Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Освіта батьків впливає на успішність дітей, - дослідження

24.12.2016

Освіта батьків впливає на успішність дітей, - дослідження

Рівень освіти батьків є ключовим фактором, який має безпосередній зв’язок із рівнем успішності дітей. Про це йдеться у звіті за результатами дослідження Інституту освітньої аналітики, що було проведено за сприяння Українського центру оцінювання якості освіти і присвячено впливу соціально-економічного середовища на результати навчання школярів.

Звіт складений за результатами опитування випускників шкіл 2016 року. В анкетуванні взяли участь 51 тисяча випускників середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів, колегіумів, спеціалізованих шкіл та НВК.

Результати опитування свідчать про те, що абсолютна більшість випускників (86,9%) цілеспрямовано готувалися до складання зовнішнього незалежного оцінювання. Найбільше випускники готувались до складання ЗНО з української мови та літератури, найменше – з російської мови та географії.

Освіта батьків впливає на успішність дітей, - дослідження

Рівень освіти батьків є ключовим фактором, який має безпосередній зв’язок із рівнем успішності дітей. Про це йдеться у звіті за результатами дослідження Інституту освітньої аналітики, що було проведено за сприяння Українського центру оцінювання якості освіти і присвячено впливу соціально-економічного середовища на результати навчання школярів.

Звіт складений за результатами опитування випускників шкіл 2016 року. В анкетуванні взяли участь 51 тисяча випускників середніх шкіл, ліцеїв, гімназій, коледжів, колегіумів, спеціалізованих шкіл та НВК.

Результати опитування свідчать про те, що абсолютна більшість випускників (86,9%) цілеспрямовано готувалися до складання зовнішнього незалежного оцінювання. Найбільше випускники готувались до складання ЗНО з української мови та літератури, найменше – з російської мови та географії.

Учні, як правило, поєднують кілька способів підготовки до ЗНО, найпопулярнішими з яких були самостійна робота, заняття з репетитором та підготовка під час уроків за ініціативою вчителя.

Найпопулярнішими репетиторами є фахівці з англійської мови. Також випускники, які готувались до тестування з математики, фізики та іноземних мов, окрім російської та англійської, надавали перевагу підготовчим курсам при університетах та коледжах.

Способи підготовки до ЗНО, яким надавали перевагу учні міських та сільських шкіл, відрізняються. Зокрема, частка тих, хто готувався з репетитором або відвідував підготовчі курси у місті, значно більша, ніж серед випускників сільських шкіл. Учні з сільської місцевості частіше готувались самостійно або під час занять за ініціативою вчителя.

Результати дослідження свідчать про те, що способи підготовки по-різному вплинули на результати зовнішнього незалежного оцінювання. Так, середній бал випускників, які готувались з репетитором, є вищими порівняно з тими, хто обрав інші способи підготовки. Найвищий бал з математики отримали учасники анкетування, які відвідували підготовчі курси при вищих чи професійно-технічних навчальних закладах.

Найбільша частка випускників, які готувалися до тестування за допомогою батьків, родичів чи знайомих, не подолали порогу 100 балів, а також отримали результат у проміжку від 100 до 139 балів.

Дослідження також містить дані щодо результатів ЗНО випускників та умов їх навчання. Зокрема, обираючи навчальний заклад для своєї дитини, батьки враховують багато чинників. Часто заможніші родини з сіл чи прилеглих до мегаполісу містечок вирішують щодня возити дитину до школи тривалий час, бажаючи отримати кращі освітні послуги.

Результати ЗНО учнів міських навчальних закладів є значно кращими, ніж сільських. Середній бал з усіх предметів ЗНО в проміжку 180-200 отримали 12,6% випускників міських ЗНЗ, в той час, як цей показник у селах становить лише 3,5%.

Родинні зв’язки, психологічна атмосфера та матеріальне становище родини також є важливими чинниками в соціалізації випускника, впливаючи на досягнення у навчанні.

Автори дослідження зазначають, що опитування випускників підтвердило відомий у соціології та економіці факт зв’язку рівня освіти батьків з рівнем навчальних результатів дитини.

«Чим вищий рівень освіти мають батьки, тим вищий результат ЗНО отримують випускники, причому зв’язок є однаково сильним з усіх предметів», - повідомляється у звіті.

Рівень освіти батьків також пов’язаний з планами випускників щодо подальшого навчання. Серед дітей з більш освічених родин більша частка тих, хто планує продовжувати навчання у вищому навчальному закладі або за кордоном і менше тих, хто хоче навчатися у коледжах, училищах чи технікумах.

«Цікаво, що з випускників, які планують навчатися за кордоном, 71% складають діти з родин, де обоє батьків або хоча б один із них мають вищу освіту. І навпаки, професійно-технічну освіту переважно обирають діти з родин, де батьки також мають професійно-технічну чи середню освіту», - наголошують автори дослідження.

Зокрема, опитування показало, що найвищі бали ЗНО отримали діти, чиї батьки працюють у сферах зайнятості, які потребують кваліфікованої праці.

«Найкращі результати ЗНО у дітей, чиї батьки чоловічої статі працюють у сфері ІТ, освіти, журналістики та реклами. Що стосується родичок жіночої статі, то найбільш успішно склали ЗНО випускники, чиї матері працюють у сфері освіти, журналістики і реклами. Найнижчий бал виявився у респондентів, чиї батьки працюють у сільському господарстві, будівництві, сфері транспорту та зв’язку, а матері – у промисловості, будівництві та сільському господарстві», - йдеться у звіті Інституту освітньої аналітики.



Поділіться цією посиланням:


  1. В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів
    04.12.2016

    В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів

    Міністерство освіти і науки має намір зробити відкритою процедуру надання навчальній-методичній літературі та засобам навчання відповідних грифів МОН.

    У відомстві зазначають, що відкрита процедура надання навчальній літературі грифів має створити систему превентивних, антикорупційних та прозорих механізмів у цьому питанні. Для цього у міністерстві обіцяють створити сайт, на якому буде висвітлюватись процедура надання грифів.

  2. 11 книг, які радять викладачі українських вишів
    14.04.2017

    11 книг, які радять викладачі українських вишів

    Ми поцікавилися у викладачів українських ВНЗ, що вони порадили б прочитати вчителям та й усій педагогічній спільноті, в тому числі студентам, аби водночас відпочити та набратись нових знань. Вийшла досить несподівана підбірка.

    Олександр Мокін, доктор технічних наук, професор Вінницького національного технічного університету:

    «В першу чергу це - Кен Робінсон «Школа майбутнього» – критичний погляд на проблеми сучасної освіти та цікаві способи їх рішення від одного з найкращих освітніх експертів світу. Ешлі Венс «Ілон Маск» – історія падінь та успіхів однієї з найцікавіших постатей сучасності, яка кожного року (а іноді й місяця) дописує в історію людства чергове «вперше…»; політиків забудуть, а Ілона Маска будуть пам’ятати, як Едісона, Джобса та інших видатних бізнесменів-новаторів. Малколм Гладуелл «Неординарні. Історії успіху» – про переоцінену роль рівня IQ в успіху людини, про важливість 10000 годин практики та сприятливих умов для досягнення майстерності та успіху, і про багато інших цікавих культурних, освітніх, економічних та соціальних особливостей. Ден Сонор, Сол Синґер «Країна стартапів. Історія ізраїльського економічного дива» – про важливість інновацій для розвитку економіки, про створення передумов та інфраструктури для розвитку стартапів, про ефективні методи залучення у країну інвестицій тощо».

    Ірина Кравченко, к.пед.н., доцент Національного педагогічного університету ім.М.П. Драгоманова:

    «Я порадила б три книги і всі вони адресовані студентам та вчителям. Перша, це – «Європейська кредитна трансферно-накопичувальна система: довідник». Ця книга дасть відповідь на запитання, що таке ЄКТС. Адже про це всі чули всі живуть і навчаються, але правильно розуміють, — одиниці. Наприклад, чим ЄКТС відрізняється від кредитно-модульної системи організації навчання у ВНЗ, яку на рівні МОН як обов’язкову, вже скасували. Наступні дві книги збагатять знаннями з методів і засобів навчання в сучасній школі. Це – «Навчаємо мислити критично: посібник для вчителів» та «Навчання через дебати: різноманіття поглядів».

    Артур Кочарян, к.пед.н., старший викладач Національного університету біоресурсів і природокористування України:

    «На сьогодні і в книгарнях, і в Інтернет-просторі можна досить легко знайти і придбати надзвичайно широку лінійку книг: від художньої до бізнес-літератури. Що б я порадив прочитати? Звісно, дехто очікує на якусь дуже корисну книгу, яка допоможе досягнути успіху в житті, стати заможним та щасливим... Я пораджу прочитати Регіну Бретт «Бог ніколи не моргає». Хоча в неї ціла низка книжок, тому раджу всі. Це не просто рецепт успіху; це - реальне життя реальної людини, яка подолала реальні проблеми. Авторка показує своє життя, і читач просто не може не усвідомити справжній сенс свого. Це найголовніше, на мою думку, - знати для чого ти живеш».

    Олена Биковська, доктор педагогічних наук, професор, ректор Інституту екології економіки і права:

  3. Реєстрація на пробне ЗНО відбудеться в січні Реєстрація на пробне ЗНО відбудеться в січні
    25.11.2016

    Реєстрація на пробне ЗНО відбудеться в січні

    Реєстрація на пробне зовнішнє незалежне оцінювання триватиме з 10 до 31 січня 2017 року. Про це повідомляє прес-служба Українського центру оцінювання якості освіти.

    Як і в попередні роки, пробне ЗНО проводитиметься з метою ознайомлення всіх бажаючих із процедурою проведення зовнішнього незалежного оцінювання, структурою та змістом тестового зошита, порядком доступу до пункту тестування та робочого місця.

    Участь у пробному ЗНО є важливою складовою підготовки до тестування. Завдання, що створюються у формі предметних тестів, відповідають програмам зовнішнього незалежного оцінювання, характеристикам та структурі сертифікаційних робіт, а процедура проведення є максимально наближеною до процедури проведення основного ЗНО.



Популярні товари



  1. ЗНО 2019 Фізика. Комплексне видання. Струж Н. та ін.. Вид-во: Підручники і посібники.
    Пропонований посібник призначено для самостійної підготовки до ЗНО і ДПА 2019 з фізики, а також для поурочної роботи. Він укладений відповідно до чинної програми з фізики для середньої загальноосвітньої школи та чинної програми ЗНО 2019. Посібник містить довідковий матеріал, тестові завдання та задачі різних рівнів складності з фізики. Зміст матеріалів відповідає вимогам чинної Програми зовнішнього незалежного оцінювання та чинних навчальних програм з фізики. Для абітурієнтів, учнів 11 класу, учителів фізики. Посібник покликаний допомогти абітурієнтам у підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання з фізики. Він уміщує матеріал, зміст якого відповідає вимогам чинної Програми зовнішнього незалежного оцінювання та чинних навчальних програм. Матеріал Програми зовнішнього незалежного оцінювання з фізики поділено на 43 тематичні розділи, у яких наведено понад 2500 завдань у форматі ЗНО. На початку кожного розділу подано довідковий матеріал (означення фізичних понять, явищ, фізичних величин, формулювання фізичних законів, запис фізичних формул, опис будови і принципу дії приладів, приклади прояву дії фізичних явищ у природі та їх застосування в техніці). Далі наведено приклади розв’язання кількох задач з даної теми, зокрема й тих, що пропонувались на ЗНО у 2007–2017 роках. До кожного розділу посібника подано тестові завдання трьох типів: перший — з вибором однієї правильної відповіді, другий — на встановлення відповідності, третій — завдання відкритого типу з короткою відповіддю. Складніші завдання позначені зірочкою (наприклад, 1.48*) і запропоновані учням для того, щоб краще підготуватись не лише до зовнішнього незалежного оцінювання, а й до подальшого навчання у вищих навчальних закладах. Наприкінці посібника наведено відповіді до всіх тестових завдань та стислі розв’язки до частини найскладніших з них (такі задачі позначені символом ). Це дасть можливість абітурієнтам реально оцінити свої знання з предмета й сприятиме належній підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання. У додатках подано перелік усіх формул, що вивчаються в курсі фізики, та довідкові таблиці. Автори висловлюють подяку Я. Т. Гринчишину — кандидату фізико-математичних наук, доценту кафедри фізики та методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
  2. Робочий зошит Німецька мова 3 клас До підруч. Паршикової О. Нова програма Авт: Грицюк І., Колибаб’юк М., Рудницька Л.
    Робочий зошит з німецької мови укладено відповідно до чинної програми МОН України й підручника О. О. Паршикової та ін. Німецька мова. 3 клас. Різноманітність форм завдань, уміщених у зошиті, сприятиме збагаченню словникового запасу учнів 3-го класу, закріпленню та систематизації набутих знань, розвитку уяви, уваги та мислення. Для учнів 3-го класу та вчителів німецької мови.
  3. Робочий зошит Англійська мова 2 клас Нова програма В двух частинах для шкіл з поглибленим вивченням англійської мови Авт: Калініна Л.В. Самойлюкевич І.В.
    Робочий зошит є складовою частиною навчально-методичного комплекту Англійська мова. 2 клас для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням англійської мови. Видання спрямоване на практичне використання мовного та мовленнєвого матеріалу, опрацьованого за підручником. Зошит містить вправи для опанування тематичної лексики, зразків мовлення та комунікативних функцій кожного уроку підручника. До підручника Анлійська мова 2 клас для (поглиблене вивчення) Авт: Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В Завдання зошита призначено як для самостійного виконання вдома, так і для роботи в класі під керівництвом учителя.
  4. Промінчики знань. Інтегровані завдання для дітей 3 років
    Промінчики знань 3+ Робочий зошит Інтегровані заняття издательство Ранок описание: Зошит призначений для роботи під час проведення інтегрованих занять упродовж навчального року. Кожний разворот ― окрема тема, вивчення якої розраховано на тиждень. Охоплює 32 теми, що дорівнює 32 тижням навчального року. Окрім основних завдань містить в середині окрему вкладку-додаток із додатковими завданнями, які діти можуть виконувати в позаурочний час Використання робочого зошита сприятиме розвитку в дітей уваги, пам’яті, мовлення, логічного мислення й творчих здібностей Відповідає вимогам діючої програми дошкільної освіти «Я у світі».
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх