Товар успішно доданий до кошика!




Товар добавлен к сравнению!



Статті (134)

МОН підготувало серію відео щодо інклюзивної освіти
24.09.2019

Міністерство освіти та науки України оприлюднило першу серію відеороз’яснень про інклюзивне навчання. З неї батьки зможуть дізнатися про те, що таке інклюзивно-ресурсні центри, як до них звернутися і отримати допомогу фахівців.

ЗНО з математики стане обов'язковим у 2021 році
24.01.2019

ЗНО з математики стане обов'язковим у 2021 році

Тест зовнішнього незалежного оцінювання з математики з 2021 року стане обов’язковим для усіх учнів, які здобуватимуть повну загальну середню освіту. Відповідна норма міститься у новому Порядку проведення державної підсумкової атестації, що затверджений МОН.

Планується, що іспит з математики у формі ЗНО проходитимуть особи, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти в 11 класі, а також здобуватимуть професійну (професійно-технічну) освіту та освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста, окрім осіб, які здобули повну загальну середню освіту раніше.

Для учнів 4-х та 9-х класів державна підсумкова атестація з математики стане обов'язковою у цьому навчальному році. Іспити відбуватимуться письмово у закладах освіти, в яких навчаються учні.

Як відомо, державна підсумкова атестація з української мови зараз є обов'язковою для здобувачів всіх рівнів загальної середньої освіти.

 

 ЗНО ЗНО математика ДПА 11 клас

Складаємо з дитиною плани на прийдешній рік
29.12.2018

Складаємо з дитиною плани на прийдешній рік

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам дітей дошкільного та молодшого шкільного віку практичні завдання, що дозволять підбити підсумки року, що минає, проаналізувати свої спогади, зробити певні висновки та намітити плани на 2019 рік.

Виконання запропонованих завдань покращить вміння аналізувати й ставити цілі для удосконалення власної особистості, тренуватиме пам’ять, сприятиме розвитку логічного, просторового та творчого мислення, емоційного інтелекту, вихованню всебічно розвиненої особистості.

Аналізуємо рік і плануємо наступний. Це завдання допоможе дитині підбити підсумки року, що минає, згадати про яскраві події, свої досягнення й емоції. Дитині потрібно подумати про 365 днів свого життя в році, що минає, й поставити цілі на наступний рік. Для запису роздумів дитини пропонується оригінальний формат «365»: 3 свої цілі на наступний рік, 6 своїх найяскравіших емоцій цього року, 5 своїх найважливіших досягнень чи успішних кроків.

Складаємо плани на майбутній рік. Це завдання допоможе дитині підбити підсумки року, що минає, й замислитись над власними потребами, бажаннями та мріями. Виконуючи його, дитина зможе проаналізувати свої звички, добрі й погані, намітити певний шлях удосконалення власної особистості, а також вирішити, під яким мотивуючим девізом вона буде жити наступного року.

Мій тиждень: учимось планувати справи. Це завдання допоможе дитині навчитись планувати свій час і важливі справи, ставити щоденні цілі й досягати їх, а також оцінювати виконану роботу. Завдання являє собою планер, у якому дитині пропонується записати справи, які їй треба виконати впродовж тижня. Також передбачене місце, де дитина може записати корисні звички, яких вона бажає набути. Так вона вчитиметься цілеспрямованості та відповідальності.

БІЛЬШЕ НОВОРІЧНИХ ЗАВДАНЬ

 

 розвиток дитини розмальовки прописи

Математика навколо нас: вчимося з цікавістю
09.11.2018

Математика навколо нас: вчимося з цікавістю

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям тринадцять практичних завдань та розмальовок для розвитку обчислювальних навичок, аналітичного, логічного та просторового мислення, довільної уваги тощо.

Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до вивчення математики, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.

Вивчаємо швидкість руху транспорту. Це завдання допоможе дитині отримати елементарні знання про різні види транспорту, їх назви й призначення, розвинути увагу та кмітливість. Дитині пропонується розглянути малюнки й поміркувати, з якою швидкістю рухається кожен транспортний засіб.

Вчимося обчислювати периметр. Це завдання допоможе дитині засвоїти поняття «периметр» і навчитися обчислювати периметр багатокутників. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме просторове мислення, навички додавання й читання, розширить словниковий запас.

Плануємо покупки: навички додавання на практиці. Цей комплект із 8-ми завдань допоможе дитині навчитися орієнтуватися у відділах магазину, планувати витрати й розвинути навички додавання (а у випадках, коли потрібно вирахувати ціну за 100 г або 1 кг продукту – навички множення й ділення).

Головоломка «Логіка малюнків». Це завдання пропонує дитині досить незвичну форму головоломки, у якій треба проаналізувати й відшукати складові цілого зображення, розташовані серед інших (неправильних) складових. Розв’язуючи головоломку, дитина зможе потренувати аналітичне мислення, увагу й спостережливість.

Вивчаємо геометричні фігури. Цей комплект завдань допоможе ознайомити дитину з геометричними фігурами, розвиватиме просторову уяву, навички письма, навчить упізнавати елементи геометрії в повсякденному житті. Під час виконання завдання дитина розвиватиме уяву, навички письма, мислення, поринатиме у світ творчості з кольоровою палітрою.

Вчимося міркувати за аналогією. Цей комплект завдань є відмінним практичним засобом для розвитку й тренування логічного мислення та вміння робити обґрунтовані умовиводи, що базуються на визначенні схожості й певних спільних принципів. Принцип аналогії, використаний у завданнях, дозволяє дитині більш ефективно міркувати та набувати нових знань про навколишній світ.

Учимось рахувати гроші. Цей комплект завдань допоможе дитині в ігровій і наочній формі покращити та закріпити математичні навички додавання й порівняння величин і чисел. Оскільки у завданнях пропонується підрахувати гроші, дитина матиме можливість переконатись у практичному значенні й користі вміння виконувати арифметичні дії.

Рахуємо фігури веселого конструктора. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути логіко-математичне мислення, увагу й кмітливість. Комплект складається з 6-ти завдань, у яких дитині пропонується порахувати, записати кількість геометричних фігур кожного виду та розмалювати їх. Також потрібно скласти й розв’язати відповідні приклади.

Складаємо приклади на множення. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати навички множення однозначних і двозначних чисел. Кожне з 8-ми завдань містить задачу, проілюстровану малюнками, дивлячись на які, потрібно скласти приклад на множення.

Розмальовка «Числа довкола нас»: будуємо словосполучення. Цей комплект завдань допоможе дитині запам’ятати числа від 1 до 9 й відповідні цифри. Кожне завдання присвячено окремій цифрі й містить її зображення, а також відоме словосполучення (фразу), у якому згадується ця цифра. Таким чином дитина тренуватиме навички читання й письма, розвиватиме дрібну моторику, уяву й фантазію.

Логічна задача: обчислюємо вік персонажів. Це завдання допоможе дитині розвинути логічне й абстрактне мислення, кмітливість, вміння аналізувати інформацію та робити висновки. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме уважність й спостережливість, навички аналізу та синтезу.

Тихіше їдеш – далі будеш: обчислювання й порівняння в межах 100. Це завданнядопоможе дитині опанувати додавання й порівняння чисел у межах 100, розвинути увагу та кмітливість. Дитині пропонується порахувати й записати, скільки кілометрів проїхав кожен водій, визначити, хто проїхав найдовший шлях, а хто – найкоротший.

Учимося вимірювати предмети. Цей комплект завдань допоможе дитині здобути досвід вимірювання й запису результатів вимірювання величин. Комплект складається з 8-ми завдань, у яких дитині пропонується розглянути й записати у комірках довжину різних предметів.

Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

 

 розмальовки розвиток дитини

Генератор головоломки «Знайди слова»
05.11.2018

Генератор головоломки «Знайди слова»

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам дітей та вчителям скористатися генератором практичних завдань – Головоломка «Знайди слова». За допомогою генератора ви можете власноруч створити прості завдання-головоломки для дитини, що вдало поєднують у собі чудовий спосіб покращити грамотність та можливість ефективно тренувати увагу.

Виконання стоворених за допомогою цього генератора завдань, допоможе дитині дізнатися написання нових слів, розвивати уважність, а також попрактикуватися в читанні.

За допомогою генератора можна створювати завдання різної складності з будь-яких слів на ваш вибір.

Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Для контролю передбачений лист із вірними відповідями.

Створення і завантаження практичних завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

ПЕРЕЙТИ ДО ГЕНЕРАТОРА

Проект "Розвиток дитини" створено командою сайту Освіта.ua у 2015 роціНа сайті розміщуються інформаційні матеріали та статті для батьківа також творчі розвиваючі завдання для дітей різного віку.

 

 розвиток дитини

Структура і вікові особливості учнів
02.11.2018

Структура і вікові особливості учнів

Сучасна Україна на 27 році своєї незалежної новітньої історії досі не має бодай одного по-справжньому ліцейського закладу для старшокласниківНашим учням старшої ланки потрібно щотижня віднаходити час та сили на двадцять з лишком обов’язкових предметів навіть під час завершальних двох років навчанняЦе при томущо світ давно вирішує завдання освіти старшокласниківмаючи не більше одного десятка предметівз яких половина вивчається профільно-поглиблено протягом трьох років у 10-12 класах.

ПРО РЕАЛЬНІСТЬ

Попри те, що в нас тисячі закладів носять назву «ліцей», надаючи особі, яка там навчається, статус ліцеїста вже з першого класу початкової школи, на ЗНО в нас виходить мізерна кількість випускників-ліцеїстів. Наприклад, в одній з південних областей України випускників ліцеїв цього року було лише 6% від загальної кількості випускників 11-х класів. Принагідно зазначу, що саме в ліцеїстів рівень підготовки був помітно вищим за середній.

Зрозуміло, що оці мізерні 6% є індикатором небажання влади на місцях займатися розбудовою новітньої потужної мережі ліцеїв для старшокласників попри аналітичні дані від УЦОЯО, які прямо свідчать, що профільна орієнтація на особистісні пріоритети учня-старшокласника дає в рази кращі результати, ніж традиційна пострадянська уніфікованість змісту навчання.

ПРО ПРИЧИНИ

З науково-природної точки зору (кожен об’єкт/суб’єкт намагається зайняти положення з мінімальним запасом потенційної енергії) є зрозумілим, що більшість і в освіті прагне до «легкого» життя. Але ж не мають права цьому сприяти держслужби, відповідальні за освіту нації. Натомість у нас досі пострадянські корумповані держслужби та самі державні/комунальні заклади освіти, уже не кажучи про приватні, таку можливість молодому поколінню цинічно підсовують, виходячи  зі своїх меркантильних інтересів.

Ось приклад абсурду: лише 8% випускників тієї ж області не отримали цього року можливості вступити до хоча б якогось університету за результатами виконання завдань ЗНО. Це навіть менше, ніж реальне число випускників 11-х класів, котрі взагалі планували подаватись до університетів.

Але ж немає у світі ще країни, де б вступний бар’єр до закладу вищої освіти торкався лише 8% випускників! Адже не може бути, щоб лише 8% випускників системи загальної середньої освіти не мали б такої освітньої підготовки, яка дозволяє бути на рівні вимог стандартів вищої академічної/професійної освіти.

Звісно, що за таких умов надлегкого доступу до університетського середовища діє принцип: «А для чого заморочуватися з тими ліцеями, якщо можна й завдяки сліпому вибору відповідей на завданнях ЗНО мати чи не гарантоване проходження вступного порогу?»

Тим більше, що продовжують постійно лунати і від Спілки ректорів, і від «широкої батьківської громадськості» вимоги до ще більшого пониження вступного порогу та ще більшого «спрощення програм».

У підсумку виступи/дописи таких авторів, як Тимофій Мілованов чи Віктор Громовий(згадаймо його влучний вислів про «розтягнуту на 11 років початкову школу») тавруються як  заклики до руйнації національної освіти, а не прагнення до її змін на краще.

При цьому основними аргументами проти впровадження диференційного навчання старшокласників є наступні: 

Першим є теза про те, що потрібно не рівень вимог до здобувачів освіти піднімати, а спонукати вчителів учити та виховувати молодь такими «новими» методами, за яких би всі учні відповідали програмам навчання в університеті, бо ж усі діти є талановитими від природи. 

Другим є риторичний штамп про те, що всі прагнення реформаторів освіти спрямовані не на  розвиток людського потенціалу, а на руйнацію української освіти.

Насправді ж у нас ті, хто здатен на бодай якісь реально реформаторські рішення, ніколи (окрім випадку з проектом ЗНО, коли на захист відкрито став президент країни) не мали ні повноважень, ні ресурсів для їх запуску в життя, зокрема й у частині створення мережі відокремлених від школи профільних ліцеїв для старшокласників.

ПРО РЕТРОСПЕКТИВУ

Західна система освіти вчить не тому «що як називається», а тому, «як що робиться». Тамтешня освіта – це особистісно-орієнтована  продуктивна освіта. Тому-то й не дивно, що подібним творчо-продуктивним чином веде себе в дорослому житті й більшість населення країн західного світу. Приклад Нобелівських лауреатів є тому окремим свідченням, уже не кажучи про центри поширення світом нових технологій та умов праці й життя.

Натомість радянська традиція та наше теперішнє її продовження націлені на те, щоб весь час виправляти слабкі місця особи, чим не стільки їй допомагають, як здебільшого виснажують. Такі ж стосунки й у більшості наших сімей, таку ж спрямованість реалізує і більшість наших адміністрацій щодо вчителів, учителі - щодо школярів, університетські викладачі - щодо студентів, виконавці силових структур щодо населення. За нашими навчально-виховними підходами саме «він/вона» знає, що для мене добре, а що зашкодить.

Відтак у задекларованих реформах й «маємо, що маємо», бо з виконавцями-носіями таких ментальних навиків будь-яка теоретично гарна версія реформи в підсумку викликатиме лише суміш роздратування з розчаруванням. Вихід на шлях успіху полягає в тім, щоб з відповідальністю опертися на принципово інші, ніж архаїчні пострадянські стандарти організації суспільного життя, зокрема й у сегменті освіти старшокласників. І діяти при цьому потрібно не за «буквою» алгоритму дій тих чи інших уже успішних країн, а з бажанням досягти резонансу з духом реформаційних змін, зокрема й заради врахування вікових особливостей сучасних українських старшокласників. Адже лише резонансне поєднання цілей навчальної системи з особливостями та інтересами тих, кого навчають може гарантувати високу результативність суспільної діяльності (ефект узгоджених гойдалок). 

ПРО ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Саме вона (відповідальність) набула в радянській системі неприродних, спотворених форм – «... учитель, який ставить своєму учню «двійку», ставить її не йому, а самому собі. Перш ніж ставити «двійку» ти, учителю, маєш показати зошит додаткових занять з цим учнем, обговорити ситуацію на зборах колективу, призначити йому учня-помічника, викликати батьків на засідання районної/міської комісії у справах неповнолітніх тощо».

У такій системі «відповідальності» по-радянськи, на відміну від світу, якого СРСР весь час доганяв, щоб перегнати, у нас не було «двієчників». У країні на 250 мільйонів жителів усі випускники школи формально завжди і скрізь мали успішну атестацію (атестат зрілості називався). Хоча насправді у значної частини випускників радянської середньої загальноосвітньої школи був атестат тієї «зрілості», що відображала здебільшого набуті звички та навики до безтурботної безвідповідальності, чому розвал самого СРСР та подальший провальний поступ модернізації економіки та суспільних відносин уже в незалежній Україні, приміром, був додатковим свідченням.

Зрозуміло, що відповідальними учні стають лише у відповідальних педагогів. Не менш зрозумілим є той факт, що очікування нації на успішну власну державу лишатимуться примарними за умов панування безвідповідальності щодо перебігу суспільних форм життєдіяльності.

І тут врахування вікових особливостей має починатися із засобів впливу на самих носіїв «розумного, доброго, вічного» - на дорослих учителів. Мова про те, що в народі позначають як більш ніж очевидне завдяки афоризму: «Риба гниє з голови».

Принагідно, що в деяких університетських спільнотах, наприклад в УКУ м. Львова, уже зрозуміли потребу в тім, щоб «... у трудових угодах з'явився пункт про те, що викладач зобов'язаний дотримуватися засад академічної доброчесності й у випадку виявлення плагіату буде звільнений з університету. Кожен дає письмове свідчення, що в його роботі плагіат відсутній. Це юридична формула».

Природна схильність до відповідальності (головний закон небес – порядок) дітей, підлітків та старшокласників новітньої України, на жаль, досі спотворюється поблажливим ставленням більшості вчителів до учнівського списування. А що вже казати про випадки, коли адміністрація закладу вимагає від учителів завищення учнівських оцінок чи про шахраювання під час предметних олімпіад місцевого рівня. Усе це показує серйозність моральної хвороби нашої дорослої частини освітньої спільноти.

ПРО ПЕРСПЕКТИВИ

Вкрай важливо звернути увагу на руйнівні ризики для якості освіти старшокласників порядку, за якого до 10 класу ліцею можуть переводитися всі учні 9-х класів ліцею у структурі якого є гімназія, які не виявили намір припинити навчання в ньому.

Багаторічний досвід роботи з учнями 9-х класів ліцею показує, що не «усі учні» виявляються спроможними до засвоєння більш складних ніж в основній школі профільних програм старшої ланки бодай на рівні мінімальних вимог прохідного балу «склав/не склав» на ЗНО.

І це має місце навіть тоді, коли вчительський колектив системно застосовує інноваційну технологію профільно-поглибленого навчання, плюс ще використовується поділ класу на дві групи під час практичних занять усіх видів, приміром, з фізики та математики, а кількість годин на них удвічі більша, ніж на вивчення нової теорії.

Збереження практики автоматичного переведення випускника 9-го класу гімназійного загальноосвітнього циклу до старшої (профільної) ланки в незалежності від його результатів навчання за базовий цикл стане: 

  • по-перше, демотивуючим багатьох підлітків чинником, щоб учитися наполегливо та старанно, виходячи з вікових особливостей перехідного для них періоду; 
  • по-друге, причиною консервування наявного в Україні стану постійного відтворення ситуації, коли в старших класах академічного спрямування постійно перебуває значна частина учнів, у яких особисті формальні бажання до того чи іншого профілю навчання не підкріплюються мінімально необхідною інтелектуальною спроможністю; 
  • по-третє, деструктивно підсилюватиметься ще й тим, що МОН планує зберегти модель такої ДПА після 9-го класу, за якої підсумкове оцінювання здійснюватиме той учитель, який навчав учнів. 

Така освітня політика вже призвела до того, що в більшості університетських груп, навіть столичних університетів, студентів, по-справжньому готових до навчання за програмами вищої освіти, можна перерахувати на пальцях однієї руки. Розповіді випускників ліцею про їх нове університетське життя свідчать, що ця сумна тенденція лише посилюється з кожним роком.

І ця реальність не є секретом як для тисяч вчителів, котрі працюють у старших класах за програмами профільного/поглибленого вивчення окремих предметів, так і ще більшої кількості самих старшокласників та батьків учнів.

Але попри це зовсім не так бачать стан справ освітні посадовці, і їхня думка про те, що «... раз учень уже у 8 - 9 класах вчився за програмами поглибленого вивчення окремих предметів, то він не може не бути готовим до рівня профільного вивчення цих дисциплін у 10-11 класах»,  досі у нас лишається визначальною.

Виходить, що не ми в питанні організації освіти старшокласників, а закордонний (до речі,  на відміну від нас економічно успішний) світ «крокує не в ногу» на «марші» сучасної освіти. Але ж те, що посадовці високого рівня та новоявлені заможні громадяни України почали вчити власних дітей за кордоном уже не лише в університетах, а й у ліцеях для старшокласників, є ще одним свідченням структурної недолугості нашого навчання молоді опісля 9-го класу основної ланки.

Крім того, важливо не впадати у протилежну крайність - у нас досі чи не в більшості спільноти, особливо її менеджерів, переважає думка, що «лише вчитель формує учнів», бо саме він (учитель) є тим, хто уособлює все освітнє середовище.

Таке обмежене бачення, успадковане від радянської практики, не враховує того, що вчитель є лише частиною освітнього середовища: не лише від вчителя залежать як хід самого навчання, так і його результати.

Першим індикатор дійсно успішного осучаснення нашого освітнього менеджменту стане його розуміння того, що чим старші учнітим значимість учнівської компоненти освітнього середовища стає вагомішою.

РЕКОМЕНДАЦІЇ

На продовження недавніх організаційно-інституційних кроків МОН пропоную запровадити наступне:

Щодо зарахування та переведення учнів-старшокласників

1. Зарахування випускників 9-х класів до 10-го класу ліцею, у структурі якого є 5-9 класи, як цього ліцею, так і інших закладів, здійснювати виключно шляхом конкурсу.

2. Зарахування до 11-го класу учнів як цього ліцею, так і з інших закладів, які закінчили 10-й клас, також здійснювати виключно шляхом конкурсу.

3. Надати право педагогічній раді закладу освіти на встановлення мінімального прохідного балу «склав/не склав» для проведення зарахування до ліцею шляхом конкурсу.

4. Зобов’язати конкурсну комісію обов’язково шифрувати роботи учасників вступного конкурсу та здійснювати їх оцінювання в зашифрованому вигляді.

5. Надати педагогічній раді закладу право на запровадження шифрування робіт учасників конкурсу з використанням сучасних QR-кодів.

Щодо відповідальності педагогічних працівників 

1. Дозволити педагогічній раді вводити до трудової угоди з учителем закладу загальної середньої освіти пункт про те, що у випадку потурання учнівському списуванню чи необ'єктивного оцінювання учнівських атестаційних робіт учитель буде звільнений з посади на підставі його особистого зобов’язання про неухильне дотримання принципів академічної доброчесності.

2. Позбавити директора закладу права на довільне трактування обов’язковості чи необов’язковості дотримання вищеназваних рішень педагогічної ради закладу.

Щодо структури мережі закладів

1. Створити робочу групу зі спеціалістів МОН з координації роботи на місцях аналогічних робочих груп обласних державних адміністрацій з питань стратегічного планування нових регіональних мереж профільних закладів для старшокласників у рамках цільового тимчасового проекту за наступними внутрішньо системними напрямками:

  • замінити практику формування мережі 10 – 11 класів  місцевої громади/сільського району новим механізмом формування мережі закладів та їх профілів для випускників 9-х класів громади\сільського району;
  • запровадити механізм конкурсного перерозподілу педагогічних працівників для роботи у нових профільних закладах для старшокласників регіону;
  • розробити модель використання принципу «гроші йдуть за учнем» для фінансування нових профільних закладів освіти старшокласників на цільових засадах;
  • розробити порядок забезпечення учнів-старшокласників цільовим транспортним сполученням та тимчасовим житлом (пансіон);
  • ввести зміни до типового штатного розпису працівників нових закладів для старшої ланки.

2. Створити робочу групу зі спеціалістів МОН та громадсько-освітніх експертів з розробки нового перспективного Положення про профільний загальноосвітній заклад у рамках тимчасового цільового проекту задля наступних системно-структурних напрямків освіти випускників 9-х класів:

  • регіональна програма попередньої профорієнтації та освітньої навігації;
  • професійно-технічна освіта;
  • професійно-сервісна освіта;
  • професійно-культурна освіта;
  • спеціалізована професійна освіта;
  • академічно-профільна освіта;

3. Ініціювати розробку нової Концепції профільної освіти на засадах співпраці спеціалістів МОН, освітянської та батьківської громадськості на засадах проведення Конкурсу на кращий її варіант.

Такі цільові зміни в організації навчання старшокласників для нашої системи вкрай необхідно якомога скоріше здійснити. Їх нагальність та важливість,  з одного боку, визначається світовою практикою функціонування відокремлених закладів профільної освіти старшокласників, а з іншого боку, наявним високим рівнем успішності, яку демонструють випускники поодиноких ліцеїв при університетах, що виникли завдяки локальним ініціативам окремих педагогічних ентузіастів в Україні.

Володимир Бєлийзаступник директора фізико-технічного ліцею Херсонської міської радиОсвітня політика.

 

 реформа середньої освіти

Цікаві завдання-анаграми для розвитку дітей
02.11.2018

Цікаві завдання-анаграми для розвитку дітей

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам та вихователям дитячих садочків, а також учителям початкових класів та вихователям груп подовженого дня завдання, що допоможуть зробити дозвілля дитини цікавим і змістовним.

Подані нижче завдання познайомлять дітей із таким цікавим стародавнім літературним прийомом, як анаграми, та навчать їх розшифровувати, пропонуючи в якості підказки відповідний малюнок чи інші умови. Виконання таких завдань сприятиме розвитку пам’яті, мислення, уваги та спостережливості, формуватиме всебічно розвинену особистість, допоможе цікаво повторити вже вивчений матеріал чи навпаки, вивчити нові поняття, збагачуватиме словниковий запас дитини.

«Світ навколо нас». Працюючи над завданнями комплекту, дитина дізнається, що таке анаграми і навчиться їх розшифровувати. У завданнях дитині пропонується розшифрувати анаграми за допомогою представлених зображень і самостійно записати правильні відповіді в спеціально відведеному місці.

Збери слово. Цей комплект з 36 завдань, що має 3 рівні складності (легкий (слова з 3-4 букв) , середній -5-6 букв та складний - 7-10 букв), допоможе дитині зробити перші кроки на шляху до впевненого читання й вивчення правопису слів. Дитина має вирізати подані літери та вклеїти їх у відповідні клітинки так, щоб утворилося слово, яке відповідає малюнку.

Головоломка «Складаємо слова». Цей комплект із 12 завдань-головоломок допоможе дитині повторити літери абетки, потренувати навички читання та письма, а також увагу, зорову пам’ять, дрібну моторику, мислення та кмітливість.

Прислів’я та анаграми (українська мова). Цей комплект завдань має комплексне призначення: допоможе дитині вивчити 64 українські прислів’я, поміркувавши над їх сенсом; потренувати кмітливість, адже в кожному прислів’ї є слово, що зашифроване у вигляді анаграми, а також збагатить словниковий запас і розширить кругозір.

Прислів’я та анаграми (російська мова). Цей комплект завдань також має комплексне призначення: воно допоможе дитині вивчити 64 російські прислів’я, поміркувавши над їх сенсом; потренувати кмітливість, адже в кожному прислів’ї є слово, що зашифроване у вигляді анаграми, а також збагатить словниковий запас.

Анаграма «Тварини». У завданні дитині пропонується розшифрувати анаграми тварин за допомогою представлених зображень і самостійно записати правильні відповіді в спеціально відведеному місці. Виконуючи завдання ваша дитина буде вдосконалювати навички логічного мислення і дізнається нові слова (у завданні запропоновано 11 анаграм на двох сторінках).

Анаграма «Дитинчата тварин». Виконуючи це завдання, дитина матиме змогу не лише тренувати логічне мислення та кмітливість, а й розвивати увагу, практикувати навички письма, повторюючи правопис слів, та збагачувати власний словниковий запас.

Анаграма «Фрукти». У цьому завданні дитині пропонується розшифрувати анаграми фруктів за допомогою представлених зображень і самостійно записати правильні відповіді Виконуючи завдання ваша дитина буде вдосконалювати навички логічного мислення і дізнається нові слова (у завданні запропоновано 12 анаграм на двох сторінках).

Анаграма «Дні тижня». Завдяки цьому завданню дитина закріпить знання про всі дні тижня, буде вдосконалювати навички логічного мислення та навчиться правильно писати назви всіх днів тижня.

Анаграма «Місяці року». Працюючи над цим завданням, ваша дитина у цікавій формі закріпить знання про всі місяці року, буде вдосконалювати навички логічного мислення і навчиться правильно писати назви всіх дванадцяти місяців року. Це завдання - цікавий і захоплюючий спосіб практикувати написання слів.

Анаграма «The months of the year». Для якісного засвоєння нових слів іноземною мовою можна скористатися цим завданням, що допоможе запам’ятати назви дванадцяти місяців року англійською мовою. Виконуючи завдання, дитина зможе не тільки потренувати логічне мислення та кмітливість, а й покращити увагу, повторити правопис слів і збагатити словниковий запас.

Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

 

 розвиток дитини

Служба зайнятості запустила сервіс з профорієнтації
02.11.2018

Служба зайнятості запустила сервіс з профорієнтації

Державна служба зайнятості запустила онлайн-платформу із професійної орієнтації та розвитку кар’єри, метою якої є організація допомоги у виборі професії. Про це йдеться у повідомленні Київського міського центру зайнятості.

Користувачі платформи мають можливість пройти тестування Soft Skills. Зокрема, тест на тайм-менеджемент, комунікабельність, вміння працювати в команді, стресостійкість тощо.

Платформа Державної служби зайнятості з професійної орієнтації та розвитку кар’єри створена із метою наближення профорієнтаційних послуг центрів зайнятості до всіх, хто планує свій професійний шлях. Зареєстрованому користувачу надається можливість безкоштовно отримати послуги з профорієнтації у дистанційному форматі без відвідування центру зайнятості та зробити власну профорієнтацію.

Окрім того, цього року служба зайнятості започатковує безкоштовну професійну діагностику старшокласників шкіл, що допоможе визначити здібності і обрати ту професію, до якої є найбільша схильність. Відповідну програму проводитимуть центри зайнятості.

За словами директора Київського міського центру зайнятості Віктора Білича, сьогодні серед зареєстрованих безробітних 88% осіб мають вищу освіту, натомість на ринку є нестача робітничих професій.

«Саме тому задля економічного та соціального розвитку держави необхідно проводити профорієнтаційну роботу із молоддю щодо вибору професій, затребуваних на ринку праці», – додав він.

Практичні завдання з нагоди веселого свята Хелловіну
26.10.2018

Практичні завдання з нагоди веселого свята Хелловіну

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям одинадцять тематичних завдань для дошкільнят та першокласників до популярного серед дітей свята Хелловін. Різноманітні завдання у веселій невимушеній формі розвиватимуть дитячу спостережливість, увагу, дрібну моторику та фантазію.

Виконання тематичних завдань та виготовлення поробок покращить зорово-моторну координацію, тренуватиме пам’ять, сприятиме розвитку логічного та образного мислення, лінгвістичного інтелекту і допоможе весело та з користю провести час, готуючись до свята.

Розмальовка за цифрами «Хелловін». Це тематичне завдання дозволить дитині потренувати такі важливі функції уваги, як зосередженість, переключення та розподіл, а також дозволить повторити цифри від одного до п’яти. Дитині необхідно розмалювати всі частини малюнку у п’ять різних кольорів, кожному з яких відповідає певна цифра.

Барвиста арифметика на Хелловін. Це завдання допоможе дитині потренувати та закріпити навички додавання та віднімання, а також покращити дрібну моторику. У завданні дитині запропонований малюнок, на кожній ділянці якого написаний математичний приклад на додавання або віднімання. Отримана сума або різниця вкажуть на певний колір, у який потрібно розмалювати цю ділянку.

Осінній лабіринт з нагоди Хелловіну. Це завдання має форму лабіринту, отже, надихатиме дитину на уважний аналіз і зосередженість. За умовами завдання, дитині треба допомогти маленькому кажану пройти лабіринтом і дістатися святкових цукерок, покладених з нагоди Хелловіну. Для цього їй необхідно намалювати йому правильний маршрут.

Розмальовка «Веселі гарбузи». Це завдання має форму розмальовки, в якій дитині не надано жодних підказок щодо кольорів, у які вона повинна її розмалювати; отже, таким чином, дитина отримує можливість проявити власну фантазію та уяву і зробити запропонований малюнок суто індивідуальним і неповторним.

Порахуй малюнки: «Хелловін». Це завдання допоможе дитині розвинути навички послідовного рахунку в межах 10, навчитись писати цифри та краще зрозуміти різницю між цифрою та числом, потренувати увагу. Дитина повинна порахувати малюнки і написати відповідні цифри.

Паперовий гарбуз для святкування Хелловіну. Більшість культур світу сприймає Хелловін як веселий жартівливий захід, в основному для молоді, дітей та їх креативних батьків. Запропонуйте дитині підготуватись до свята у відповідному стилі — задекорувати оселю об'ємними гарбузами з яскравого паперу.

Летюча миша — цікава іграшка на Хелловін. Традиція Хелловіну дуже цікава, весела та подобається дітям. Можна легко адаптувати страхітливі символи Хелловіну до дитячого віку: наприклад, створити милих кажанів. Таке творче завдання підніме самооцінку малюка — адже він сам може створити собі цілу іграшку!

Розвиваємо логіку: лабіринт «Хелловін» (англійською мовою). Це завдання допоможе дитині розвинути увагу, логічне мислення й збагатити словниковий запас з англійської мови. Завдання також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Тематична головоломка: «Хелловін» (англійською мовою). Це завдання допоможе дитині збагатити словниковий запас з англійської на тему «Хелловін», сприятиме розвитку уваги й зорової пам’яті дитини. Завдання складається з двох частин.

Кросворд англійською «Хелловін». Це завдання допоможе дитині збагатити словниковий запас з англійської мови. Дитині потрібно подивитись на малюнки предметів, знайти назву відповідного предмета у «банку слів» та вписати у клітинки кросворда. Розв’язавши кросворд, дитина дізнається зашифроване слово. У кінці завдання наведено транскрипцію слів із перекладом.

Слова та малюнки: «Хелловін» (англійською мовою). Це завдання допоможе дитині збагатити словниковий запас з англійської мови. Воно містить 9 слів на тему «Хелловін». Внизу сторінки для зручності подано транскрипцію кожного слова з перекладом. Це допоможе батькам вчити дитину правильно вимовляти слова.

Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

 

 розвиток дитини розмальовки прописи

Виші отримали рекомендації з академічної доброчесності
26.10.2018

Виші отримали рекомендації з академічної доброчесності

Міністерством освіти розроблені рекомендації з академічної доброчесності, які вже надісланіукраїнським закладам вищої освіти.

В освітньому відомстві сподіваються, що рекомендації стануть суттєвою допомогою для вишів на їхньому шляху до забезпечення академічної доброчесності.

За словами заступника міністра освіти і науки Юрія Рашкевича, зараз Україна переживає певну кризу академічної доброчесності, чому є декілька причин.

«Одна з них – відсутність в університетах глибокого розуміння того, чим саме є академічна доброчесність, а також процедур, які мають цю доброчесність забезпечувати. І ми щиро вдячні Проекту сприяння академічної доброчесності в Україні – SAIUP, який допоміг нам підготувати докладні та змістовні рекомендації з цього питання для закладів вищої освіти», - зазначив Юрій Рашкевич.

Розробники рекомендацій наголошують, що застосування заходів академічної відповідальності має сенс, якщо учасники освітнього процесу розуміють зміст чинних норм, підстави і процедури притягнення до академічної відповідальності. Тому за інших рівних умов санкції за одні й ті самі порушення для студентів молодших курсів мають бути м'якшими, ніж для студентів старших курсів і, тим більше, для педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників. Заклад вищої освіти має забезпечити навчання всіх учасників освітнього процесу, насамперед, здобувачів вищої освіти з питань забезпечення академічної доброчесності.

Разом з рекомендаціями МОН також розіслало глосарій термінів та понять із академічної доброчесності, у якому викладено основні визначення, що стануть орієнтирами для викладачів та студентів.

 

 вузи України

 

Вступ на медичні спеціальності - 2019: основні зміни
23.10.2018

Вступ на медичні спеціальності - 2019: основні зміни

Нові умови прийому вступників на медичні спеціальності дозволять відбирати до університетів найкращих абітурієнтів не лише на спеціальності «Стоматологія», «Медицина» та «Педіатрія», а й на фармацію. Про це повідомили у Міністерстві охорони здоров’я, коментуючи деякі норми Умов прийому на навчання до закладів вищої освіти України в 2019 році, що затверджені Міністерством освіти.

Зокрема, у 2019 році крім української мови, для спеціальностей «Охорони здоров’я» профільними предметами є біологія або хімія (другий конкурсний предмет), фізика або математика (третій конкурсний предмет).

За словами заступника міністра охорони здоров’я Олександра Лінчевського, введення фізики або математики як третього профільного предмета є одним з кроків на шляху до інтеграції української медицини в міжнародну практику.

«Сучасна доказова медицина - точна природничо-наукова дисципліна, і лікарю необхідно мати знання з фізики, хімії, біології та математики. Окрім того, фізика та математика визначають логічне мислення та вміння аналізувати. У більшості європейських країн складання іспиту з цих предметів для вступу до медичного університету є поширеною практикою», - зазначає заступник міністра.

Для вступу на спеціальності «Стоматологія», «Медицина» та «Педіатрія», абітурієнти мають набрати 150 балів ЗНО з профільних предметів.

Для спеціальності «Фармація, промислова фармація» конкурсний бал з профільних предметів має становити понад 130 балів.

«Нові умови дозволять відбирати в університет кращих абітурієнтів не лише на спеціальності «Стоматологія», «Медицина» та «Педіатрія», а й на фармацію. Це важливо, адже рішення фармацевта та провізора також безпосередньо впливають на здоров’я пацієнта», - наголосив Лінчевський.

За його словами, нові норми умов прийому ухвалені в рамках стратегії розвитку медичної освіти МОЗ України. Відповідні зміни спрямовані на поліпшення якості освіти лікаря.

 

 вступна кампанія умови вступу

Розвиваємо емоційний інтелект дитини
23.10.2018

Розвиваємо емоційний інтелект дитини

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, а також вчителям початкових класів, вихователям груп подовженого дня та вихователям дитячих садочків нові можливості для розвитку емоційного інтелекту малюків.

Запропоновані завдання допоможуть у цікавій формі розвинути емпатію як здатність відчувати стан іншого і співпереживати у дітей дошкільного віку і учнів 1-4 класів. Крім того, вони у невимушеній формі познайомлять дітей з поняттям емоцій, навчать їх розрізняти та керувати ними.

Виконання різноманітних завдань сприятиме розвитку мислення, уваги та спостережливості, формуванню у дітей позитивного ставлення до однолітків, дорослих та власної особистості, вихованню впевненості у собі та своїх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.

Розвинути вміння дитини відчувати стан іншої особи і розуміти власні відчуття допоможуть комплекти завдань Вивчаємо емоції за виразом обличчя та Аналізуємо свої емоції та почуттяабо Вивчаємо сильні сторони своєї особистості. У завданнях дитині пропонується ретельно обміркувати кожну запропоновану емоцію, пригадати причини та фактори, що її викликають, а також її прояви та записати дієві поради, що допомагатимуть її подолати (якщо вона негативна) або сприятимуть її частішому виникненню (у разі позитивної емоції).

Виконання таких завдань допоможе дитині проаналізувати себе, свої сильні сторони й унікальні риси, поміркувати над тим, як позначаються на виразі обличчя емоції, які відчуває людина, навчитися зображати їх і зчитувати та використовувати як елемент невербального спілкування, отже, сприятиме розвитку емоційного інтелекту.

Якщо ви бажаєте з раннього віку прищепити дитині здатність до самоорганізації, уміння аналізувати свої бажання і потреби, вам стануть у нагоді комплекти Мої цілі: учимося планувати«Бажання та потреби»: тренуємо інтелект. Ці завдання допоможуть дитині замислитись над тим, що дійсно важливе в житті й без чого повноцінне існування людини неможливе, а також над безліччю бажань, що виникають щодня, але здебільшого мають сумнівні причини для задоволення, тобто є просто примхою або миттєвим порухом душі. Виконання таких вправ допоможе дитині навчитися ставити перед собою актуальні цілі, ретельно планувати їх досягнення, учитися заздалегідь бачити користь, яку можна отримати в разі позитивного результату.

Наступні комплекти Моя шкала тривоги  та Моя шкала гніву допоможуть дитині окреслити для себе все, що здатне викликати в неї тривогу чи гнів різного ступеню. Знання того, які саме події, ситуації, аспекти спілкування або прояви людей і особливості їхньої поведінки здатні вивести дитину зі стану спокою, дозволить їй краще зрозуміти себе і тактику подальшої поведінки.

Ще два комплекти розроблені з урахуванням статевої приналежності - Аналізуємо себе: п’ять позитивних якостей (хлопчик) або Аналізуємо себе: п’ять позитивних якостей (дівчинка). Такі завдання допоможуть дітям подивитись на себе з позитивного боку, пізнати себе як особистість, варту поваги та наділену певними особливостями, які вона може використовувати для власного розвитку. Завдяки виконанню цих вправ батьки чи педагоги отримають корисну інформацію для співпраці з дітьми.

З метою успішного сімейного виховання варто використати комплект «Беремо інтерв’ю в улюбленої родини». Ці вправи допоможуть дитині краще пізнати своїх рідних, дізнатися про їхні смаки та вподобання. Запропоновані запитання слугуватимуть підґрунтям для подальших, більш змістовних бесід у колі сім’ї.

Кожне сформоване письмове завдання будь-якого комплекту можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів.

Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

БІЛЬШЕ ЗАВДАНЬ

 

 розвиток дитини

Заохочуємо дитину до читання та міркування
18.10.2018

Заохочуємо дитину до читання та міркування

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям чотирнадцять розвивальних розмальовок і практичних завдань для розвитку навичок вдумливого усвідомленого читання, логічного і творчого мислення, мовленнєвої культури, дрібної моторики тощо.

Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до процесу читання та навчання взагалі, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.

Моя книжкова полиця. Це завдання сприятиме заохоченню дитини до читання, розвитку уяви, фантазії та творчих здібностей. Спочатку дитина повинна написати назву улюбленої книги, ім’я її автора, а потім намалювати обкладинку для неї. Запропонуйте дитині згадати та записати назви ще кількох прочитаних нею книг.

Стіна читця: розвиваємо навички читання. Це завдання допоможе дитині вдосконалити навички читання вголос (підвищення темпу, виразність, усвідомлення змісту прочитаного), збагатити словниковий запас, розширити кругозір, розвивати мовленнєву культуру, увагу, допоможе зробити навчання читанню живим і цікавим процесом.

Вивчаємо назви різних частин книги. Це завдання допоможе дитині познайомитись зі структурою та елементами книги, вивчити їхні назви та збагатити словниковий запас. Воно має наочну форму, а тому залучатиме зорову пам’ять та увагу. Виконуючи завдання, дитина дізнається про деякі «цікавинки» в будові книги.

Рекомендуємо друзям цікаву книжку для читання. Це завдання сприятиме формуванню мовленнєвої компетентності дитини, заохоченню до читання, розвитку уяви, фантазії й творчих здібностей. Дитині пропонується пригадати прочитані твори й намалювати обкладинку книжки, що сподобалася найбільше. Завдання містить речення, які потрібно продовжити і, таким чином, порекомендувати улюблену книжку своїм друзям.

Читаємо прислів'я по складах (українська мова). Цей комплект завдань допоможе дитині покращити навички читання по складах, розвиваючи при цьому всі функції уваги, пам’ять і мислення, а також збагачуючи словниковий запас і кругозір. Дитині треба прочитати всі склади, користуючись нумерацією кубиків, і написати отримане прислів’я.

Вчимось читати по складах. Цей комплект завдань для тих, хто тільки-но починає читати. У завданнях дитині пропонується зібрати разом частини, щоб побачити цілий малюнок, а потім прочитати по складах утворене слово. Виконуючі завдання комплекту, дитина залучатиме зорову пам’ять та тренуватиме логічне мислення.

Рахуємо склади й вчимося читати. Цей комплект завдань допоможе дитині відпрацювати навички читання, зрозуміти, що таке «склад», і навчитися виділяти склади в словах. Дитині потрібно розглянути малюнки, прочитати слова й порахувати склади в них, а потім біля кожного малюнка розмалювати стільки квіточок, скільки складів містить його назва.

Склади прислів’я: пори року. Цей комплект завдань допоможе дитині дізнатися більше про пори року через долучення до скарбниці народної творчості. Кожне з чотирьох завдань присвячене одному сезону та містить шість незавершених прислів’їв. Частини прислів’їв знаходяться в різних колонках: у процесі виконання завдання дитині потрібно з’єднати початок та кінець кожного з них.

Барвисті рими. Цей комплект завдань в цікавій та незвичній формі познайомить дитину із поняттям «рима» та дозволить їй закріпити свої знання, залучаючи зорову та м’язову пам’ять. У кожному рядку з чотирьох малюнків два мають потрібні співзвучні закінчення. Визначившись із парами, дитина має розмалювати їх на власний розсуд.

Знайди риму (українська мова). Цей комплект з 8 завдань допоможе дитині зрозуміти, яким чином римуються слова, і розвинути почуття рими. У кожному завданні комплекту дитині пропонується знайти і з'єднати лініями пари слів, що римуються, і зображення до них. Також, в кожному завданні дитині пропонується самостійно придумати і записати риму до певного слова.

Швидкочитання: фрагменти творів Лесі Українки. Цей робочий зошит допоможе дитині покращити навички читання досить незвичним чином. У завданнях даються три фрагменти з творів Лесі Українки в дещо зміненому вигляді. Всі завдання робочого зошиту містять один й той самий текст, що спочатку дається в оригінальному вигляді, а потім певним чином ускладнюється.

Швидкочитання: фрагменти творів Івана Франка. Цей робочий зошит допоможе дитині покращити навички читання досить незвичним чином. У завданнях робочого зошиту дитині пропонується прочитати заданий текст, використовуючи лише верхню частину слів або лише нижню; прочитати текст, що розташований догори дриґом, а також текст, що не містить проміжків або ж представлений у вигляді анаграм.

Історії квітів: читаємо, розмальовуємо, міркуємо. Цей комплект завдань містить 8 коротких оповідань про різні квіти. Читаючи тексти, дитина розширить кругозір і збагатить словниковий запас, а відповідаючи на запитання внизу кожної сторінки, зможе розвинути критичне мислення й навички письма, перевірити розуміння прочитаного.

Учимось складати власне оповідання. Це завдання є схемою, що допоможе дитині створити власне оповідання та зобразити його ключові моменти. Так вона навчиться послідовно викладати свої думки в письмовій та усній формі, познайомиться з особливостями оповідання як жанру, розвиватиме творче мислення та фантазію.

Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

 

 розвиток дитини розмальовки прописи

МОН затвердило нову форму звіту про склад учителів школи
18.10.2018

МОН затвердило нову форму звіту про склад учителів школи

Міністерством освіти затверджено нову форму звітності щодо чисельності та складу педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, а також інструкцію щодо її заповнення. Відповідний наказ підписаний міністром освіти Лілією Гриневич.

Згідно з документом, нова форма щорічної звітності має бути введена в дію, починаючи зі звітів на початок 2018/19 навчального року.

Звіт про чисельність та склад педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти поширюється на всі без виключення заклади загальної середньої освіти.

Дані звіту мають містити інформацію про всіх учителів, вихователів, педагогів-організаторів та інших педагогічних працівників, дані про учителів, які викладають окремі предмети, отримують різноманітні доплати та інші дані, визначені формою звіту.

Звіт має щороку складатись школами та подаватись місцевим органам управління освітою не пізніше 10 жовтня.

У свою чергу, відділи освіти районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських рад, об’єднаних територіальних громад мають подавати зведені звіти по району або місту не пізніше 22 жовтня.

Згодом, регіональні дані надаватимуться Інституту освітньої аналітики Міністерства освіти і науки.

 

 реформа середньої освіти

ZNOUA запрошує на форум «Успішний 11-класник»
12.10.2018

ZNOUA запрошує на форум «Успішний 11-класник»

Освітня компанія ZNOUA вже вп’яте запрошує випускників шкіл та їхніх батьків відвідати Всеукраїнський освітній форум «Успішний 11-класник». В програму форуму входять виступи спікерів, які докладно ознайомлять учасників форуму із нововведеннями у програмі ЗНО, його особливостями  та хитрощами.

Панельні дискусії з представниками різних професій (філологія, ІТ, маркетинг) допоможуть глибше випускникам пізнати зворотній бік працевлаштування та дадуть більш повну картину того, що очікує майбутніх студентів після отримання диплому.

Спікери форуму розкажуть про очікування роботодавців від випускників, тонкощі профорієнтації та про можливості здобуття освіти за кордоном.

Організатори розуміють наскільки складно сучасним старшокласникам визначитись із вибором університету та обрати відповідні пріоритети. Тому вони створили можливість всього за один день поспілкуватися з представниками 17 топових закладів вищої освіти України.

Представники приймальних вишів комісій розкажуть про особливості цьогорічної вступної кампанії, необхідні для вступу предмети та документи тощо.

Панельні дискусії та виступи спікерів проходитимуть паралельно, щоб кожен учасник мав можливість обрати тему, яка безпосередньо його цікавить.

Участь у форумі безкоштовна. Головна умова - присутність одного дорослого на одного або групу підлітків.

Дата і час: 13 жовтня о 10:00.

Місце: м. Київ, Броварський проспект, 15, Міжнародний виставковий центр.

РЕЄСТРАЦІЯ

 

 вступна кампанія ЗНО вузи України

Як пояснити дитині принцип множення?
03.10.2018

Як пояснити дитині принцип множення?

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, які зацікавлені в розвитку математичних здібностей власної дитини, а також вчителям початкових класів та вихователям груп подовженого дня практичні завдання, що допоможуть під час нелегкого для учнів початкової школи завдання – вивчення таблиці множення.

Запропоновані завдання допоможуть у цікавій формі пояснити дітям принцип множення одного числа на інше. Це неодмінно полегшить сприйняття й засвоєння програмового матеріалу, скоротить час, необхідний для запам’ятовування таблиці, допоможе у ненав’язливій формі перевірити вже набуті знання.

Виконання таких завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до занять у школі взагалі й вивчення математики зокрема, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.

Вивчаємо принцип множення. Цей популярний комплект завдань покликаний наочно пояснити дитині принцип, за яким одне число помножується на інше, та полегшити вивчення таблиці множення. Особливістю першої половини завдань є те, що всі математичні завдання на множення спочатку представлені прикладом на додавання та проілюстровані відповідною кількістю фігур. Друга половина завдань пропонує дитині скористатись набутими навичками множення на практиці, демонструючи їй застосування математики у реальному житті.

Вивчаємо таблицю множення. Цей комплект завдань здатен не лише пояснити дитині принцип множення, а й допомогти їй розуміти та уявляти собі кількісну інформацію, закладену у відповідному математичному прикладі. До того ж, виконуючи завдання комплекту, дитина матиме змогу закріпити такі поняття, як «множина» та «комутативність» (що є властивістю додавання та множення чисел).

Малюємо, користуючись таблицею множення. Такий комплект завдань пропонує дитині застосувати знання таблиці множення дещо незвичним чином, малюючи різні зображення. Множники у кожному прикладі слугуватимуть дитині координатами клітинки на полі, яку треба розмалювати в певний колір. Виконання завдань не тільки допоможе краще вивчити таблицю множення, а й підготує дитину до сприйняття такого геометричного поняття, як прямокутна система координат.

Множимо разом: учимо таблицю множення. Цей комплект завдань полегшить процес вивчення таблиці. Кожне завдання присвячене множенню на певне число, другим множником при цьому є числа від 1 до 12. Виконуючи завдання, дитина тренуватиме увагу й арифметичні навички множення.

Складаємо мозаїку «Таблиця множення». Такий комплект завдань має форму мозаїки, складові елементи якої пов’язані з добутками чисел, розташованих у таблиці. Щоб скласти мозаїку й дізнатися, що зображено на картинці, дитині треба застосувати знання таблиці множення й, обчисливши добутки, розкласти вирізані фрагменти на правильні місця в таблиці, а потім приклеїти їх.

Розмальовка «Вчимо таблицю множення». Цей комплект завдань допоможе дитині запам’ятати таблицю множення дещо незвичним чином, фокусуючись на добутках двох чисел з певного стовпчика таблиці множення, а також залучаючи наявні знання та увагу. У кожному завданні пропонується поле 20х20 клітинок, у кожній клітинці міститься число. Дитині треба розмалювати лише ті клітинки, числа в яких діляться на число, указане в умові. Розмалювавши всі правильні клітинки, дитина отримає певне зображення.

Заповни таблицю множення. Таке завдання допоможе дитині покращити та закріпити навички множення та надалі слугуватиме наочним матеріалом, користуючись яким, вона залучатиме зорову пам’ять і запам’ятовуватиме добутки різних чисел в наданому діапазоні. У завданні дитині необхідно заповнити всі клітинки на перетинах рядків і стовпців, подумки помножуючи відповідно розташовані числа.

Заплутана таблиця множення. Це математичне завдання допоможе дитині краще вивчити таблицю множення, пропонуючи множники, надані не в звичному порядку, у якому вони подаються в класичній табличці, а в хаотичному. А тому під час розв’язання прикладів дитина муситиме спиратись на свої знання та вміння оперувати різними числами і таким чином закріплюватиме потрібні навички.

Головоломка «Чарівна таблиця множення». Оригінальне завдання-головоломка дозволяє вчити таблицю множення в незвичній формі, привертаючи увагу дитини та заохочуючи її до виконання математичних операцій. Дитині треба розгадати головоломку, записавши цифри, яких не вистачає. Виконане завдання слугуватиме їй корисним наочним матеріалом.

Кожне сформоване письмове завдання будь-якого комплекту можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів.

ПЕРЕГЛЯНУТИ УСІ ЗАВДАННЯ

 

 розвиток дитини

МОН роз'яснить норми інструкції з діловодства
03.10.2018

МОН роз'яснить норми інструкції з діловодства

Міністерство освіти і науки надасть роз’яснення до нової інструкції з діловодства для закладів загальної середньої освіти після її опублікування в «Офіційному віснику України», що заплановано на 5 жовтня. Про це йдеться у повідомленні відомства.

У Міносвіти наголошують, що нова інструкція буде супроводжуватися листом відомства з примірним переліком документів, що створюються в закладах освіти.

Як відомо, Міністерством освіти і науки затверджена нова Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти. Відповідний наказ підписаний міністром освіт Лілією Гриневич.

Документ встановлює загальні вимоги щодо документування управлінської інформації та організації роботи з документами для державних і комунальних шкіл.

Дотримання норм документа є обов'язковим для всіх державних і комунальних шкіл.

ТЕКСТ ІНСТРУКЦІЇ З ДІЛОВОДСТВА У ШКОЛАХ

 

 реформа середньої освіти

Завдання з мови та математики для дошкільнят
27.09.2018

Завдання з мови та математики для дошкільнят

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам та вихователям п’ятнадцять розвивальних завдань для знайомства й закріплення понять геометричних фігур, розвитку навичок математичного обчислення, читання по складах, аналітичного, логічного, творчого мислення, довільної уваги, зорової пам’яті тощо.

Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до читання та вивчення математики, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.

Схеми й приклади: додавання в межах 5Завдання допоможе дитині опанувати дію додавання в межах 5, покращити обчислювальні навички, розвинути увагу й кмітливість. Виконуючи завдання, дитина зможе навчитися представляти інформацію графічно, пояснювати прості математичні схеми, застосовувати навички у навчальних і практичних ситуаціях.

Незвичайні приклади: додавання й віднімання в межах 5. Це завдання допоможе дитині опанувати дію додавання й віднімання в межах 5, покращити обчислювальні навички, розвинути увагу та кмітливість. Дитині пропонується перевірити, чи правильно розв’язані пропоновані приклади в малюнках.

Рахунок до 10. Скільки фруктів та ягід? Це завдання допоможе дитині потренувати навички рахунку до десяти, розвинути математичне мислення, увагу й кмітливість. Дитині пропонується порахувати, скільки виросло фруктів на дереві, а ягід на кущі. Також потрібно провести стрілку від таблички з відповідною цифрою до дерева чи куща.

Рахунок до 10: скільки малюнків? Це завдання пропонує порахувати однакові малюнки й замалювати відповідну кількість клітинок. Виконуючи завдання, дитина зможе цікаво та просто оволодіти основними математичними поняттями, сформує наочне уявлення про кількість та її графічне позначення, тренуватиме зорово-моторну координацію й увагу, розвиватиме дрібну моторику.

Цікава математика: порахуй і домалюй. Це завдання допоможе дитині розвинути навички рахунку в межах 10, увагу та кмітливість. Дитині пропонується порахувати предмети, перевірити, чи правильно зазначено кількість у відповідних комірках, і домалювати ті, яких не вистачає.

У кого більше: порівнюємо кількість. Цей комплект завдань допоможе дитині навчитися послідовному рахунку від 1 до 11, а також розвинути навички порівняння. У кожному з 8-ми завдань є два персонажа, що мають різну кількість продуктів, представлену наочно. Дитині пропонується порахувати, скільки продуктів у кожного з персонажів, і записати числа у відповідних комірках.

Порівняння малюнків: від найбільшого до найменшогоЗавдання допоможе дитині формувати елементарні математичні уявлення, вміння вимірювати різні розміри зображень, розвиватиме увагу й кмітливість. Дитині пропонується розглянути й з'єднати однакові малюнки від найбільшого до найменшого.

Розмальовуємо й вивчаємо геометричні форми. Цей комплект завдань допоможе дитині вивчити назви основних геометричних фігур, навчитися впізнавати їх серед інших елементів малюнка. Виконуючи завдання, дитина розвиватиме просторове мислення, зорове сприйняття й дрібну моторику.

Геометрія довкола нас: малюнки з фігур. Цей комплект завдань допоможе дитині вивчити назви основних геометричних фігур, навчитися малювати ці фігури та зрозуміти, де в навколишньому світі зустрічаються такі форми. У кожному завданні дитині пропонується намалювати малюнки з геометричних фігур за наочною інструкцією.

Визначаємо форми предметів, малюємо фігури. Це завдання допоможе дитині розвинути логіко-математичне мислення, увагу й кмітливість. Дитині пропонується розглянути малюнки й визначити їхню форму. Біля кожного зображення предмета потрібно намалювати відповідну фігуру.

Вирізаємо й вчимо геометричні фігури. Це завдання допоможе дитині вивчити зовнішній вигляд і назви геометричних фігур, розвинути просторове мислення. На аркуші є 10 місць для вклеювання, підписаних назвами фігур. Дитині пропонується вирізати 10 фігур, що розміщені внизу сторінки, наклеїти кожну на своє місце й розмалювати.

Складаємо слова й вчимося читати. Цей комплект завдань чудово підходить для дітей, що вже вивчили літери й роблять перші спроби читати слова, а також писати їх. Кожне з 8-ми завдань містить 4-6 малюнків та від 12 до 15 складів, з яких можна скласти назви цих малюнків.

Де знаходиться песик: вивчаємо прийменники. Це завдання розвиватиме вміння дитини правильно використовувати групу прийменників за місцезнаходженням предметів або об'єктів у просторі, формуватиме просторовий інтелект, увагу. Дитині необхідно розглянути малюнки, визначити, де знаходиться песик, і написати біля малюнків відповідні прийменники.

Де знаходиться бегемотик? Визначаємо розміщення. Це завдання допоможе дитині розвивати просторовий інтелект, уміння орієнтуватися в навколишньому світі, визначати положення предмета по відношенню до іншого, зосереджувати увагу на потрібному об'єкті. Дитині необхідно розглянути малюнки та зафарбувати кружечки, що відповідають розміщенню бегемотика.

Розмальовка «Перші літери». Це завдання допоможе дитині пригадати деякі літери української абетки й усвідомити взаємозв’язки між звуками та літерами. Дитині пропонується 12 чорно-білих малюнків, серед яких можна виокремити 6 пар, назви яких починаються з однакової літер. Дитині потрібно з’єднати лініями такі пари, а потім розмалювати всі малюнки.

Кожне завдання можна роздрукувати на звичайному або кольоровому принтері та використовувати необмежену кількість разів. Завантаження завдань для дітей доступне для користувачів сайту після швидкої реєстрації.

 

 розвиток дитини розмальовки прописи

МОН розробило новий порядок зарахування дітей до дитсадків
27.09.2018

МОН розробило новий порядок зарахування дітей до дитсадків

Міністерством освіти і науки розроблений новий Порядок зарахування, відрахування та переведення вихованців до державних та комунальних закладів освіти для здобуття дошкільної освіти. Проект документа оприлюднений для громадського обговорення.

Порядок визначає механізм зарахування та переведення дітей до дитячих садків, перелік документів, що мають подавати батьки дитини та інші особливості, пов'язані із зарахуванням дітей до закладів дошкільної освіти.

Планується, що у першу чергу до дитячих садків будуть зараховуватись діти, які проживають в межах території обслуговування закладу освіти, є рідними братами або сестрами дітей, які вже здобувають дошкільну освіту в цьому дитячому садку або мають право на першочергове зарахування відповідно до законодавства.

Діти працівників цього ж закладу освіти зараховуватимуться позачергово.

Засновник закладу освіти або органи місцевого самоврядування зможуть ухвалювати рішення щодо створення системи електронної реєстрації заявок про зарахування дітей до закладів освіти на відповідній території.

Громадське обговорення проекту документа триватиме до 24 жовтня 2018 року. Пропозиції та зауваження можна надсилати на e-mail: a_hryshchenko@mon.gov.ua.

ПРОЕКТ ДОКУМЕНТА

 

 реформа середньої освіти

Профспілка просить підвищити зарплати педпрацівникам
12.09.2018

Профспілка просить підвищити зарплати педпрацівникам

ЦК Профспілки працівників освіти і науки України спрямував звернення до Міністерства освіти і науки, Міністерства фінансів та Федерації профспілок з приводу необхідності підвищення розмірів посадових окладів та ставок заробітної плати педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної, професійно-технічної, вищої освіти та інших закладів і установ освіти, а також науково-педагогічних працівників.

У профспілці зазначають про неодноразове внесення пропозицій щодо прийняття урядом рішення про одночасне підвищення посадових окладів та ставок заробітної плати всім педагогічним працівникам усіх типів закладів та установ освіти, а також науково-педагогічним працівникам з 1 січня 2018 року.

«Не прийняття відповідного урядового рішення призвело до порушення міжпосадового рівня оплати праці освітян і викликало справедливе невдоволення педагогів дошкільних, позашкільних, професійно-технічних, вищих закладів освіти низькою оцінкою владою їхньої складної, важливої, відповідальної педагогічної праці, спричинило конфліктні ситуації в колективах, про що застерігала у своїх зверненнях профспілка», - йдеться у зверненні профспілки.

Зважаючи на це, Профспілка працівників освіти і науки, на вимогу значної чисельності педагогічних працівників, а також профспілкових організацій просить вжити заходів для підвищення розмірів посадових окладів та ставок заробітної плати педагогічних працівників комунальних закладів і установ освіти, а також науково-педагогічних та педагогічних працівників закладів вищої та професійно-технічної освіти з 1 вересня 2018 року.

 

 фінансування освіти зарплати освітян




Популярні товари



  1.  Искусство 1 класс Новая программа Авт: Л. Масол О. Гайдамака Н. Очеретяна
    70 грн.
    В учебнике, составленном в соответствии с требованиями нового Государственного стандарта начального общего образования в отрасли Искусство и соответствующей базовой учебной программы, поданы материалы, которые способствуют усилению роли искусств в личностном становлении учеников. Весь материал учебника способствует не только развитию навыков рисования, а и гармоничного восприятия окружающего мира, учит видеть и понимать красоту. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.02.2012 р. № 118)
  2. Послебукварная часть 1 класс Тетрадь по развитию речи и обучению грамоте Новая программа Авт: Захарийчук М.
    Тетрадь предназначена для работы учеников 1-го класса в послебукварный период и охватывает все разделы действующей программы. Задания и упражнения, размещенные в тетради, способствуют развитию речи и формированию графических навыков первоклассников, дают возможность чередовать коллективные и индивидуальные формы работы, приобщают учеников к творческой и познавательной деятельности.
  3. Українська мова 6 клас Нова програма Українська мова навчання Авт: О. Заболотний, В. Заболотний
    Для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. Навчальний матеріал підручника спрямовано на розвиток творчих здібностей, навичок самоосвіти, інтересу школярів до предмета. Теоретичний матеріал структуровано на підрозділи із зазначенням ключових понять, деякі відомості оформлено у вигляді таблиць і схем, що сприяє запам’ятовуванню інформації. Принцип особистої зорієнтованості навчання реалізовано через такі форми роботи, як дослідження, робота в групах, самооцінювання. Значна увага приділяється завданням на доведення, спостереження, обґрунтування думки, порівняння. Інтерактивні завдання, тематичні рубрики збагачують зміст підручника, активізують навчальну діяльність п’ятикласників. Пропонуються завдання, що спонукають учнів висловлюватися на теми, пов’язані з їхнім життєвим досвідом.Підручник створює умови для самовираження, саморозвитку і самопізнання учнів. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України.
  4.  Англійська мова 11 клас To the Top 4A Авт: Mitchell H.Q.
    Новий курс англійської мови To the Top розроблений спеціально для українських учнів 5-11 класів з 1-2 годинами англійської мови на тиждень. Характерною рисою курсу є те, що Student's Book, Workbook, Student's Audio CD/ CD-ROM та спеціально розроблений для України лінгвокраїнознавчий буклет Culture Time for Ukraine об'єднані в одній книзі. Матеріал Student's Book з англійської мови поділений на 4 модулі, по 5 уроків в кожному. Додатково є 4 розділи з країнознавства. Кожний модуль містить сторінки для повторення. Workbook включає до свого складу велику кількість вправ для закріплення пройденого матеріалу з кожного уроку. Audio CD/CD-ROM містить розповіді, тексти та діалоги з підручника для повторення вдома, пісні та лексичний матеріал. Лінгвокраїнознавчий буклет Culture Time for Ukraine був розроблений видавництвом спеціально для учнів нашої країни та презентує 4 теми, що пов'язані з культурою України та Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, а також вправи для виконання. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з іноземних мов Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 18.06.2015 р. № 14.1/12-Г-505)
Виробник
Підбір товарів
Яндекс.Метрика
Наверх