Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Літературна освіта: стратегія і тактика реформування

10.02.2017

Літературна освіта: стратегія і тактика реформування

Проаналізувавши основні тенденції сучасної літературної освіти в Україні та усвідомлюючи значущість шкільної мовно-літературної освіти, своє бачення вирішення проблеми її реформування у власній Концепції пропонує доктор філологічних наук, професор Григорій Клочек.

Вступне слово від автора

Зараз, коли усі сфери нашого суспільства входять у початкові періоди реформування, які переважно зводяться до оголошення намірів і до перших, часом непевних спроб зробити якісь реальні реформаційні дії, стало очевидним, що цей початковий період має турбулентний, багато в чому хаотичний і не упорядкований характер. Стосується він і нашої освітянської сфери.

Літературна освіта: стратегія і тактика реформування

Проаналізувавши основні тенденції сучасної літературної освіти в Україні та усвідомлюючи значущість шкільної мовно-літературної освіти, своє бачення вирішення проблеми її реформування у власній Концепції пропонує доктор філологічних наук, професор Григорій Клочек.

Вступне слово від автора

Зараз, коли усі сфери нашого суспільства входять у початкові періоди реформування, які переважно зводяться до оголошення намірів і до перших, часом непевних спроб зробити якісь реальні реформаційні дії, стало очевидним, що цей початковий період має турбулентний, багато в чому хаотичний і не упорядкований характер. Стосується він і нашої освітянської сфери.

Зрозуміло, що з цього стану треба якомога швидше та впевненіше виходити, бо довго затримуватися в «епосі перемін», як знаємо, вельми небажано та й небезпечно. Для цього необхідно дотримуватися певного алгоритму, тобто певних почергово здійснюваних кроків.

І перший з них, той, без якого фактично неможливо сконцентрувати реформаційну волю і зусилля в одному напрямі і таким чином вийти зі стану турбулентності, полягає у створені Концепції реформування.

Основні вимоги до цієї концепції бачаться такими:

  • по-перше, в ній має бути чітко і переконливо сформульована кінцева мета реформування, тобто результат, який необхідно досягти;
  • по-друге, концепція має вибудовуватися з врахуванням аналізу минулого і сучасного стану об’єкту (у нашому випадку йдеться про шкільну літературну освіта), який підлягає реформуванню; іншими словами, треба знати «історію питання»;
  • по-третє, концепція має вибудовуватися на принципах системного підходу, що означає: а) виявлення системотворчих чинників, котрі визначають функціонування об’єкту як системи (таким головним системотворчим чинником є кінцева мета реформування – той фокус на який спрямовані усі творчі зусилля); окрім цього «зовнішнього» головного системотворчого чинника існують ще й «внутрішні», які теж потребують визначення; б)виявлення складників реформованого об’єкту і способів оптимізації їх функціонування; в) взаємоузгодження між складовими функціонуючої системи, завдяки чому породжувався б синергетичний ефект.

Важливим моментом, що забезпечує ефективність функціонування системи, є рівень оптимальної вивіреності усіх її складових. Тут важливо сім раз відміряти, щоб раз одрізати.

Прошу вибачення у читачів за цей дещо занауковлений вступ, але він надто важливий, щоб якось обійтися без нього. Бо йдеться про елементарний закон: будь-яке явище функціонує настільки успішно, наскільки воно системно організоване.

Власне на принципах системного підходу я створював концепцію, яка під назвою «Літературна освіта в новій українській школі: стратегія і тактика реформування» нещодавно була опублікована у фаховому журналі «Дивослово» ( 2017, № 1,2).

Звичайно ж, вона потребує обговорення, уточнення, бо ж ніколи не можна бути впевненим, що пропонована система реформування є вивіреною у всіх своїх складових. На те і обговорення, щоб домогтися оптимальної довершеності. Але важливим, думається, є сам факт її існування. Іншими словами – є що обговорювати.

Другий крок полягає у якісному, високопрофесійному менеджменті впровадження у життя створеної концепції. Цієї проблеми у пропонованій розробці ми фактично не торкалися.

Випереджуючи можливі закиди в тому, що пропонована концепція є романтичною, що означає, як може здатися декому, її відірваність від «грубої прози» життя, відзначимо, що й справді, при її створенні ми орієнтувалися на романтичну мрію – мрію побачити в майбутньому таку літературну освіту, яка б сприяла духовному зростанню нашої нації. А без мрії, як це добре відомо, нічого по-справжньому хорошого і значного досягти неможливо.

Чи ж не так?

ОЗНАЙОМИТИСЯ З КОНЦЕПЦІЄЮ



Поділіться цією посиланням:


  1. Головоломки з арифметики для дітей
    29.01.2017

    Головоломки з арифметики для дітей

    Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам молодших школярів та вчителям початкової школи арифметичні головоломки для дітей з додавання, віднімання, множення та ділення.

    Головоломки допоможуть дитині потренуватись у виконанні арифметичних дій та закріпити відповідні математичні навички.

  2. Про сенс літературної освіти в школі Про сенс літературної освіти в школі
    12.12.2016

    Про сенс літературної освіти в школі

    Якщо у наш прагматичний час ще досі не прозвучало прямо поставлене питання: «А з якою метою художня література взагалі вивчається у школі?», то це лише завдяки колишньому авторитету цього навчального предмета. Про роль літератури у сучасній школі розмірковує доктор філологічних наук, професор Григорій Клочек.

    «А з якою метою художня література взагалі вивчається у школі?»

    До такого питання схиляє кризовий стан у викладанні словесності, який аж надто очевидний і який обумовлений певними причинами, головна з яких – калейдоскопічно-кліповий принцип побудови змісту літературної освіти, котрий змушує проходити програму в темпі «галопом по Європі». Художнє слово фактично перестало звучати на уроках літератури, замість нього увага звернута на вивчення «тем», «ідей», «образів», засобів», запам’ятовування дат та імен, знання яких необхідне для успішного складання ЗНО.

  3. Вивчаємо англійську абетку: завдання для дітей
    12.01.2018

    Вивчаємо англійську абетку: завдання для дітей

    Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, які зацікавлені у всебічному розвитку здібностей власної дитини та якісній підготовці до школи, а також вихователям дитячих садків і вчителям іноземних мов нові можливості для вивчення англійського алфавіту дітьми у ранньому віці.

    Запропоновані комплекти та окремі завдання допоможуть зацікавити дітей вивченням іноземної мови. Виконання таких завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до занять англійською мовою, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини у майбутньому.

    Літери англійської абетки. Цей комплект завдань допоможе дитині вивчити великі й рядкові друковані літери англійської абетки, потренувавши при цьому довільну увагу, дрібну моторику та зорово-моторну координацію, а також задіявши зорову та м’язову пам’ять.

    Вчимося розрізняти літери англійського алфавіту. Цей комплект завдань покликаний допомогти дитині вивчити літери англійського алфавіту, навчившись вправно розрізняти кожну з них серед багатьох інших.

    Відтворюємо англійські літери. Ці завдання допоможуть дитині у цікавій і ненав’язливій формі навчитись розрізняти літери англійської абетки та запам’ятати їх правопис.

    Написання літер англійського алфавіту. Ці завдання для дітей — перший крок до написання букв англійського алфавіту та здобуття навичок красивого почерку.

    Літерний лабіринт. Чи знає ваша дитина всі літери англійської абетки? Це завданнязакріплюватиме знання дитиною англійського алфавіту, а також розвиватиме логічне мислення.

    Розмалюй правильні літери. Це завдання-розмальовка допоможе дитині навчитись розрізняти кожну літеру англійської абетки та добре запам’ятати її правильне написання.

    Знайди літери. Це завдання створює для дитини найкращі умови для вивчення й запам’ятовування великих літер англійської абетки, адже його виконання сприяє залученню таких важливих функцій уваги, як концентрація, переключення та розподіл, залучення зорової та м’язової пам’яті.

    Знайди до літери пару. Чи добре ваша дитина розрізняє великі та малі літери англійського алфавіту? Чи зможе вона знайти пару до певної літери? Це завдання є чудовою можливістю познайомити дитину з великими та малими літерами англійського алфавіту або закріпити отриманні нею знання про великі та малі літери в ігровій формі.

    Розмальовка «Англійська абетка». Це завдання у захоплюючій формі познайомить вашу дитину із буквами англійського алфавіту, а також сприятиме розвитку навичок дрібної моторики. У завданні дитині необхідно розмалювати зображення, що ілюструє букву.

    Зберіть англійську абетку (6 пропусків). Чи знає ваша дитина англійську абетку та порядок літер в ній? Ця проста вправа допоможе їй у цікавій формі закріпити свої знання.

    Зберіть англійську абетку (12 пропусків). Наскільки досконало ваша дитина знає англійську абетку та порядок літер в ній? Це більш складне завдання допоможе повторити алфавіт та закріпити свої знання на практиці.

    Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

    ПЕРЕГЛЯНУТИ УСІ ЗАВДАННЯ

     

     розмальовки розвиток дитини прописи



Популярні товари



  1. Робочий зошит Історія України 8 клас Нова програма Авт: Пометун О. Смагіна Т.
    Робочий зошит з Історії України для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів складено за Новою програмою. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з історії Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист Інституту модернізації змісту освіти від 09.08.2016 р. № 2.1/12-Г-660)
  2. Світова література 10 клас. Зошит для поточного та тематичного оцінювання. Проценко Т.В.
    Робочий зошит укладено відповідно до нової навчальної програми зі світової літератури, затвердженої Міністерством освіти і науки України. Мета створення цього посібника не тільки допомогти вчителеві провести усі тематичні роботи протягом року, але й в ході вивчення теми, завдяки самостійним роботам, виявити рівень підготовки учня з пройденого матеріалу. Зошит може бути корисним і як підготовка до складання ДПА та ЗНО, оскільки містить типові види завдань як для атестації, так і для оцінювання. Зошит розрахований на учнів загальноосвітніх навчальних закладів та вчителів світової літератури.
  3. Контроль навчальних досягнень учнів Біологія 8 клас Нова програма Авт: Матяш Н.
    У зошиті для контролю навчальних досягнень учнів 8 класу з Біології за Новою програмою запропоновано двоваріантні тематичні та семестрові контрольні роботи у вигляді тесту. Кожен тест включає завдання на вибір однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності й послідовності, вибір трьох правильних характеристик, на конструювання вільної відповіді. Зміст завдань кожної контрольної роботи відображає навчальний матеріал і когнітивну складову, спрямовану на виконання учнями різноманітних інтелектуальних умінь. До підручника Біологія 8 клас Нова програма Авт: Матяш Н. Остапченко Л. Пасічніченко О. Балан П. Вид-во: Генеза Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з біології, екології та природознавства Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист Інституту модернізації змісту освіти від 20.07.2016 р. № 2.1/12-Г-566)
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх