділового листа

    1. Вказуйте тему листа

    Тема – це перше, що побачить одержувач. Вона повинна бути короткою та влучною, щоб привернути увагу та заявити, про що піде мова в тексті листа:

    • дату проведення зборів змінено;
    • питання щодо конференції;
    • пропозиція для презентації.

    2. Обов'язково використовуйте професійне привітання

  2. Про сенс літературної освіти в школі Про сенс літературної освіти в школі
    12.12.2016

    Про сенс літературної освіти в школі

    Якщо у наш прагматичний час ще досі не прозвучало прямо поставлене питання: «А з якою метою художня література взагалі вивчається у школі?», то це лише завдяки колишньому авторитету цього навчального предмета. Про роль літератури у сучасній школі розмірковує доктор філологічних наук, професор Григорій Клочек.

    «А з якою метою художня література взагалі вивчається у школі?»

    До такого питання схиляє кризовий стан у викладанні словесності, який аж надто очевидний і який обумовлений певними причинами, головна з яких – калейдоскопічно-кліповий принцип побудови змісту літературної освіти, котрий змушує проходити програму в темпі «галопом по Європі». Художнє слово фактично перестало звучати на уроках літератури, замість нього увага звернута на вивчення «тем», «ідей», «образів», засобів», запам’ятовування дат та імен, знання яких необхідне для успішного складання ЗНО.

  3. Розвиваємо емоційний інтелект дитини
    23.10.2018

    Розвиваємо емоційний інтелект дитини

    Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, а також вчителям початкових класів, вихователям груп подовженого дня та вихователям дитячих садочків нові можливості для розвитку емоційного інтелекту малюків.

    Запропоновані завдання допоможуть у цікавій формі розвинути емпатію як здатність відчувати стан іншого і співпереживати у дітей дошкільного віку і учнів 1-4 класів. Крім того, вони у невимушеній формі познайомлять дітей з поняттям емоцій, навчать їх розрізняти та керувати ними.

    Виконання різноманітних завдань сприятиме розвитку мислення, уваги та спостережливості, формуванню у дітей позитивного ставлення до однолітків, дорослих та власної особистості, вихованню впевненості у собі та своїх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.

    Розвинути вміння дитини відчувати стан іншої особи і розуміти власні відчуття допоможуть комплекти завдань Вивчаємо емоції за виразом обличчя та Аналізуємо свої емоції та почуттяабо Вивчаємо сильні сторони своєї особистості. У завданнях дитині пропонується ретельно обміркувати кожну запропоновану емоцію, пригадати причини та фактори, що її викликають, а також її прояви та записати дієві поради, що допомагатимуть її подолати (якщо вона негативна) або сприятимуть її частішому виникненню (у разі позитивної емоції).

    Виконання таких завдань допоможе дитині проаналізувати себе, свої сильні сторони й унікальні риси, поміркувати над тим, як позначаються на виразі обличчя емоції, які відчуває людина, навчитися зображати їх і зчитувати та використовувати як елемент невербального спілкування, отже, сприятиме розвитку емоційного інтелекту.

    Якщо ви бажаєте з раннього віку прищепити дитині здатність до самоорганізації, уміння аналізувати свої бажання і потреби, вам стануть у нагоді комплекти Мої цілі: учимося планувати«Бажання та потреби»: тренуємо інтелект. Ці завдання допоможуть дитині замислитись над тим, що дійсно важливе в житті й без чого повноцінне існування людини неможливе, а також над безліччю бажань, що виникають щодня, але здебільшого мають сумнівні причини для задоволення, тобто є просто примхою або миттєвим порухом душі. Виконання таких вправ допоможе дитині навчитися ставити перед собою актуальні цілі, ретельно планувати їх досягнення, учитися заздалегідь бачити користь, яку можна отримати в разі позитивного результату.

    Наступні комплекти Моя шкала тривоги  та Моя шкала гніву допоможуть дитині окреслити для себе все, що здатне викликати в неї тривогу чи гнів різного ступеню. Знання того, які саме події, ситуації, аспекти спілкування або прояви людей і особливості їхньої поведінки здатні вивести дитину зі стану спокою, дозволить їй краще зрозуміти себе і тактику подальшої поведінки.

    Ще два комплекти розроблені з урахуванням статевої приналежності - Аналізуємо себе: п’ять позитивних якостей (хлопчик) або Аналізуємо себе: п’ять позитивних якостей (дівчинка). Такі завдання допоможуть дітям подивитись на себе з позитивного боку, пізнати себе як особистість, варту поваги та наділену певними особливостями, які вона може використовувати для власного розвитку. Завдяки виконанню цих вправ батьки чи педагоги отримають корисну інформацію для співпраці з дітьми.

    З метою успішного сімейного виховання варто використати комплект «Беремо інтерв’ю в улюбленої родини». Ці вправи допоможуть дитині краще пізнати своїх рідних, дізнатися про їхні смаки та вподобання. Запропоновані запитання слугуватимуть підґрунтям для подальших, більш змістовних бесід у колі сім’ї.

    Кожне сформоване письмове завдання будь-якого комплекту можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів.

    Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

    БІЛЬШЕ ЗАВДАНЬ

     

     розвиток дитини



Популярні товари



  1. Інформатика 8 клас Нова програма Зошит для практичних робіт та проектної діяльності Авт: Морзе Н.
    Зошит для практичних робіт та проектної діяльності з Інформатики для учнів 8 класу складено за Новою програмою до підручника Інформатика 8 клас Нова програма Авт: Морзе Н. Барна О. Вембер В. Вид-во: Оріон Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з інформатики Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист Інституту модернізації змісту освіти від 04.07.2016 р. № 2.1/12-Г-467)
  2. Алгебра 8 клас Нова програма Авт: Тарасенкова Н. Богатирьова І. Коломієць О. Сердюк З.
    Підручник з Алгебри для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів складено за Новою програмою. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 10.05.2016 р. № 491)
  3. Самостійні та контрольні роботи для перевірки знань Українська мова та література 9 клас Оновлена програма Авт: Когут В.
    Пропонований посібник укладено відповідно до Оновленої програми Міністерства освіти і науки України для загальноосвітніх навчальних закладів з української мови та літератури. Він містить по два варіанти самостійних та контрольних робіт до кожної теми 9 класу, які може використати вчитель під час перевірки навчальних досягнень учнів. Для вчителів-філологів, учнів та студентів педагогічних закладів освіти.
  4. Алгебра 8 класс Новая программа Тетрадь для контроля учебных достижений Авт: Корниенко Т.
    Тетрадь по Алгебре для учеников 8 класса составлена по Новой программе и предназначена для текущего и тематического контроля учебных достижений учащихся по алгебре. В пособии представлены два вида проверочных работ: самостоятельные и контрольные работы, приведенные в двух равноценных вариантах и предназначенные для проверки уровня усвоения учащимися учебного материла по каждой теме или части темы. Содержание заданий позволяет использовать пособие в комплекте с любым действующим учебником по Алгебре для 8 класса по Новой программе. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з математики Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 02.06.2016 р. № 2.1/12-Г-269)
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх